Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:06:20 GMT

دریافت ۵۴ سند مالکیت موقوفات در قائمشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۳۳۶۱

دریافت ۵۴ سند مالکیت موقوفات در قائمشهر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام عبداله، ولی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر در گفتگو با گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان اوقاف و ثبت اسناد در راستای اخذ سند مالکیت موقوفات صورت گرفت که اثرات مثبت آن در شهرستان قابل مشاهده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۵۴ فقره سند مالکیت موقوفات این شهرستان بمساحت ۲۰۶ هزار متر مربع معادل بیش از ۲۰ هکتار اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر گفت: از تعداد ۵۴ فقره سند مالکیت دریافت شد ۱۲۵ هزار متر مربع مربوط به رقبات منفعتی و ۸۱ هزار متر مربع مربوط به رقبات انتفاعی می‌باشد.

حجت‌الاسلام ولی نژاد با اشاره به اینکه برخی‌ها به‌دنبال موقوفه‌خواری و تضعیف حق و حقوق واقفان هستند، افزود: اوقاف به‌عنوان متولی اصلی موقوفات از حق و حقوق موقوفات کوتاه نمی‌آید.

وی یکی از راهکار‌های جلوگیری از موقوفه‌خواری را دریافت سند مالکیت موقوفات دانست و گفت: سند مالکیت موقوفات سبب تثبیت حق و حقوق موقوفه و زنده نگه داشتن نیت واقف می‌شود.

حجت الاسلام ولی نژاد وظیفه اوقاف در احیا و تثبیت موقوفات را سنگین برشمرد و افزود: دریافت سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمند برای وقف و ارزش‌های دینی است.

انتهای پیام/آ

صدور سند مالکیت در قائمشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۳۴۰۰ رقبه استان یزد سنددار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا صادقی، بعدازظهر دوشنبه در نشستی خبری از آماده سازی زائرسراهای بقاع متبرکه در استان یزد خبر داد و گفت: زائرسراها و فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه شرایط اسکان موقت در امامزادگان نیز فراهم شده است.

صادقی یادآور شد: در ایام نوروز در مجموع امامزادگان و بقاع متبرکه استان، هزار و ۵۰۰ زائرسرا وجود دارد.

وی به تشریح پروژه های عمرانی در حوزه موقوفات استان یزد پرداخت و اظهار کرد: برخی موقوفات مثل تکیه امیرچقماق و مسجد جامع متولی مشخص ندارند اما اکنون متولی برای آن تعیین شده که تلاش ما خارج کردن این موقوفات از تولیت فعلی است و امیدواریم با همکاری مراجع قضایی بتوانیم حق و حقوق موقوفات مسجد جامع یزد را بر اساس نیت واقف احیا کنیم.

صادقی یادآور شد: ۸۰ پرونده شاخص حقوقی اعم از اثبات وقفیت، گرفتن حق و حقوق از مستاجران وقف، دریافت حق و حقوق وقف از دستگاه های دولتی به عنوان بزرگترین بدهکاران وقف داریم که علاوه بر آن، در مجموع ۴۰۰ پرونده قضایی در دستگاه قضایی استان مفتوح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه استان یزد ۴۶ هزار رقبه دارد، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ رقبه دارای سند شده است که بزرگترین سند دریافت شده، موقوفه ای ۸۶ هکتاری در شهرستان مهریز بوده است که سند آن به نام مسجد جامع یزد شد.

وی، موقوفه ۹۰ هکتاری علی‌شاه میبد را نیز یکی از بزرگترین رقباتی برشمرد که سند آن روز گذشته صادر شده است.

صادقی عنوان کرد: تنها ۴۰ درصد از موقوفات استان یزد دارای سند است و ۶۰ درصد موقوفات هنوز فاقد سند هستند.

کد خبر 6058169

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰ وقف جدید در آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری
  • آبرسانی به ۱۵ هزار نفر در بخش روستایی به همت خیّران آبرسان
  • امسال ۳۴۰۰ رقبه استان یزد سنددار شد
  • کاروان شادی در قائمشهر به راه افتاد
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ٨ بقعه متبرکه و امامزاده قوچان
  • ضبط یک راس لاشه گاوی مشکوک به بیماری در قائمشهر
  • صیانت از موقوفات در اولویت کار اداره اوقاف باشد
  • مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است
  • برگزاری مسابقات شطرنج جام رمضان در قائمشهر
  • برنامه‌های ویژه سال تحویل در حرم مطهر رضوی