Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

آيت الله نوري همداني در اين پيام کمک به محرومان و نيازمندان را فلسفه تشکيل کميته امداد امام خميني در 14 اسفند 57 عنوان و بر لزوم توجه مسئولان اين بخش در خدمات دهي به اين قشر تاکيد کرد.

وی در بخشي از پيام خود انفاق را مهمترين روش کم کردن فاصله طبقاتي در ميان مردم دانست و افزود: مردم بدانند که در انفاق نه تنها مالي از دست نمي رود بلکه افزون بر برکت آن رضايت خداوند را نيز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم نقش خيرين استان قم در ساخت بيمارستان ،مدرسه و کمک به مددجويان کميته امداد امام خميني را ويژه عنوان کرد و گفت: زندگي با کرامت حق هرانساني است که همه ما برای رسیدن به این هدف مسئول هستيم.

علی لاريجاني با بيان اينکه در تبصره 14 سال 96 چهار هزارميليارد تومان با تصويب مجلس شوراي اسلامي در اختيار کميته امداد قرار گرفته است گفت: اين عدد در سال 97 به هفت هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

وي همچنين با اشاره به اينکه يکي از نيازهاي مددجويان مسکن مهر نداشتن خانه است گفت: در سال آینده پنجاه هزار مسکن مهر نيمه کاره دراختيار کميته امداد امام خميني قرار میگیرد تا با کمک خيرين تکميل و تحويل مددجويان شود.

رئيس کميته امداد امام خميني هم با بيان اينکه در سال 96 از محل بودجه تبصره 14 پرداختي مستمري ماهانه مددجويان کيمته امداد امام خميني 3 برابر شده است گفت: بر اساس تبصره 16 در سال 96 سه هزار ميليارد تومان هم بودجه اشتغال بوده که دو هزار ميليارد تومان آن سهم کميته امداد امام خميني بوده که تا امروز 85 درصد آن کامل جذب شده است و صدو چهل  هزار فقره وام پرداخت شده است.

آقاي فتاح با اشاره به اينکه در حال حاضر صدو هفتاد هزار يتيم تحت پوشش کميته امداد هستند گفت: خوشبختانه با استقبال از طرح حامي يتيم در حال حاضر هر يتيم داراي 5 حامي است .

وي در خصوص برخي از انتقادها به دولت هم گفت: اينکه برخي از افراد زاويه دار با دولت سخن از افزايش مراجعات به کميته امداد امام خميني مي گويند ناشي از زياد شدن فقر در جامعه نيست بلکه به خاطر توجه بيشتر کميته امداد به محرومان است و اين توجه سبب ميشود تا افراد بيشتري براي دريافت اين کمک مراجعه کنند.

آقاي فتاح بيکاري،حاشيه نشيني، اعتياد و طلاق را از عوامل موثر در افزايش ورودي به کميته امداد امام خميني عنوان کرد و گفت: اگر رونق اقتصادي در جامعه باشد و مشکلات اجتماعي حل شود ورودي مسلما به کميته امداد هم کاهش خواهد يافت.

وي در ادامه افزود: در مدت دو سال اخير 15 درصد از افراد زیر پوشش کميته امداد امام خميني کاهش يافته است چرا که طبق آمار دوسال قبل يک ميليون و هفتصد و چهل هزار نفر تحت پوشش کميته امداد بوده اند و در حال حاضر يک ميليون و هفتصدو چهل  هزار نفر تحت پوشش کميته امداد بوده اند و در حال حاضر يک ميليون و پانصد نفر تحت پوشش است.

مدير کل کميته امداد امام خميني استان هم در اين مراسم با بيان اينکه در حال حاضر بيش از بیست هزار خانوار در قم تحت پوشش کميته امداد استان هستند گفت: از اين ميزان پانزده هزار خانوار به صورت مستمر از خدمات کميته امداد استفاده مي کنند و مابقي تک خدمتي و يا چند خدمتي هستند.

آقاي ميرشکاري با بيان اينکه در دو سال گذشته بيش از دو هزار نفر با دريافت وام اشتغال وارد عرصه کار شده اند افزود: تا کنون صدو شانزده  واحد مسکن در قم با کمک دولت، مجلس و خيرين خريداري شده تحويل مددجويان شده است.

وي افزود: سرانه پرداخت کمک هاي مردمي به کميته امداد امام خميني در استان قم هفت هزار تومان بيشتر از سرانه پرداخت کشوري است.

در پايان اين مراسم از کارآفرينان برتر یر پوشش کميته امداد امام خميني استان با اهدا لوح تجلیل شد

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در مراسم تکریم ابوالقاسم صادقی رئیس قبلی و معارفه محمد جواد شفیعی رئیس جدید کمیته امداد اردستان گفت: برای ۸۳۷ مددجوی استان مسکن تهیه شده است که با توجه به تعداد بالای مددجویان بدون مسکن سهم استان کم بوده است.
نبی اله دادی با بیان اینکه ۲۴۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۴۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند، افزود: محدودیتی برای حمایت از افراد نیازمند وجود ندارد و هر خانواده‌ای که تا دهک ۳ باشد می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد.
وی ادامه داد:با تفاهمی که با بسیج سازندگی سپاه صورته گرفته برای مددجویان مستأجر مسکن احداث می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۲۰۰ مددجو مستاجر هستند گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تا زمین در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و این افراد صاحب مسکن شوند.
اله دادی اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۰ نفر در شهرستان اردستان آموزش دیدند که ۱۰۸ درصد تعهد صورت گرفته محقق شده است.
وی به اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان اردستان هم اشاره کرد و افزود: توانستیم ۹۰ درصد این تسهیلات را جذب کنیم.

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس