Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان واحد بهداشت شبکه بهداشت آباده طشک از کشف 55 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در روز اول بازدیدهای طرح نوروزی خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ مصطفی بابری کارشناسان واحد بهداشت شبکه بهداشت آباده طشک در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز  از کشف 55 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در روز اول بازدیدهای طرح نوروزی خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابری در ادامه عنوان کرد: طرح سلامت نوروزی به منظور تشدید نظارت های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آباده طشک آغاز شد.

 کارشناسان واحد بهداشت محیط  خاطر نشان شد: در اولین روز بازدیدهای طرح نوروزی از 8 مرکز تولید و توزیع مواد غذایی، بازدید به عمل آمد.

مصطفی بابری اظهار داشت: کارشناسان در جریان این بازدید موفق به کشف 55 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته شدند.

وی ادامه داد: این مواد که شامل انواع آب میوه های پاکتی، انواع نوشیدنی، پفک، کیک و سس بود، جمع آوری و معدوم سازی شد.

مصطفی بابری کارشناس واحد بهداشت محیط اظهار کرد: شهروندان می توانند تمام گزارش های مربوط به تخلف بهداشتی، عدم رعایت بهداشت فردی، نگهداری غیر بهداشتی مواد غذایی و مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را از طریق سامانه تلفنی 110 برای بررسی و پیگیری اعلام کنند.

این کارشناس بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: مردم در هنگام تهیه محصولات غذایی از فروشگاه ها به تاریخ تولید و انقضا و مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته بندی شده توجه کنند تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود محمدیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات اجرای طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی استان تهران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از انجام بیش از شش هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: طی این بازدیدها که توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران صورت گرفت، ۱۰ واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با اشاره به کشف ۱۲۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد تشریح کرد: در طرح مذکور که از ۱۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت، ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و جهت نمونه برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف با حکم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمدیان در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است از ارجاع پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضائی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پایان از شهروندان استان تهران درخواست کرد: ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب از طریق سامانه ۱۵۱۲ جهت پیگیری اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6079485

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد