Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:22:05 GMT

اندونزی قایق مالزی را به آمریکا تحویل می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۵۶۹۳

پلیس اندونزی امروز اعلام کرد که این قایق مجلل که ارزش آن بیش از 250 میلیون دلار است، به اداره تحقیقات فدرال (پلیس فدرال آمریکا) اف بی آی داده می شود، اقدامی که فرایندهای مرتبط به آن انجام شده است.

بر اساس این گزارش، دانیل سیلتونگا بازرس ارشد پلیس اندونزی بیان کرد که فرایند اداری تحویل قایق به آمریکا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که جاکارتا گلوب آن را انعکاس داده ، همچنین آمده است: وزارت دادگستری آمریکا، با مطرح کردن پرونده فساد مالی چهار میلیارد و 500 میلیون دلاری که گفته می شود از اموال شرکت توسعه مالزی واحد (وان.ام.دی.بی) بوده ، معتقد است این مبلغ از شرکت وان.ام.دی.بی ربوده شده است.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی که اکنون خود را برای شرکت در چهادرهمین انتخابات سراسری این کشور آماده می کند، انجام هر گونه خطایی در ارتباط با این پرونده را انکار کرده است.

شبکه خبر آسیا نیز دراین زمینه گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا می گوید در این پرونده فهرستی از اموال شرکت توسعه مالزی واحد را تهیه کرده که ارزش آن حدود یک ملیارد و 700 میلیون دلار است.

این قایق که روز چهارشنبه هفته گذشته در آبهای جزیره بالی اندونزی متوقف شد، ساخت سال 2013 در هلند است که دارای 9 اتاق خواب، سالن تئاتر و فیلم، سالن ورزشی و ماساژ و همچنین امکانات گسترده دیگری است.

این قایق مجلل 250 میلیون دلاری توسط فردی به نام جهو لو ثروتمند مالزیایی خریداری شده که وی از جمله اصلی ترین چهره های مطرح شده در پرونده وزارت دادگستری آمریکا است.

طبق این گزارش وزارت دادگستری آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات فساد مالی چند میلیارد دلاری مرتبط با شرکت توسعه مالزی واحد در جستجوی متوقف کردن این قایق که مالکیت آن در اخیتار فردی بنام جهو لو قرار دارد، بوده است.

مقامات اندونزیایی در مورد تحویل دادن 34 خدمه این قایق که اکوآنیمیتی نام دارد، به مقامات آمریکا هنوز به نتیجه خاصی نرسیده اند.

مقامات رسمی اندونزی پیشتر در مورد اینکه آیا آمریکا نقشی در ارتباط با متوقف کردن این قایق توسط اندونزی داشته یا خیر اظهار نظری نکرده بودند، اما اکنون اندونزی در آستانه انتخابات مالزی به خواست آمریکا تن داده است.

طبق این گزارش 6 کشور مختلف از جمله آمریکا، سوئیس و سنگاپور اعلام کردند که پرونده شرکت توسعه مالزی واحد را مورد پیگیری قرار داده اند.

دولت کنونی مالزی از سال 2009 تاکنون قدرت را در دست دارد و مردم مالزی در هفته های پیش رو با شرکت در چهاردهمین انتخابات سراسری سرنوشت سیاسی آتی این کشور را رقم خواهند زد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901287

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • تشکیل پرونده برای ضاربان آمر به معروف که برای ۳دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند | آخرین وضعیت جوان باغیرت و ۲ اراذل و اوباش
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا