Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عليرضا فغاني داور بين المللي فوتبال، شب گذشته در دورهمي از درآمد چند هزارتوماني و چند ميلياردي بازيکن هاي فوتبال گفت.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته مهران مديري با ميزباني از عليرضا فغاني داور بين المللي فوتبال و مهدي يغمايي خواننده موسيقي پاپ کشورمان به موضوع شانس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديري در ابتداي برنامه گفت: بدشانسي هيچ وقت انتها ندارد و انصافا اسم هر اتفاقي را هم بدشانسي نمي شود، گذاشت. يکسري از آدم ها چوب ناداني خودشان را مي خوردند اما در اين بين بعضي از افراد هستند که آينده نگرند. زمين دولتي مي خرند، بعد به شکل غير قانوني تغيير کاربري مي دهند و بعد از مدتي به جاي اينکه با آنها برخورد شود، آن زمين ها سند دار مي شود! اين آدم ها خوش شانس نيستند، بلکه آينده نگر هستند و يک سبکي را براي خودشان ابداع کرده اند.
مديري در ادامه از مهدي يغمايي براي حضور روي صحنه دورهمي دعوت کرد، تا قطعات جديد موسيقي خود را به اجرا در آورد.
پس از اجراي اولين آهنگ توسط يغمايي، مديري در ادامه بيان کرد: الان ديگر دوران خوش شانسي هاي بادآورده تمام شده، قديم ها مردم بيشتر اميدوار بودند چيزي را ببرند، ولي الان چيزي به اسم ماليات گذاشتند که اگر اتفاقي هم رخ داد ماليات آن را پرداخت کنيم. اين همين قضيه فرزند آوري عصر جديد است که امروز در کلينيک هاي بارداري هزار نفر نشسته اند.
فغاني داور بين المللي فوتبال در ادامه برنامه به روي صحنه دورهمي حاضر شد و در ابتدا درباره شغل پدري خود گفت: پدرم و پدر همسرم از دوستان قديمي بودند که هر دو داوري مي کردند، به دنبال آنها فرزندان هم راه پدر را ادامه دادند. پدرم هميشه خواندن زبان انگليسي و داوري را به ما اجبار کرد‌ و باعث شد ما امروز موفق باشيم.
وي افزود: داوري در کشور ما ديده نمي شود البته فوتبال به خاطر محبوبيتي که در بين مردم دارد، داورش نيز ديده مي شود، اما مابقي رشته هاي ديگر خير.اين را هم بايد گفت که تا امروز افتخار آفريني هايي که صورت گرفته باعث شده مردم داوري ها را هم ببينند.
فغاني درخصوص دوران بازنشستگي در داوري بيان کرد: در واقع داوري تا سن 45 سالگي بود، اما هر روز که پيشرفت مي‌کنيم تصميم بر اين گرفته شده است که تا زماني که يک داور از پس تست ورزشي و بدني بربيايد، مي تواند داور بازي ها باشد.
وي اظهار کرد: من از 16 سالگي به طور رسمي داوري را شروع کردم‌. براي رسيدن به موفقيت مهمترين عامل خانواده خودم، همسرم بود و خيلي ديگر از دوستان بودند که من را تشويق مي کردند.
فغاني ادامه داد: داوري راه سختي است، علي رغم مخالفت هايي که با پسرم براي داوري داشتم اما او در کلاس داوري شرکت کرده است. در واقع هيچ وقت داوري را به کسي توصيه نمي کنم‌‌. چراکه راه سختي دارد و با يک اشتباه يک استان و يک مسابقه بهم مي ريزد. داوري با فشارها و ناهنجارهاي بسيار زيادي در جامعه روبرو مي شود .
وي درخصوص هجمه هاي تماشاگران گفت: يکسري اتفاقات در زندگي من بوده که اثرات مخرب داشته است، اما براي من اثر معکوس گذاشته و به من کمک کرده است. قشري که طرفدار فوتبال کم اعصاب است و وقتي با مشکلات روبرو بازي و فضاي استاديوم مواجه مي شود، با بيشترين عصبانيت وارد استاديوم مي شود و اولين نفرات هم داوران هستند که مورد عنايت قرار مي گيرند و بعد تيم حريف است.
فغاني با بيان اينکه اشتباهات داوري شيريني بازي است، تصريح کرد: در بازي هايي که داوري کردم، اشتباهات تاثير گذار زياد داشتم، حتي با يک اشتباه من تيم نوشهر به دست دوم رفت. با اينکه با هر خطاي ما مربي و بازيکن ها ناراحت مي شوند و يا سرنوشت تيمشان تغيير مي کند، اما همين اشتباهات داوري شيريني فوتبال است. البته به خاطر به کاهش رسيدن خطاهاي داوري، فيفا تکنولوژي را وارد داوري کرده که 40 تا دوربين تمام بازي ها را رصد مي کند و اشتباهات را به داور اطلاع داده مي دهند.
وي در ادامه عنوان کرد: بعد از اشتباهات هم من و نيز خانواده ام تهديد به مرگ شديم و زياد بوده، ولي من زياد توجه نمي‌کنم.
فغاني با اشاره به درآمد ميلياردي بازيکن هاي فوتبال، درخصوص درآمد داوران گفت: در ايران درآمد داور وسط براي هر بازي 650 هزار تومان است و براي داورهاي گوشه 450 هزار تومان، و اين در حالي است که در دو طرف زمين بازيکن هاي ميلياردي بازي مي کنند‌‌.
وي به حضور خود در بازي هاي فوتبال بين المللي در سالهاي 2014، 2015، 2016 اشاره کرد و گفت: بازي هاي بين المللي زيادي را داوري کردم و امسال هم براي جام جهاني 2018 کانديد هستم.
فغاني درباره زندگي مشترک خود، بيان کرد: تقريبا در سال 79 بعد از خدمت سربازي و چند بازي که داوري کردم، با خانواده به خواستگاري رفتيم و سال 80 ازدواج کرديم.
وي با بيان اينکه بازيکن مورد علاقه اش «ليونل مسي» است، گفت: فرهاد مجيدي و يا مرحوم هادي نوروزي از بازيکنان خوب ما بودند و هستند، اما من هم چارچوب کاري خودم را داشتم و در چند تا بازي وقتي معترض شدند آنها را بيرون کردم.
فغاني در پايان برنامه توپ فينال بازي هاي المپيک را به موزه دورهمي اهدا کرد.
در ادامه برنامه مهدي يغمايي پس از خواندن دومين قطعه، انگشتر فيروزه اي که يادگار مادرش را به موزه دورهمي داد و مديري از بقيه مهمان هايي که به برنامه آمده بودند، درخواست کرد تا هداياي خود براي برگزاري حراج موزه دورهمي هرچه زودتر تحويل بدهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن در هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید تا آبی‌ها همچنان با ۵۷ امتیاز در صدر جدول باقی بمانند.

تورج حق وردی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت کوپال ناظمی اظهار داشت: با توجه به پیروزی استقلال و با اینکه تصمیمات داور تأثیری در نتیجه بازی نداشت، می‌توان گفت که ناظمی قضاوت خوبی در این دیدار حساس و مهم داشت.

او ادامه داد: در نیمه اول صحنه خاصی رخ نداد اما در نیمه دوم استقلال خیلی زود توسط روزبه چشمی به گل رسید که داور باید پیش از اینکه توپ به مهرداد محمدی برسد اعلام آفساید می‌کرد و در مجموع گل استقلال صحیح نبود.

حق وردی خاطرنشان کرد: در یک صحنه از نیمه دوم، محسن فروزان دروازه‌بان ذوب آهن به اشتباه به جای توپ به سر بازیکن استقلال ضربه می‌زند که داور می‌توانست یک پنالتی به سود آبی‌ها بگیرد.

او در ارتباط با خطای روزبه چشمی روی بازیکن ذوب آهن در پشت محوطه جریمه آبی‌ها گفت: در آن صحنه تصمیم داور درست بود و کارت هم لازم نبود داده شود.

کد خبر 6098797

دیگر خبرها

  • استقلال از داوری طلبکار شد: پنالتی روزبه سوخت!
  • دزفولی: چشمی باید اخراج می‌شد/ دور ربیعی ملیجک نیست!+فیلم
  • نکونام:می دانستیم بازی سختی داریم/ قضاوت داور بی نقص بود
  • نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • تساوی 1-1 بارسلونا مقابل چلسی در شب اعتراض شدید بازیکنان چلسی به تصمیمات داوری (6 می 2009)
  • پورموسوی: برخوردها متفاوت است/ داوری نباید شبهه ایجاد کند
  • اعتراضات باشگاه به داوری در زمان سرمربیگری من نبوده است
  • تیم ما مقابل تیم‌های قدرتمند سربلند است
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!