Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@08:08:49 GMT

گسترش وقف در جامعه محرومیت را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۶۸۱۲

گسترش وقف در جامعه محرومیت را کاهش می دهد

اراک- سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی گفت: اگر موضوع وقف در جامعه اسلامی همه‌گیر شود محرومیت در جامعه کاهش می‌یابد که در این راستا باید کار فرهنگی انجام شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین. محمدحسن آصفری ظهر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی و ستادی خادم یاران آستان قدس رضوی استان مرکزی  گفت: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی  و رابطین در شهرستان‌ها باید در راستای تعاریف مشخص شده آستان قدس فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالیت‌ها در ۴ بخش تعریف شده، امور خادم‌ یاران، رابطین امور خادم یاران، امور محرومین و مستضعفین، امور فرهنگی و امور وقف و نذر که این ۴ بخش در قالب امور خادم یاران به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

آصفری افزود: برخی دیگر از کانون‌ها با عنوان کانون خادم یاران مستضعفین، خدمات عمومی در حوزه غربالگری، پزشکی، اردوهای جهادی، تولیدات رسانه‌ای سمعی بصری، کانون علمی پژوهشی، وقف و نذر، هنری و ارائه آموزش‌های هنری، امور بانوان و خادمان تربیتی، تشکل‌های فرهنگی و تربیتی، کانون خادم یاران ادبی، امداد مستضفین و کانون خادم ساران اشتغال تبیین شده‌اند که می‌توان گفت برای هر حوزه و شاخه فعالیتی مورد نیاز جامعه بویژه جامعه مستضعفین کانون‌های مورد لزوم تشکیل شده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان کرد: معرفی نامه‌هایی با عنوان قرض‌الحسنه برای ارائه به بانک‌ها و گرفتن تسهیلات و کمک‌های نقدی به محرومین و نیازمندان از اقدامات دیگر آستان قدس برای تهیه جهیزیه و دیگر موارد بوده است، در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم بسته‌های فرهنگی همراه زائران برای مطالعه یکی دیگر اقدامات مطلوب آستان قدس در راستای افزایش اطلاعات بوده است.

آصفری با بیان توانایی ساخت مجتمع خدماتی برای خدمت به محرومین گفت: در زمینه وقف خیرین شهرستان اراک یک باب منزل را درمناطق محروم وقف کرده اند که مراحل آن در حال انجام است، و اگر دستگاه‌ها بویژه استانداری بتوانند زمینی را به متراژ ۵ هکتار در شهرستان اراک در اختیار آستان قدس بگذارند می‌توانیم یک مجتمع خدماتی، درمانی و فرهنگی برای خدمت‌رسانی در زمینه بهداشت و فرهنگ همچنین امور زائران به محرومین بسازیم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۶ جمعیتی در حدود ۱۶ هزار نفر زائر اولی و بی‌بضاعت را به شهر مقدس مشهد اعزام کردیم، که بیشتر شهرستان‌های استان را پوشش داده، بیش از ۳ هزار سبد کالا تهیه شده که در شهرستان‌های، اراک، شازند، خنداب و ساوه بیشترین توزیع وجود داشته که بیشترین قسمت آن از سهم وقف و نذورات بوده و ۵۰ درصد اعتبارات آن را آستان قدس رضوی تقبل کرده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران

سفیر پاکستان در ایران در دیدار با معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بر تعهد کشورش برای تعمیق و گسترش بیشتر روابط دوجانبه با ایران تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد مدثر، سفیر پاکستان در ایران با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: با افتخار در دیدار با آقای باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه بر تعهد پاکستان برای تعمیق و گسترش بیشتر روابط دوجانبه با ایران تاکید کردم.

سفیر پاکستان همچنین نوشت: رهبری هر دو کشور در بالاترین سطح به تعامل معنادار برای تقویت همکاری در سطح منطقه‌ای و بین المللی ادامه خواهند داد.

روز گذشته نیز رضا امیری مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با سردار "ایاز صادق"، رییس مجلس ملی پاکستان ملاقات کرد.

 رئیس جدید مجلس پاکستان در دیدار سفیر ایران بر استفاده از ظرفیت پارلمان برای‌ کمک به توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد و گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران برای تامین نیاز انرژی پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

سفیر ایران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر در پاکستان و تشکیل دولت جدید، آمادگی ایران را برای فعال سازی گروه‌های دوستی پارلمانی و همکاری‌های مجالس دو کشور را اعلام کرد.

امیری مقدم همچنین در این دیدار سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را برای کمک به تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی حائز اهمیت دانست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز 22 اسفند ماه در پیامی انتصاب محمد اسحاق دار به عنوان وزیر خارجه پاکستان را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان در این پیام خطاب به همتای پاکستانی نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی را به عنوان وزیر امور خارجه کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی پاکستان، صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اطمینان دارم که در پرتو اراده رهبران سیاسی دو کشور و مساعی دستگاه‌های دیپلماسی ایران و پاکستان، کما فی السابق شاهد تداوم همکاری‌های فیما بین در حوزه‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه خواهیم بود.

رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت استپیام تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه جدید پاکستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • آخرت لاکچری ؛ نگاهی به پدیده‌ای نوظهور و رو به گسترش (تصویری)
  • اجرای طرح دختران ماه برای دختران روزه اولی در شهرضا
  • استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه خدمت‌ به زائران
  • برنامه‌های ویژه سال تحویل در حرم مطهر رضوی
  • توجه به مسائل فرهنگی راهبرد جدید آستان قدس رضوی
  • توجه به مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی 
  • اعلام برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در حرم رضوی
  • تلاش می‌کنیم چهره مشهد را به چهره‌ای قدسی تبدیل کنیم
  • حفظ امنیت زائران از اولویت‌هاست/ خودداری زائران از تردد خودرو در مسیرهای منتهی به حرم رضوی