Web Analytics Made Easy - Statcounter


رییس کمیته زیست شورای شهر تهران گفت : آمارهای سرانه فضای سبز و هزینه‌های توسعه و نگهداری آن باید تدقیق شود.

به گزارش امتداد نیوز، نشست همفکری نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان تهران با کمیته محیط زیست شورای شهر در دومین روز از هفته منابع طبیعی برگزار شد.

سید آرش حسینی میلانی رییس کمیته زیست در ابتدای این دیدار گفت: یکی از فعالیت‌هایی که از ابتدای شروع به کار شورای شهر پنجم، در دستورکار بوده است، ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های محیط زیستی به صورت مستمر بوده و در تلاش هستیم این کار به صورت سازمان‌یافته صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدارها و اقدامات پیشین صورت گرفته از سوی کمیته‌ محیط زیست با تشکل‌های محیط زیستی اظهار داشت: در شش ماه گذشته دیدارهای مختلفی با صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه محیط زیست و مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفته و در این راستا یک کارگاه تخصصی – تسهیل‌گری طرح ترافیک جدید شهر تهران پیش از تصویب این طرح با محوریت شبکه تشکل‌های محیط زیست استان تهران برای آگاهی یافتن از نظرات آنها تشکیل شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما با وضعیت ایده‌آل برای ارتباط‌گیری و تبادل نظر با سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های محیط زیستی هنوز فاصله داریم و تلاش می‌کنیم کمیته محیط زیست در شورای پنجم بتواند ابعاد و ارتباطات اجتماعی گسترده‌تری داشته باشد.

حسینی میلانی افزود: امیدوارم در سال آینده و قبل از ارایه طرح‌های مهمی عرصه مدیریت شهری گفت‌وگو تبادل نظر جدی با نخبگان، کارشناسان و فعالان سمن‌ها صورت بگیرد و در این چارچوب، ضرورت دارد راهکارها و سازوکارهای ارتباط‌گیری مشخص شود.

در ادامه این برنامه، وی پس از استماع نظرات حضار، تجربه میدانی فعالان محیط زیست طی ۲۵ سال گذشته را بسیار ارزشمند خواند و بر ثبت و ضبط تاکید و خاطرنشان کرد: ایده‌ها و پیشنهادهای خوبی در این نشست مطرح شد اما باید آنها را در قالب چند اولویت مدیریت شهری دسته‌بندی شوند و بر آنها متمرکز شد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به برخی از آمارها در عرصه مدیریت شهری ابراز داشت: آمارهای سرانه فضای سبز و هزینه‌های توسعه و نگهداری آنها باید براساس محلات و خیابان‌ها تدقیق شود تا کمبودها و دارایی‌های فضای سبز برای شهروندان ملموس شده و احساس تعلق در سطح محلی به وجود آید. این احساس و آگاهی مشترک زمینه مشارکت جدی مردم را فراهم خواهد آورد.

true برچسب ها : آرش حسینی میلانی توسعه فضای سبز شهر تهران true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس