Web Analytics Made Easy - Statcounter


کوله پشتی تلفیقی با قابلیت تبدیل شدن به دو کیف، کوبلن و نقاشی روی چوب، نقاشی روی برگ، ساخت ظرف با نمد از جمله ابداعات عرضه شده هنرمندان در نمایشگاه صنایع دستی است.

به گزارش  امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعتگران و هنرمندان در بیست و نهمین نمایشگاه صنایع دستی، محصولات ابتکاری جدیدی را از خود ارائه داده اند که برخی از آنها با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احمد چیلان و محمد زارعی که از استان خراسان شمالی در این نمایشگاه حاضر شدند، کیف‌های چوبی که روی آن کوبلن یا نقاشی با نقش‌های رنگی کار کرده‌اند، عرضه می‌کنند.  آنها کوله پشتی با تلفیق چرم و چوب خلق کرده اند که قابلیت تبدیل شدن به دو کیف زنانه و مردانه را دارد. پک مردانه که شامل کمربند، ساعتی با بند چوبی و کیف چرم است نیز یکی دیگر از ابتکارات تیم آنهاست که با بسته بندی خاصی عرضه می‌شود.  

همچنین این گروه، کیف‌های مجلسی زنانه ای را طراحی کرده اند که روی آنها نقش‌های زیبایی کوبلن دوزی شده است. به گفته آنها کوبلن دوزی روی چوب کار بسیار دشواری است.  

اشکان مرادی نیز احجام چوبی خاصی را از استان کرمانشاه با خود آورده است. اسباب بازی‌های چوبی متفاوتی که با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شوند. او ایده این اسباب‌بازی‌ها را از یک کتاب انگلیسی  گرفته است که بعد از خلق آن‌ها متوجه شده نسل‌های گذشته کرمانشاه نیز از مشابه این اسباب بازی‌ها استفاده می‌کردند.  

حسین شاهی که از استان اصفهان در بیست و نهمین نمایشگاه صنایع دستی حاضر شده است، برگ‌های متفاوتی را با خود آورده که روی آنها با گواش نقاشی کرده است. او این طرح را به نام خودش ثبت کرده است.  

زوج جوان دیگری که از خراسان شمالی در نمایشگاه عیدانه صنایع‌دستی حاضر شدند ظرف‌ها و کفش‌های نمدی را ارائه کرده‌اند. این کفش‌ها برای روی فرش و هم برای استفاده در مهمانی‌ها طراحی و ساخته شده است.  

بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی(عیدانه) ۱۵ اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور و علی‌اصغر مونسان- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد و تا روز جمعه ۱۸ اسفندماه در سالن‌های ۵ و ۱۳ محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین المللی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است.  
 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: بازارچه سوغات و صنایع دستی استان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در موزه صنایع‌دستی گلستان برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان افزود: این بازارچه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خانه تاریخی امیر لطیفی برگزار شود.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت:حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و سوغات استان، توسعه، ترویج و آموزش‌های صنایع‌دستی است.

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی