Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: صندوق بین المللی پول پیش از اینها تصریح کرده بود که اقتصاد عربستان به دلیل کاهش درآمدهای نفتی آن رشد صفر درصد دارد. تحلیلگران این مساله را ناشی از تولید کمتر نفت توسط اپک و عدم ثبات در قیمتها می دانند، علاوه بر اینکه مملکت سعودی اقداماتی را برای محدود کردن تکیه بر نفت خام انجام داده است.
به گزارش نامه نیوز نخستین باری که اقتصاد عربستان تا این حد سقوط کرد، به سال 2009بر می گردد، که در آن اقتصاد این کشور عربی در نتیجه کاهش عایدات نفتی پس از بحران اقتصادی در جهان،2 درصد سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب عربستان سعودی بدنبال تلاش برای اجرایی کردن برنامه انتقال از تکیه به تولیدات نفتی، به تکیه بر کمکها و وامهای صندوق بین المللی پول، با چالش بزرگی مواجه شده است.
طبق گزارشهای اقتصادی، کاهش سریع سهامهای مالی عربستان، حکومت سعودی را بر آن داشته است که قیمت سوختهای خود را تا 50درصد افزایش دهد و احتمالا در آینده ای نزدیک یارانه آب و برق را نیز قطع کرده و طرحهای عمرانی را متوقف می کند. علاوه بر این، ریاض برای اولین بار در حال بررسی اجرای طرح 5درصد مالیات بر ارزش افزوده است و تمام این اقدامات با هدف کنترل ناتوانی مالی آن صورت می گیرد. این در حالی است که تولیدات نفتی مملکت سعودی حتی نیمی از هزینه های سرسام آور دولت، بویژه هزینه های آن در جنگ یمن را تامین نمی کند؛ از این رو، ریاض برای جبران کمبودهای خود به وام یا استفاده از ذخایر خود روی می آورد و به گفته کارشناسان صندوق بین المللی پول، ذخایر مالی آن در سال 2020 به پایان می رسد.
براساس برآوردهای صندوق بین المللی پول، عربستان برای مقابله با ناتوانی مالی اش نیاز دارد که قیمت هر بشکه نفت به 106 دلار برسد؛ در غیر این صورت، تا 5 سال آینده سعودی ها هیچ نقدینگی نخواهند داشت!

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند