Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@13:45:31 GMT

امسال بیش از 370 هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۴۹۳۶

امسال بیش از 370 هکتار از اراضی ملی الیگودرز رفع تصرف شد

سعیدی فر گفت : امسال ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف گردید و برای بیش از ۱۱ هزار از اراضی ملی سند اخذ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به نقل از هیجار ،مرتضی سعیدی فر رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت:در سال جاری ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف شده و برای ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی سند اخذ و ۳۸ هزار هکتار نیز از این اراضی  در برنامه دریافت سند می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شهرستان الیگودرز تعداد ۱۱۴ معدن وجود دارد افزود: از این تعداد ۵۶ معدن با مجوز منابع طبیعی فعالیت می کنند که برای آنها دفترچه تهیه شده است.

سعیدی فر گفت: مقدار ۲۹ هکتار از اراضی ملی محدوده روستاها جهت احداث مسکن روستایی و اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اراضی ملی حاشیه شهر نیز گفت: امسال سه پلاک از این اراضی به مسکن و شهرسازی واگذار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری الیگودرز مجموع منابع طبیعی الیگودرز را ۴۳۵ هزار هکتار عنوان کردو افزود: از این میزان ۲۸۰ هزار هکتار جنگل و مابقی مراتع می باشد و شهرستان الیگودرز رتبه اول منابع طبیعی در استان را به خود اختصاص داده است.

وی به گستردگی حوزه منابع طبیعی شهرستان الیگودرز اشاره نمود و افزود: متاسفانه برخی نگاههای منفی به منابع طبیعی الیگودرز و کمبود نیرو و امکانات در شهرستان مشکلات زیادی را در این حوزه بوجود آورده است که در صورت تداوم وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

سعیدی فر منابع طبیعی را عامل مهم زندگی و حیات دانست و افزود: عدم توجه و گهگاهی نامهربانی با طبیعت از موضوعاتی است که رفع آن نیاز به فرهنگ سازی و همت همگانی دارد.

این مسئول به اقتصاد مقاومتی و توسعه گیاهان دارویی اشاره نمود و افزود: ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی جهت کاشت گیاهان دارویی در اختیار بهره برداران الیگودرز قرار گرفته است.   

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر