Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@10:34:33 GMT

بلیت متروی تهران گران می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۷۰۲۰

بلیت متروی تهران گران می شود

رئیس شورای شهر تهران درباره شائبه افزایش قیمت بلیت متروی تهران، گفت: این امر طبق قانون حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مجاز است.

به گزارش صدای ایران محسن هاشمی ظهر پنج‌شنبه در شصتمین نشست ادواری شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها به میزبانی سمنان، ضمن اشاره به شائبه افزایش بهای قیمت متروی تهران، تأکید کرد: این امر را همان قانون حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مجاز دانسته و دراین‌باره اگر دولت مخالف پرداخت سهم خود نباشد، مابه‌التفاوت آن را باید بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: گروه حمل‌ونقل عمران شورای شهر تهران بزرگ به پیشنهاد شهرداری برای گران شدن قیمت بلیت مترو را تصویب کرد که در شورای شهر نیز مصوب شد اما این امر منوط به رعایت قانون و سازوکار مخصوص مترو به این شکل است که ۳۳درصد هزینه کل مترو باید از سوی مردم، ۳۳درصد شهرداری و ۳۳ درصد دولت تأمین شود که این امر در دست بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره متروی تهران، گفت: اگر ظرفیت مترو تکمیل شود قطعاً هزینه‌های مردم نیز کاهش می‌یابد.

هاشمی با بیان اینکه مجبور به تامین هزینه های مترو هستیم، تأکید کرد: روزانه دو میلیون نفر با متروی تهران جابجا می‌شوند و برای رفتن به مقصدشان از هفت‌خط استفاده می‌کنند و این در حالی است که ظرفیت مترو پنج میلیون نفر تخمین زده می‌شود و این عدم تکمیل ظرفیت فشار افزایش بها را به همراه داشته است وگرنه اگر ظرفیت‌تکمیل شود قطعاً هزینه رفت‌وآمد کاهش می‌یابد.

وی افزود: برخی درباره قیمت بلیت مترو به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا حق مردم دراین‌بین ضایع‌شده است درحالی‌که برخی از این سخنان رنگ و بوی سیاسی دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: یک عامل دیگر برای عدم افزایش قیمت مترو قانون هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص هفت درصد گران شدن حامل‌های سوختی بود که با عدم تصویب در مجلس این امکان نیز از مترو سلب و مجبور به تأمین هزینه‌ها هستیم.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با افزایش ۶۲ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۷۸۷ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۵۸۷ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۲۲.۱۹ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903381

دیگر خبرها

  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد