Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان کردستان صبح امروز در سنندج برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، حجت الاسلام مختار کرمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان صبح امروز در نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد اظهار کرد: اعتبار اجتماعی دین اندکی در جامعه ما رو به ضعف است ،جامعه ی دینی ما تحت تاثیر دنیای مدرن دیدگاه های جدیدی به لحاظ ارزشی در آن ایجاد شده است ،جامعه به سمت تنوع پیش می رود و مردم ما در حوزه ی شادیها،سوگواری ها و پوشش یک پوست اندازی کرده و دچار تغییر رفتار شده اند اما جامعه ی تبلیغی ما متناسب با رفتار مردم در یک مسیر سنتی به کار خود ادامه می دهند لذا باید مبلغین به روز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی گفت: یکی از آسیب های تبلیغ استفاده از افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای است چرا که افرادی در حوزه ی دین از تبلیغ استفاده می کنند در حالی که به یک کارشناس با تجربه نیاز داریم .

 

 

وی افزود: بعضی از نهادها متاسفانه تقویمی عمل می کنند و این یکی از آفت های دستگاه های فرهنگی است چرا که به اثرگذاری برنامه ها توجه نمی شود.

 

 

حجت الاسلام کرمی خاطر نشان کرد: روحانی و مبلغین نباید توجیه گر جریانات سیاسی شوند، ضمن اینکه از ولایت و رهبری با افتخار دفاع می کنیم ولی باید مراقبت کرد که در خدمت طیف سیاسی قرار نگرفت و در قامت ملی ظاهر شد و عمل کرد.

 

علاج واقعه، قبل از وقوع باید کرد


در ادامه علی اکبر گروسی مدیر کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: کج روی های اجتماعی،خواستگاه بی نفعی ها و اختلالات را باید شناسایی کرد و برای مقابله با آسیب های اجتماعی طرحی نو ارائه کرد.

 

 

وی گفت: امروزه آسیب های اجتماعی متنوع،جدید،پیچیده و با هدف کار خود را دنبال می کنند بنابراین برای مقابله با ناهنجاری ها باید یک آسیب شناسی دقیق انجام دهیم و انتطارات مشترک را شناسایی کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه علاج واقعه،قبل از وقوع باید کرد افزود: برای تشخیص رفتارهای غیر نرمال ملاک هایی را بشناسیم و معرفی کنیم و عوامل انحرافات اجتماعی به جوانان و مردم گفته شود چرا که راه های پیشگیرانه کم هزینه ترین راه است و در این راه هماهنگی بین بخش عمومی و خصوصی بهترین راه است.

 

 

گروسی به بحث فضای مجازی بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی که متاسفانه امروزه دامنگیر خانواده و جامعه شده است اشاره کرد و گفت:
باید با تمام توان برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و آنان را شناسایی کرد.

 

 

گروسی با اشاره به اینکه با وجود فضای مجازی شیوه ارتکاب جرایم خیلی پیچیده و برای مجرم انجام جرم راحت تر شده است، اضافه کرد: این شرایط باعث سنگینی و پیچیدگی کاری بیش از گذشته در قوه قضاییه شده است.

 

 

رییس کل دادگستری استان یکی دیگر از عوامل مهم در بروز آسیب های اجتماعی ونشر وگسترش در جامعه را استفاده غیر اصولی ونامناسب از وسایل ارتباط جمعی دانست و اضافه کرد: استفاده غیر مجاز از ماهواره،اینترنت و موبایل که از وسایل ارتباط جمعی مورد استفاده در جوامع کنونی است، می تواند موجب بروز آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها شود.

 

 

وی یادآور شد: برای کاهش میزان جرم وبزهکاری و آسیب های اجتماعی بهترین راهکار ترویج و نشر فرهنگ تواضع وفروتنی و به کنترل در آوردن فرزندان،ایجاد خانواده ای سالم وبدون اختلاف،توسعه ارزش های انسانی وکرامت اخلاقی،ارتقای فرهنگ عمومی و رشد سواد و آگاهی است.

 

قوم کورد یکی از اقوام بزرگ ایرانی است


در ادامه دکتر ادیب محقق تاریخ گفت: قوم کورد یکی از اقوام بزرگ ایرانی است که سابقه ای به حضور سابقه ی آریایی ها دارد . شاخصه هایی که معرفی می کنند سلحشوری،رشادت:شادابی و دلیری است.

 

وی گفت: ریشه واژه کورد را به درستی نمیتوان تشخیص داد اما عده ای می گویند از ریشه کاردینو (دریاچه وان آرارات ) و یا از طوایف آریایی بوده اما طبق اسناد واژه کُرت بوده که بعد از اسلام به اقوام کوچ رو،کُرد به کار رفته است و به معنای پهلوان است .

 

وی یادآور شد: تبار قوم کورد از سه طایفه ی شش گانه مادها تشکیل شده اند لذا قوم کرد صدرصد ایرانی هستند ولی متاسفانه در سالهای اخیر عده ای با متابع سیاسی ان را قبول ندارند در حالی که هیچ یافته ی علمی ندارد .

 

وی در پایان گفت: خطه کردستان با یک قومیت خارج از چارچوب ایرانی سروکار ندارد و همیشه تاریخ در وجود ایران خواهد ماند .


۹۰ هزار مبلغه نسبت به نیاز بانوان ایران اسلامی تلاش می کنند

در ادامه حجت السلام و المسلمین دارابی معاونت امور مجلس و استان ها در ادامه این نشست اظهار داشت: شبکه ی تبلیغی ما باید سعی کند که نسبت به انتقال مفاهیم یک کار ویژه ای ارائه شود .

 

وی گفت: تبلیغ دین در زمان حاضر از یک ویژگی منحصر به فردی وجود دارد و در عرصه ی تبلیغ دین با شبکه های مختلفی مواجه هستیم .

 


وی افزود: سازمان تبلیغات این افتخار را دارد که برای توسعه ی تبلیغ با استفاده از ساماندهی شبکه مبلغات در حال فعالیت است .

 

حجت الاسلام دارابی یادآور شد: ۹۰ هزار مبلغه نسبت به نیاز بانوان ایران اسلامی تلاش می کنند .


اگر بتوانیم مردم را دین دار کنیم کارایی مردم نیز بالا خواهد رفت

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت:  اگر فرهنگ دینی در جامعه حاکم شود نه تنها مشکلات اجتماعی و سیاسی بلکه مشکلات مادی نیز حل خواهد شد .

 

وی گفت: اگر بتوانیم مردم را دین دار کنیم کارایی مردم نیز بالا خواهد رفت و بسیاری از هزینه ها پایین خواهد آمد و به هر اندازه انسان مومن تربیت کنیم هزینه ها نیز به همان اندازه پایین خواهد آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ دینی در جامعه حاکم شود نه تنها مشکلات اجتماعی و سیاسی بلکه مشکلات مادی نیز حل خواهد شد .

 

وی گفت: اگر بتوانیم مردم را دین دار کنیم کارایی مردم نیز بالا خواهد رفت و بسیاری از هزینه ها پایین خواهد آمد و به هر اندازه انسان مومن تربیت کنیم هزینه ها نیز به همان اندازه پایین خواهد آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی خاطر نشان کرد: دین انسان را صبور و با قناعت تربیت می کند.

 

وی یادآور شد: فرهنگ دینی را در جامعه تقویت کنیم و با تبلغ،ترویج و همراهی با مردم امکان پذیر است و برای موفقیت در تبلیغمون توجه به معیشت مردم و مسوولین است .

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در حوزه‌های مختلف در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزاد پیشکاری پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه 14 هزار شهید جامعه کارگری اظهار داشت: جامعه شریف کارگران از ابتدای انقلای اسلامی تاکنون در همه عرصه‌های انقلاب حضور چشم‌گیر، تعیین‌کننده و تاثیرگذار داشته‌اند.

وی گفت: کارگران و کارفرمایان با شرافت و کرامت علاوه بر حضور درردوران دفاع مقدس، بعد از آن نیز با دست‌های پولادین و اندیشه والا و تفکر و خلاقیت خرابه‌های بعد از جنگ را بازسازی کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ از کارگران به‌عنوان ستون فقرات اصلی کشور و پیش قراول و سربازان جنگ نام برد و تصریح کرد: اگر شاهد شکوه و فعالیت در همه عرصه‌ها هستیم ناشی از زحمات جامعه کارگری است.

وی افزود: در دو سال اخیر با همراهی مسئولان و تشکلات و جامعه کارگری در حوزه روابط کار از 19 هزار و 284 واحد صنعتی و تولیدی سطح استان، بازرسی‌های مختلف صورت گرفت.

پیشکاری ایمنی و حفاظت از کارگران را یکی از راهبردهای وزارت کار عنوان و بیان کرد: در حوزه روابط کار در سال گذشته 10 هزار پرونده در حوزه‌های مختلف از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخورداری 224 هزار نفر کارگر کردستانی از مزایای سازمان بیمه تامین اجتماعی  اظهار کرد: 700 هزار نفر زیرپوشش جامعه هدف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تحقق فصل هشتم جامعه کارگری؛ 92 کارگاه آموزشی برای ارتقای دانش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

به گفته پیشکاری، 2040 تعاونی و 150 هزار نفر کردستانی در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند. امیدواریم همواره بتوانیم خدمتگزار جامعه کارگری بمانیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج