Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در مراسم انتخاب چهره سال راه و ساختمان با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت این است که با کمک کمیته ای در ذیل معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منابع مالی مورد نیاز برای بازآفرینی شهری تأمین شود گفت:در سال ۹۷ با ایجاد ابزارهای جدید به این مهم دست خواهیم یافت بنابراین باید اذعان شود که توسعه‌گران نقش کلیدی و اصلی در باز‌آفرینی شهر دارند و انتظار می‌رود فضای مناسبی را برای ورود توسعه‌گران در حوزه بازآفرینی شهری مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
عشایری ادامه داد: در چند ماهه اخیر سیاست‌ دولت به سمت نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری سوق پیدا کرده بطوریکه در چند ماهه اخیر در تمامی سیاست‌ها بر باز آفرینی شهری تأکید شده و نوسازی این بافت‌ها در اولویت قرار گرفته است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که نوسازی بافت‌های شهری نیازمند تدوین برنامه دقیقی است تصریح کرد: در اوایل سال 92 که دولت یازدهم تشکیل شده بود توسعه شهرها باعث شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی شد و این موضوع سبب شد در ابتدای دولت دوازدهم ستاد ملی بازآفرینی شهری تشکیل شود.
 
وی افزود:به همین دلیل در ۲۰ سال گذشته اتفاق‌های ناخوشایندی در حوزه بافت‌های ناکارآمد صورت گرفت بطوریکه در دهه ۷۰ قانون احیا و بازسازی بافت فرسوده دنبال شد و با ورود به محله‌ها این قانون اجرایی شد.
 
عشایری با تاکید بر اینکه در دهه ۸۰ به موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی ورود کردیم تا از افزایش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری کنیم اظهار داشت:در سال 93 سند احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده تنظیم شد که در راستای این سند ستاد ملی بازآفرینی شهری، استانی و شهرستانی تشکیل شد که نخستین وظیفه این ستاد ترویج واژه بازآفرینی در شهرها بود.
 
به گفته وی، در چهار سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم رخ داده و ما توانستیم به برنامه تدوین شده بازآفرینی جامه عمل بپوشانیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طی چند سال گذشته برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که 6 بُعد از این برنامه غیر کالبدی و 3 بُعد آن کالبدی است، به طوری که با تحقق این برنامه‌ها افراد حرفه‌ای و متخصص وارد این حوزه می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه نهاد توسعه گر می‌توانند شهرداری، دولت، سرمایه‌گذار و طراح مسکن باشند و باید در حوزه باز آفرینی شهری ورود پیدا کند، گفت: توسعه‌گر صرفا سازنده نیست، بلکه حلقه اتصال بین تمامی ارگان‌های مدیریت شهری به شمار می‌رود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار