Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس شهرسازی گفت: نباید به بهسازی و نوسازی مناطق فرسوده به عنوان یک نسخه مُسکن در شهرسازی نگاه کرد.

احمد دادور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح جامع شهر اصفهان، حدود ۲۰ سال پیش به عنوان یک طرح مرجع برای معماری و شهرسازی تدوین شد، اما متاسفانه این طرح در تدوین طرح‌های تفصیلی بعدی برای مناطق شهر مورد توجه قرار نگرفت و باعث شد ناهمگونی و تضاد در ساخت و سازهای شهری شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر همین اساس باید شهرداری‌ها به سمت اصلاح و انطباق طرح های تفصیلی با طرح جامع شهری حرکت کرده و شرایط را برای مشارکت حداکثری شهروندان برای ساخت و سازهای شهری به خصوص در محلات آسیب پذیر و فرسوده، تسهیل کنند.

این استاد شهرسازی شیخ بهایی با بیان اینکه نباید به بهسازی و نوسازی مناطق فرسوده به عنوان یک نسخه مُسکن در شهرسازی نگاه کرد، گفت: برای برون رفت از چالش‌های موجود در ساختار معماری شهر باید با یک برنامه‌ریزی بلندمدت تمامی خواسته‌های شهروندان را با توجه به تفاوت‌های بافت شهر در نظرگرفت.

وی با اعلام اینکه هنوز در بسیاری از نقاط شهر، فرهنگ آپارتمان نشینی شکل نگرفته است، افزود: توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده از لحاظ فرهنگی و آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی نیز باید در اولویت مدیران شهری قرار گیرد تا با واگذاری مسکن‌های جدید به آنها، شهر با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی روبرو نشود.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت نیز می‌تواند علاوه بر اعطاء تسهیلات مالی برای بازآفرینی شهری، با یک نگاه ملی به فرهنگ شهرنشینی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب پذیر کمک کرده و زمینه رشد و توسعه متوازن شهرها را بیش از پیش فراهم کند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی