Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:57:12 GMT

ترکیب سموم دیازینون و اتیون تقلبی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۵۸۰۹

ترکیب سموم دیازینون و اتیون تقلبی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ترکیبی با نام سموم تقلبی دیازینون EC% 60 و اتیون EC% 47 منتسب به شرکت رجاء شیمی غیر مجاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: دور نگار فوری معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات به شماره 31949/730 مورخ 14 اسفندماه سال جاری مبنی بر توزیع سموم تقلبی دیازینون EC% 60 و اتیون EC% 47 منتسب به شرکت رجاء شیمی در سطح مناطق توزیع و عرضه شده که غیرمجاز و غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: با عنایت به اینکه این ترکیب دارای محتویات ناشناخته و مجهول دارد و از مجاری غیر قانونی و فارغ از اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده ممکن است موجبات خسارت به محصولات کشاورزی را افراهم کند که باید از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق خودداری کرد. 

اسماعیلی تصریح کرد: باید نسبت به شناسایی مکان‌های عرضه و پیگیری از طریق دستگاه‌های ذیربط اقدام و متخلفین به مراجع قضایی و اعمال موازین قانونی و امحاء ترکیب کشف شده با هزینه صاحب کالا معرفی شوند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تفاوت نمونه‌های تقلبی و اصل این ترکیب اشاره کرد و گفت: بر روی لیبل و کارتون نمونه‌های تقلبی نام کارخانجات صنعتی رجاء شیمی درج شده و این در حالی است که در نمونه اصل عنوان مجتمع صنعتی رجاء شیمی است. 

اسماعیلی اضافه کرد: رنگ لیبل بطری در نمونه‌های تقلبی قرمز تیره متمایل به قهوه ای است؛ اما در نمونه اصل رنگ لیبل دیازینون قرمز روشن و اتیون بنفش است.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده نمونه تقلبی دیازینون فاقد ماده موثره بوده و ماده موثره نمونه تقلبی و اتیون کمتر از نصف میزان استاندارد است. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه گفت: از مهرماه سال جاری اولین دوره دانشجویان دکتری شیمی آلی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

دکتر مهدی اسرافیلی افزود: راه اندازی دکتری شیمی یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده و با توجه به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی گروه شیمی تحقق این امر می‌تواند ضامن توسعه برنامه راهبردی دانشگاه و تربیت نیروی انسانی به منظور حل مشکلات منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه در ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو جذب می‌کند و در مجموع حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

وی از پیگیری جهت راه اندازی چندین رشته جدید خبر داد و گفت: دانشگاه مراغه دانشگاهی آینده دار و با ظرفیت بسیار بالاست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر این دانشگاه مخصوصا در حوزه آموزش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی در ماکو
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی در این شهر
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی ؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند | دستگیری ۶ نفر از عوامل توزیع
  • ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی دستگیر شدند
  • ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی در ماکو دستگیر شدند