Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:03:49 GMT

96درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۳۱۵۳

96درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در همدان افزود: در حوزه خدمات آنهایی که روزهای قبل از انقلاب را دیده اند می دانند که کارهای زیادی صورت پذیرفته است.
وی اضافه کرد: با این وجود بی تدبیری هایی هم داشتیم ولی شایسته نیست که تنها اشکالات دیده شود چراکه با در پیش گرفتن این شیوه، کفران نعمت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ایران در حوزه سیاسی طی چهار دهه گذشته مستقل بوده است اما در بخش اقتصادی و اداری با وجود تلاش های انجام شده نتوانستم موفق عمل کنیم.
وی اضافه کرد: توفیقات کسب شده در حوزه اقتصادی و ادارای همطراز با انقلاب اسلامی نیست و برای دستیابی به توفیق گاهی مواقع باید روش ها عوض شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: باید برای تجدید نظر در حوزه اداری، دیوان سالاری، قضایی و تقنینی تلاش کرده و در مسیری که در پیش گرفته ایم تغییراتی داشته باشم.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: کسب رتبه اول منطقه و رتبه 16 جهان در تولید علم موید این است که هنوز روحیه ایثار، شهادت و وطن دوستی در این کشور جاری است.
وی تصریح کرد: گاهی مواقع برخی قسمت پر لیوان را نمی بینیند و عادت دادند از برخی تریبون ها عیب ها و نواقص را ببینند و بیان کنند.
وی تاکید کرد: اگر قسمت پر لیوان که همان خدمات صورت گرفته است را نادیده بگیریم، ظلم کرده ایم چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری دشمنان بیرونی و جاهلان داخلی بر علیه این نظام تبلیغ می کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نباید با رفتار و گفتارمان دستگاه های مختلف را ناکارآمد جلوه دهیم در حالیکه ایران قدرتمند ترین کشور منطقه است.

** فقر و فحشا زیبنده کشور اسلامی نیست
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در کشور اسلامی وجود فقر، فحشا، طلاق، غیبت، تهمت، حسادت و رفیق بازی نباید باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای رفع معایب باید تلاش شود، اضافه کرد: در حکومت پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی(ع) نیز مشکلاتی بود و مهم این است که مسیر ما کدام طرف است.
وی گفت: باید توجه داشت که آنچه را به سختی و زحمت و با نثار خون هزاران شهید به دست آورده ایم با غفلت از دست ندهیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ملت ایران باید قدر انقلاب اسلامی این گوهر ناب را بدانند و بهترین شیوه برای قدر شناسی تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران و خانواده های آنان است.
قاضی زاده هاشمی افزود: اگر با گذر زمان نقش مظلومان تاریخ که در برابر جبهه کفر ایستادند را از یاد ببریم جفا کرده ایم.
وی ادامه داد: این افراد جان و مال خود را به خاطر عشق به خدا، وطن و مردم با افتخار هدیه کردند بنابراین نباید بگذاریم نقش این عزیزان کمرنگ شود.
وی افزود: باید از تمامی کسانی که با عمل، گفتار و رفتار خود نمی گذارند ابن افراد به ویژه در دانشگاه و مراکز علمی فراموش شوند، تشکر کرد.
هاشمی اضافه کرد: یکی از زیباترین صحنه ها که دل شهدا و ایثارگران را خوشحال کرد حماسه 22 بهمن بود و مردم با حضور در این راهپیمایی به شهدا ادای احترام کردند.
وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی 455 شهید، بیش از 10 هزار جانباز و 10 هزار ایثارگر تقدیم این انقلاب کرده است و در مجموع 41 هزار خانواده شهید، جانباز و ایثارگر در وزارت بهداشت هستند.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز نخست سفر 2 روزه خود به استان همدان در شهرستان فامنین و در جمع نمایندگان و مسئولان استان همدان حضور یافت و امروز صبح با حضور در شهرستان بهار با خانواده شهید میلاد مصطفوی دیدار و از مرکز جامع سلامت آیت الله بهاری این شهر نیز بازدید کرد.
با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 93 برگزاری کنگره کشوری گرامیداشت روز شهید در دستور کار قرار گرفت و این آیین سال های 93 و 94 در وزارتخانه برگزار شد.
در سال 95 دانشگاه علوم پزشکی یزد میزبان برگزاری این کنگره بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان برگزار شد.
امسال نیز با پیشنهاد و اعلام آمادگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، میزبانی این کنگره کشوری از سوی وزارتخانه به این دانشگاه واگذار شده است.
7526/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان