Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر یکی از مسائلی که می‌تواند موضوع زمین‌خواری را منتفی کند، بحث حدنگاری دانست و گفت: با این شیوه بحث زمین‌خواری بسته می‌شود و حفاظت را برای ما راحت‌تر می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تنکابن24، وجیه‌الله موسوی عصر امروز در آئین جشن انفال در دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن با اشاره به هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: در این هفته فرصت پیدا می‌کنیم تا در خصوص وقایع رخ‌داده در طول سال بازنگری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دهه 40 و 50 همکاران ما با امکانات و تجهیزات کم و نداشتن علم کیفی و کمی، برای نقشه‌برداری از اراضی ملی از جنگلبان دارای تحصیلات و خلاقیت، انتخاب کرده و در دانشکده‌های منابع طبیعی دوره فشرده 6 ماهه آموزش دادند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر با بیان اینکه امروز کم‌لطفی است که منابع طبیعی را بدون استناد قانونی زیر سؤال ببرند، بیان کرد: در مصاحبه‌ای از من سؤال کردند ما سه میلیون و 400 هزار هکتار جنگل در شمال کشور داشتیم که اکنون به کمتر از 2 میلیون رسیده است. این مطالب استناد به مدرک آماری نیست.

این مسئول نخستین نقشه‌برداری شمال کشور را در سال 1334 دانست و ادامه داد: 2 میلیون و 88 هزار هکتار جنگل اعلام شد.

موسوی اضافه کرد: به دلیل اهمیت شمال کشور از همان ابتدا تشخیص مستثنی و ملی با آن امکانات آغاز شد و سپس نقشه‌برداری تعطیل و دفترچه سند صادر کردند.

وی این امر را کاری بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با این کار تکلیف مردم با ما که نماینده دولت هستیم و دستگاه‌های قضایی و انتظامی مشخص می‌شود و میزان هزینه‌ها، اختلاس‌ها و فروش مال‌ غیر را کم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر یکی از مسائلی که می‌تواند موضوع زمین‌خواری را منتفی کند، بحث حدنگاری دانست و افزود: با این شیوه بحث زمین‌خواری بسته می‌شود و حفاظت را برای ما راحت‌تر می‌کند.

این مسئول یادآور شد: در حدنگاری شهرستان تنکابن دو اتفاق افتاده است، یکی حدنگاری و کاداس اراضی ساحلی که از 144 کیلومتر ساحلی در غرب استان حدود 51 هکتار تمام‌شده است و 4 هکتار هم اراضی کلارآباد را اضافه کردیم که تقریباً 55 کیلومتر بحث اراضی ساحلی بروز و کاداس شد.

موسوی این کار را برای سرمایه‌گذاری در بخش دریا، شیلات و تفریحات دریایی بسیار مهم عنوان کرد.

وی در پایان گفت: حدود 600 هزار اصل نهال به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری‌ها، نهادها قرار گرفت.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش جمعیت همیار کرج در سال جدید با موضوع بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، فعالان اجتماعی، معلمان، دانش آموزان و اصحاب رسانه در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

روز زمین پاک فرصتی برای آموزش و ارتقای آگاهی شهروندان و مسؤولان و نیز افزایش مسؤولیت پذیری آنان در حفظ و نگهداری از زمین است.

در این همایش علاوه بر شنیدن گزارش مدیران استانی و شهری مرتبط با محیط زیست و اجرای سرودهای دانش آموزی، افشین دانه کار استاد گروه محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با موضوع خدمات اکو سیستمی و مسؤولیت اجتماعی سخنرانی می‌کند.

کد خبر 6080586

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری