Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@03:12:46 GMT

گیلان| سد شوک در دل کوهستان اشکورات رودسر+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۴۸۱۴

گیلان| سد شوک در دل کوهستان اشکورات رودسر+فیلم

‍‍‍‍‍‍

سد شنی شوک در روستای شوک اشکورات رحیم آباد رودسر استان گیلان ساخته شده و آب زراعی بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های منطقه را تامین می‌کند. ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودسر، سد شنی شوک در روستای شوک اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر ساخته شده است؛ عملیات اجرایی این شد از سال 1383 آغاز شد و در سال 93 به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آب این سد بیش از 500 هکتار زمین‌های کشاورزی و باغات فندق، گردو و گل گاوزبان روستاهای اشکورات و همچنین مناطق ییلاقی املش بهره مند می‌شوند.

سد شوک از نوع سدهای خاکی است و با ارتفاع 18 متر در کنار روستای شوک زیاز اشکورات رحیم آباد رودسر ساخته شده است. 

به گزارش تسنیم، ساخت این سدهای خاکی در افزایش کار و تولید محصولات باغی و زراعی و مهاجرت نکردن روستاییان به شهرها بسیار اثرگذار است.

 فیلم و عکس از امید رجبی‌پور کشایه

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به روستای ویسرود شفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و منتخب مردم شریف استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در سفری نیم روزه به روستای ویسرود و دهستان چوبر سفر کرد.

همچنین آیت الله فلاحتی با خانواده معزز شهید والامقام رجبی ثابت دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در ادامه سفر نیم روزه خود به روستای ویسرود و دهستان چوبر با خانواده شهید والامقام اسماعیل رجبی ثابت دیدار کرد.

آیت الله فلاحتی در این دیدار خانواده شهدا را سرمایه‌های پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما همواره مدیون خانواده‌ها و به ویژه پدران و مادران شهدا هستیم.

منتخب مردم شریف استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عنایت ویژه شهدای والامقام انقلاب اسلامی به مردم، نظام و رهبری گفت: شهدا ناظر بر اعمال و گفتار مسؤولان و نیز مردم هستند و البته توجه آنها شامل حال نظام و انقلاب می‌شود.

آیت الله فلاحتی در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا تجلیل کرد.

کاشت یک اصله نهال در منزل شهید اسماعیل رجبی ثابت به مناسبت هفته منابع طبیعی آیت الله فلاحتی این اقدام را ارزش گذاری به جایگاه خانواده معظم شهدا ذکر کرد و افزود: کاشت نهال در منزل خانواده محترم شهید، نشانه‌ای از ارادت و احترام به آنها است.

کد خبر 6057638

دیگر خبرها

  • سفر به کاروانسرای جهانی تی تی خانم تا عطر کماج در جوار آبشار لونک
  • قطعی برق در ۴ شهرستان گیلان
  • سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به روستای ویسرود شفت
  • بررسی مشکلات روستای ویسرود شفت
  • پیشرفت ۷۰ درصدی آموزشگاه روستای میر‌آباد اشنویه
  • برق بعضی مناطق ۴ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • سفر به غارهای عصر پارینه سنگی و دیدن ابرسرو هرزویل
  • رونمایی از «سفره آسمونی» در شهرستان رودسر
  • برپایی ۷۵۰ غرفه صنایع دستی و سوغات درگیلان
  • رونمایی از سرود «سفره آسمونی» در رودسر