Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - رئيس جهاد کشاورزي شهرستان رفسنجان گفت: گياه آلوئه ورا در چهار هزار و 800 متر مربع در قالب سه گلخانه در اين شهرستان کاشته شده است.

حسين رضايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه گياه آلوئه ورا براي رشد به آب کم نياز دارد افزود: 18 هزار بوته آلوئه ورا در چهار هزار و 800 متر مربع کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: گياه آلوئه ورا آفت ندارد و به کود کمي نياز دارد ضمن اينکه اگر پاجوش اين گياه بزرگ باشد طي سه ماه به بار مي نشيند و اگر کوچک باشد طول مدت هفت ماه ثمر مي دهد.
رضايي بيان کرد: هر بوته گياه آلوئه ورا 17 تا 20 عدد پاجوش دارد و در رفسنجان آب و هواي مناسب رشد اين گياه وجود دارد به طوري که دماي 50 درجه را تحمل مي کند و نسبت به گرما مقاوم است.
وي با بيان اينکه آلوئه ورا به دليل قابليت فراوري بالا زمينه مناسبي براي اشتغالزايي دارد خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان براي خريد دستگاه هاي صنايع تبديلي مورد حمايت قرار بگيرند يا در صنايع تبديلي سرمايه گذاري کنند با توليد انواع کرم، شربت، ژل، دارو و غيره از آلوئه ورا مي توانند اشتغالزايي و سودآوري کنند.
وي ادامه داد: پرداختن به صنايع فراوري آلوئه ورا علاوه بر ترويج مصرف گياهان دارويي مي تواند به در اختيار گرفتن بازارهاي صادراتي عراق، ترکيه و کشورهاي حاشيه خليج فارس کمک کند.
رضايي عنوان کرد: آلوئه ورا به عنوان يک گياه استوايي، حاوي فهرستي بلند بالا از خواص دارويي و خوراکي است آلوئه ورا با توجه به مزيت ها و بازار مناسبي که در ايران پيدا کرده از چند سال قبل در کشورمان کشت مي شود.
رضايي ادامه داد: به متقاضيان کشت اين گياه تسهيلات کم بهره نيز اعطا مي شود.
رفسنجان با جمعيت 311 هزار نفر در 110 کيلومتري کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛آزاد سازی دو هزار متر مربع از زمین هایِ کشاورزی شهرستان اسلامشهر.رئیس جهاد کشاورزیِ این شهرستان گفت:در اجرای قانون حفظِ کاربری اراضیِ زراعی و باغ‌ها؛سوله سازی و دیوارکشی هایِ غیرِمجاز،در بخش چهاردانگه، قلع و قمع شد.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • بیش از ۴ هزار عدد قرص غیر مجاز در شازند کشف شد
  • استوری مهدی کوشکی برای ترانه علیدوستی جنجالی شد
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • برخورد ۳ تریلی و یک سواری حادثه آفرید
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب برای رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه