Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز پنج شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت بانوان نیمی از جمعیت دنیا است و به اندازه جمعیت شان بر روی نیمی از تحولات دنیا موثر هستند، اما ما معتقد هستیم که تاثیرشان از نصف بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بیانات امام راحل افزود: از دامن زن، مردان به معراج می روند و این بانوان هستند که مرد را تربیت میکنند.
امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد : هر روز برای ما روز مادر است و اینکه ما فقط یک روز از مادران قدردانی کنیم، اشتباه است زیرا با تقدیر هر روز خود، قدر زحمات آنان هستیم؛ مخصوصا مادرانی که فرزندان خوب تربیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه ازدواج در همه ادیان بنیان مقدسی است، خاطر نشان کرد : فرزند کمتر زندگی بهتر، سیاست اشتباهی است و اگر فرزندان مومن، صالح و خدمت گزار مردم بوده و درست تربیت شوند، با ارزش هستند و لذا اسلام برای فرزند آوری محدودیتی قائل نشده است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی ادامه داد: حضرت زهرا(س) که زنی هجده ساله بودند، پنج فرزند داشتند و این نشان می دهد که فرزند آوری برای حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) مهم بوده، با وجود آنکه امکانات اقتصادی زیادی نداشتند ولی بهترین و موثرترین فرزندان دنیا را تربیت کردند.
امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه جهیزیه و مهریه زیاد مسبب خوشبختی نخواهد بود، افزود: ایمان، علم و ادب است که خوشبختی را با خود به همراه می آورد و اگر بتوانیم فرزندانی تربیت کنیم که مومن، تحصیل کرده، عالم و مودب به آداب اسلامی و الهی باشند، در جامعه تاثیر گذار خواهند بود.
وی خاطر نشان کرد: بعضی از مادران فرزندانشان را عاشق علم و دانش بار می آورند و مادرانی هم مانند ام البنین فرزندانی مانند حضرت ابوالفضل(ع) تربیت می کنند که اسوه ادب هستند.
این مقام مسئول اظهار کرد: باید بتوانیم فرزندانی که در جمهوری اسلامی تربیت می شوند را به سلاح های ایمان، دین، علم و اخلاق مجهز کنیم .
حجت الاسلام فتاح دماوندی تاکید کرد: بانوان باید قدر جایگاه و تاثیرگذاری فراوان خود را بدانند و به گونه ای عمل کنند که در روز قیامت نزد حضرت زهرا (س) سرفراز و سربلند باشند.
همچنین شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز گرامیداشت مقام والای مادر با بیان اینکه هر طرحی که در راستای نشاط اجتماعی برای بانوان باشد، می پذیریم، گفت: زن در برداشت و نگرش اسلامی از حالت شی و ابزار بودن خارج شده و اصالت اصیل خود را به دست آورده است تا جایی که دامن زن به عنوان معراج انسان ها شناخته شد.
وی افزود: بانوان به عنوان مادر در راستای پرورش فرزندان می کوشند و در فعالیت های اجتماعی و دیگر فعالیت ها هم دوش مردان و در عرصه های مختلف حضور دارند.
جهانشاهی با تاکید بر اینکه در فرهنگ اسلامی زن به عنوان گوهر مخلوقات و مظهر جهان آفریدگار شناخته شده است، تصریح کرد: جوامع غربی علی رغم ادعایی که دارند، زن همچنان به عنوان یک شیءو ابزار است و جایگاه والای خود را به دست نیاورده است؛ در عرب جاهلیت و ایران باستان هم زن جایگاهی نداشت.
این مقام مسئول عنوان کرد: از زمانی که اسلام در سرزمین ایران و دیگر نقاط جهان پدید آمد، زن جایگاه خود را کسب کرد و در فرهنگ اسلامی و براساس قانون اساسی زن با مرد از منظر انسانیت هیچ تفاوتی ندارد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: به بحث تشابه حقوق زنان و مردان اعتقادی نداریم و همانگونه که در آفرینش زنان و مردان تفاوت وجود دارد، در بحث حقوقشان هم تفاوت هایی وجود دارد؛ گرچه این موضوع در جوامع غربی باعث سست شدن خانواده و از بین رفتن ارزش زن شده است ولی در جوامع اسلامی و کشور جمهوری اسلامی و براساس نگرش اسلامی، زن از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داود یونسیان سرپرست دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از استادان سرآمدان آموزشی که عصر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: دنیا از محصولات فناورانه و صنعتگران کشور در عملیات وعده صادق به خوبی نقش ایفا کرد و ارزش علم و وظیفه دانشگاهیان به عموم مردم بیشتر شناسانده شد و نشان داد که دانشگاهیان جمهوری اسلامی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

وی افزود: به تعبیر حضرت آقا معلمی شغل انبیاست و این جمله کوتاه دنیایی از معما دارد و نقش تعلیم که در گذشته بر عهده امامان و پیامبران بزرگوار بوده حالا ادامه تاباندن نور هدایت بر عهده استادان و معلمان قرار دارد.

یونسیان تصریح کرد: فرایند یادگیری یکی از پیچیده‌ترین مخلوقات باری تعالی است، واسطه یادگیری و یاددهی قراردادن امری بزرگ و مهم است که ما معلمان واسطه گر خدا و دانشجویان و دانش آموزان هستیم.

وی گفت: مطابق تعبیر حضرت آقا تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: برنامه‌های دانشگاه نیازمند کار‌های بیشتری است و خودخواهی است که بخواهیم فعالیت‌های خود را به تنهایی برگزار کنیم، برنامه راهبردی برنامه اصلی دانشگاه است و جزئیات برنامه‌های دانشگاه را پس از اعلام به دانشکده ها، ابلاغ می‌کنیم.

یونسیان تاکید کرد: توسعه دانشگاه و به تعبیر حضرت آقا پیشرفت دانشگاه در راستای میل به مقام سربازی آقا امام زمان است، دانشگاه علم و صنعت را به کمک یکدیگر و با یاری خداوند بیش از پیش آباد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند