Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که هدف اصلی بزرگنمایی در تبلیغات غرب علیه سوریه این است که مانع از اعلام پیروزی در برابر تروریسم شوند.

شعبان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که همچنین هدف از تبلیغات غرب علیه دمشق، تضعیف ارتش سوریه و همپیمانانش است؛ به ویژه در این برهه که دستاوردهایی را علیه تروریسم کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت، پروپاگاندای رسانه ای غرب که با هدف تداوم شکست سوریه انجام می‌شود، این کشور را نمی‌ترساند بلکه آن را از اهمیت پیروزی که به دست آورده آگاه می‌سازد؛ پیروزی که نقشه سیاسی منطقه را ترسیم می‌کند.

شعبان ادامه داد، اتهامات سفیر فرانسه در سازمان ملل به سوریه مبنی بر عدم پایبندی به قطعنامه 2401 شورای امنیت به دور از واقعیت است؛ زیرا بسیاری از افراد غیر نظامی در غوطه در دست تروریستهایی گروگان گرفته شده‌اند که غرب از آنها حمایت می‌کند تا از آنان در سایر مناطق استفاده کند.

مشاور اسد خاطر نشان کرد که اقدامات غرب تحت عناوینی مانند سلاح شیمیایی یا مسائل موسوم به انسان دوستانه فقط بیانگر شکست آن است؛ شکستهایی که معلول دستاوردهای ارتش سوریه است.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه از سوی غرب، بسیار بعید است، اعلام کرد که هزینه چنین اقدامی بسیار سنگین است.

شعبان با اشاره به اینکه «ائتلاف مقاومت در برابر تروریسم» فقط به منطقه خدمت نمی‌کند، تأکید کرد که این ائتلاف به همه جهان نیز کمک می‌کند و همچنان به نبرد خود علیه تروریسم ادامه می‌دهد تا خاک سوریه را آزاد کند.

این مسئول سوری نبرد ارتش این کشور با تروریستها در غوطه را نقطه سرنوشت سازی میداند و تأکید دارد که با آزادسازی این منطقه، میلیونهای غیر نظامی در شهر دمشق از خطر خمپاره‌های تروریستها در امان خواهند بود.

وی در خصوص استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با تحولات سوریه گفت: «در خصوص حملات خمپاره ای به افراد غیر نظامی در دمشق، بمباران، کشتار مداوم بخاطر هدف قرار گرفتن آنان با خمپاره‌های کینه و فریب، کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای نظام ترکیه در عفرین، محاصره شهرکهای فوعه و کفریا در ریف ادلب توسط تروریستها یک کلمه از غرب نمی‌شنویم که این مسائل را محکوم کند».

شعبان با بیان اینکه نهادهای حقوق بشری و بیشتر نهادهای سازمان ملل اعتبار خود را از دست داده‌اند، تأکید کرد که علت این مسئله این است که این نهادها با منطق و سند میانه‌ای ندارند، بلکه مانند رسانه ها به ابزارهایی برای غرب بدل شده‌اند.

مشاور رئیس جمهور سوریه در پایان اعلام کرد: «جنگ عربستان و اسرائیل علیه یمن برای تجزیه یمن است و هدف از آن تضعیف کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] است... راهبرد نظامی آمریکا نشان می‌دهد که غرب تفکر استعمارگر خود را رها نکرده است، بلکه با تاکتیکهای مختلفی، آن را دنبال میکند. این نیز یک اقدام جدید برای نابودی کشورها از طریق گروهها و سازمانهای تروریستی و شرکتهای نظامی است».

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی، در مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در دو کشور کانادا و سوئد، اظهار داشت: بحث حقوق بشر موضوع مهمی است و دارای ۲ بعد در کشور ما است، یک بُعد حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور است و یک بعد دیگر هم این است که از آنجایی که ما کشوری هستیم که در آماج اتهامات و حملات حقوق بشری از سوی برخی کشورها که ادعای حقوق بشری دارند، قرار داریم؛ از این رو وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشورها رصد کنیم و ببینیم آیا واقعاً این کشورها صلاحیت صحبت کردن در حوزه حقوق بشر و گزارش تولید کردن و یا اقدامات سیاسی انجام دادن، هستند یا خیر.

وی ادامه داد: از تحولات اکتبر سال گذشته در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد رویکرد جامعه بین‌المللی و خود ما نسبت به حقوق بشر باید تغییر کند.

غریب آبادی افزود: ما برای اولین بار به صورت مکتوب تصمیم گرفتیم گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران را تدوین و منتشر کنیم و این گزارش را در نیمه اول امسال به افکار عمومی عرضه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در ستاد حقوق بشر انجام می دهیم، رصد وضعیت حقوق بشر در بعضی از کشورها است که گاهی اوقات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بگویند نگاه ژورنالیستی است، ما آمدیم از گزارشات سازمان های حقوق بشری استفاده کردیم و این گزارشات را مبنا قرار دادیم و از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرده ایم.

غریب آبادی افزود: رویکرد ما در حقوق بشر تدافعی نیست اما رویکرد فعالانه و تهاجمی داریم و برای این رویکردها برنامه‌ریزی می کنیم و به زودی ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حقوق بشر را نهایی می کنیم که مبنای دستگاه ها در داخل و خارج کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این سیاست ابعاد مختلفی دارد قبلاً هم رویکرد تهاجمی داشتیم اما خیلی فعال نبود که امیدواریم تا یک ماه دیگر این رویکرد ابلاغ شود تا پررنگ تر رویکرد تهاجمی پیگیری شود.

غریب آبادی ادامه داد: کتاب هایی از کانادا و سوئد که به عنوان اولین مجموعه منتشر شد، کانادا کشوری است که خود گرفتار نقض حقوق بشر است و حداقل کاری که جمهوری اسلامی می‌تواند بکند این است که کانادا را که مدعی حقوق بشر است را به مردم بشناساند و بگوید که کشوری که خود مدعی حقوق بشر است گرفتار نقص حقوق بشر است. همچنین آنها نگران حقوق بشر نیستند و متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است.

دبیر ستاد حقوث بشر خاطر نشان کرد: اگر حقوق بشر وجود دارد، معاهدات و سازمان حقوق بشری وجود دارد، چرا ما شاهد جنایات حقوق بشری در غزه هستیم و هیچکدام از این سازوکارها موثر نمی‌شود و یک قطعنامه محکومیت جنایات حقوق بشری تصویب نمی‌شود.

کد خبر 6092664

دیگر خبرها

  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد