Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ در جلسه بررسی پروژه‌های مهم استان قم که با حضور استاندار، شهردار، فرماندار و برخی دیگر از مسؤولان استان قم برگزار شد، در خصوص قطار سریع السیر، خط A و B مترو شهر قم، آخرین وضعیت فرودگاه، ادامه کار پروژه شهید کاظمی و فاضلاب پردیسان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهدی صادقی استاندار قم ضمن تشریح جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مهم در دستورکار استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معمولا برای پیشبرد امور مهم استان از ظرفیت ملی دکتر لاریجانی به عنوان نماینده قم و رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده می‌کنیم و امروز نیز آخرین گزارش را از وضعیت قطار سریع السیر ارائه کردیم و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

استاندار قم بیان کرد: مجری این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است که باید تصمیمات اتخاذ شده و امور مربوط به آن را انجام دهد.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت مونوریل شهر قم نیز مورد بررسی قرار گرفت و کارکردهای گذشته و کارهایی که طی توافق پیمانکار و کارفرما که شهرداری بوده، انجام شده و این صورتجلسه باید به سمع و نظر دستگاه‌های نظارتی برسد و تائیدیه کلی آن را به دست آورد که در این زمینه دکتر لاریجانی با رئیس دیوان محاسبات کشور صحبت کرده است تا در چارچوب مقررات نهایت همکاری را داشته باشند و این گره آخر نیز حل شود که پس از آن اقدامات بعدی انجام شود.

مهدی صادقی ادامه داد: راجع به مترو شهر قم نیز موضوعات مربوط به خط A و B مطرح شد و فاز اول خط A مترو شهر قم از قلعه کامکار تا میدان مطهری در فاز یک تعریف شده و با اقداماتی که صورت گرفته حدود 30 درصد از کار نیز انجام شده و امیدواریم با پیش بینی‌هایی که در خصوص تامین ناوگان، ساخت ایستگاه‌های مربوطه و تامین منابع مالی آن راهکارهایی ارائه شده و امیدواریم در نیمه اول سال 98 فاز اول آن راه اندازی شود.

استاندار قم گفت: گزارش کاری نیز از وضعیت فرودگاه و آخرین اقداماتی که انجام شده ارائه شد؛ دکتر لاریجانی حدود 3 ماه پیش جلساتی را با حضور مسؤولان کشوری مربوط به موضوع ساخت فرودگاه خصوصی در قم برگزار کردند که گزارشی نیز در این خصوص ارائه شد و آخرین اقدامات به نظر ایشان رسید و قرار شد اقداماتی در زمینه تادیه یا تامین سرمایه گذاران با قوت دنبال شود و اشکالاتی که در مسیر ادامه کار فرودگاه برای ساخت و جذب سرمایه گذار مطرح بوده برطرف شود. تصمیمات خوبی در این زمینه برای ادامه کار و جذب سرمایه گذاری برای ساخت این فرودگاه اتخاذ شد.

صادقی گفت: دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه پروژه شهید کاظمی بود که مورد نظر علما و بزرگان دینی قم نیز بوده است؛ طی توافق مسؤولان مدیریت شهری و دستگاه سیاسی استان مقرر شده بود که برای حفظ شرایط و فضای شهر قم این پروژه به شکل کوچک تری اجرایی شود.

وی افزود: طی توافقات اخیر مقرر شده هر چه سریع تر کل پروژه در مقیاس کمتر توسط شهرداری قم اقدام شود و هیأتی کارشناسی و مرضی الطرفین قیمت واقعی پروژه را تعیین کند تا براساس آن تسویه شود.

صادقی بیان کرد: در خصوص فاضلاب پردیسان قم نیز مقرر شده با همکاری استانداری، وزارت نیرو و همکاری نمایندگان استان در مجلس این پروژه در مرحله اجرا قرار گیرد. لازمه این کار این است که با حمایت دکتر لاریجانی جلسه ای با حضور وزرای نیرو و راه و شهرسازی برگزار شود تا این دو وزارتخانه در خصوص سهم الشراکه خود برای ساماندهی این موضوع به توافق برسند.

انتهای پیام/ت

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مترو، منوریل و فرودگاه قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازد.

در صورتی که بررسی جداول در این دو روز به اتمام نرسد، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نیز جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی