Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور در نظر سنجي ها `امنيت` بالاترين امتياز را از نظر رضايتمندي مردم کسب کرده است، گفت: امنيت در کشور ما اجتماعي شده است يعني مردم نمي خواهند کشور بهم بريزد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، «حسين ذوالفقاري» در همايش استانداران، مديران کل سياسي و فرمانداران سراسر کشور با بيان اين مطلب افزود: اگر دچار برخي غفلت هاي راهبردي شويم و پديده ها را دقيق نشناسيم و درست تحليل نکنيم، امنيت اجتماعي شده تبديل به تهديد اجتماعي شده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور با اشاره به برخي مقاطع مهم امسال مانند انتخابات رياست جمهوري، ايام رحلت امام (ره)، ماه محرم و رمضان، همه پرسي اقليم کردستان، اعتراضات دي ماه و ديگر مناسبت ها اظهار کرد: مجموعه دولت، وزارت کشور و شوراهاي تامين در اين موارد موفق عمل کرده اند و مردم هم اين موضوع را تاييد مي کنند.
دبير شوراي امنيت کشور با تاکيد بر اينکه برابر نظر سنجي هاي معتبر صورت گرفته، در بين 6 آيتم اصلي`امنيت` بالاترين نمره را از نظر رضايتمندي مردم کسب کرده است، گفت: براي من جاي سوال است که چرا اين موضوع کمتر منتشر و بازتاب داده شده است.
او افزود: بررسي ها نشان مي دهد که امسال در اقدامات امنيتي بسيار خوب عمل کرديم . مثلا در خصوص زلزله کرمانشاه، خدمات رساني و امنيت توسط خود مسؤولان ذيربط کرمانشاه اجرا و اعمال شد که در نوع خود بي سابقه بود.
معاون وزير کشور خاطرنشان کرد: اسنادي وجود دارد که در همه مقاطعي که گفته شد، از سوي تکفيري ها برنامه هايي براي اقدامات ضد امنيتي تدارک شده بود که خدا را شکر با همکاري و هماهنگي جامعه اطلاعاتي امنيتي، هيچ يک به سرانجام نرسيد. او با اشاره به اينکه تا آخر آذرماه حدود 5 هزار تجمع عمده در کشور برگزار شد، گفت: اين تجمع ها بدون مجوز بود، اما هيچ کدام به تنش و درگيري منجر نشد.
ذوالفقاري در خصوص توجه ويژه به مراسم اربعين از سوي فرمانداران گفت: اين مراسم ظرفيتي براي مديريت و تلطيف ذهن مردم دارد.
او با اشاره به محدوديت هاي موجود در تشکيلات برگزاري مراسم اربعين گفت: تاکنون از اوايل انقلاب چنين تشکيلاتي سازماندهي شده و هدفمند در کشور نديديم که برگ افتخارآميزي براي کل کشور است.
معاون وزير کشور گفت: اينکه در عرض 10 روز دو ميليون نفر را به کشور ديگري بفرستيم و برگردد و آنها را به خوبي مديريت کنيم، نشان از تلاش جهادي اين تشکيلات دارد.
وي همچنين درباره چند واقعه امنيتي کشور توضيحاتي داد و گفت: پيش از حوادث تروريستي مجلس و حرم امام، حدود 20 تيم تروريستي در خارج از مرزها يا در مرزها و برخي هم در داخل شناسايي و منهدم شده بودند.
ذوالفقاري درباره حوادث دي ماه 96 گفت: ما در گذشته چنين پديده اي نداشتيم. ما با وضعيت متفاوت تري از گذشته مواجهيم. اين اعتراضات بسيار سريع و عموما در شهرهاي کوچک گسترش يافت و خشونت در اين اعتراضات بيش از هميشه بود. اين اعتراضات عبور از همه جريان هاي سياسي کشور بود و هيچ حزب يا گروه سياسي يا مذهبي آن را رهبري نمي کرد.
معاون وزير کشور تأکيد کرد: عمده دستگيرشدگان اين اعتراضات، افرادي فاقد سابقه امنيتي بودند و 85درصد اين افراد زير 35سال سن داشتند. در اين راستا بايد توجه داشت که 70درصد کشور زير 40سال هستند.
ذوالفقاري با اشاره به اينکه يکي از مولفه هاي اين اعتراضات، استفاده حداکثري از فضاي مجازي بود و فضاسازي هاي رسانه اي موجب شد تا آتش اعتراضات بيشتر شود گفت: تا دير نشده بايد با دنياي مجازي مانند دنياي واقعي مواجه شويم و قانون و چارچوب هايي براي آن تعيين کنيم.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور با اشاره به اينکه راه حل مشکلات، رسانه اي کردن آنها نيست، گفت: بايد مشکلات شناسايي و به نهادهاي مربوطه ارجاع داده شود تا با اقدام، عمل، رسيدگي و برنامه ريزي، آن ها را حل کنند در غير اين صورت تنها نتيجه بردن مسائل ميان مردم نااميدي مردم است.
وي تاکيد کرد: در نتيجه برخي فضاسازي هاي رسانه اي، آثار اقدامات اصلاحي کشور را از ديد افکار عمومي خارج مي کند و برآيند اين موضوع اين است که مردم فکر کنند هيچ نتيجه اي نديده اند.
ذوالفقاري با اشاره به فساد اداري گفت: بروکراسي پيچيده زمينه فساد را ايجاد مي کند و مردم از اين موضوع ناراضي اند، در حالي که گاهي با تغييرات جزئي در قوانين مي توانيم کار را به سرعت انجام دهيم.
معاون امنيتي انتظامي وزير کشور با طرح اين سوال که «چه بايد کرد؟» گفت: همه عادت کرده ايم به اينکه بگوييم چه اقداماتي بايد انجام شود، اما کسي نمي گويد که من بايد چه اقدامي انجام دهم. ما بايد خودمان در رضايتمندي مردم تلاش کنيم.
دبير شوراي امنيت کشور گفت: به عنوان نمونه، دستگاه هاي عضو شوراهاي تأمين همانند نيروي انتظامي، دادگستري، بسيج و ديگر اعضاء با بيش از يک ميليون نفر در روز ارتباط دارند که با بهبود برخوردها و ارتباطات خود مي توانند موجب افزايش رضايت مردم شوند.
سيام**3070**1569
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه

وزیر کشور ترکیه علی یرلیکایا می‌گوید که طی عملیات در ۱۲ استان، نیرو‌های امنیتی ۴۱ مظنون داعشی را بازداشت کردند.

به گزارش فارس؛ «ما هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد» وزیر کشور ترکیه با گفتن این جمله از عملیات ویژه برای دستگیری مظنونان داعشی خبر داد.

یرلیکایا در صفحه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که نیرو‌های پلیس و امنیتی ترکیه طی عملیات در ۱۲ استان، ۴۱ نفر را به ظن داشتن ارتباط با داعش بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه همچنین گفت که «می‌خواهم ملت عزیزمان بدانند که ما هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد و فقط یک هدف داریم: با حمایت و دعای شما تا خنثی شدن آخرین تروریست، بدون هر گونه تردید بجنگیم».

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است