Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،مهندس محمد اسلامی استاندارمازندران طی حکمی از سوی دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان رییس مجمع سلامت استان مازندران  منصوب شد.

در این حکم آمده است :

سلامت، حقی همگانی است که احقاق آن نیازمند پاسخگویی کلیه دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی و مسئولیت پذیری همه اقشار جامعه درقبال سلامت خانواده و اجتماع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلب مشارکت مردم وسایر بخشها درسیاست گذاری و برنامه ریزی جهت ارتقاء سلامت جامعه، راهبردی اساسی درنظام سلامت بوده و اجتماعی شدن سلامت از اولویتهای مهم دولت دوازدهم به شمار می رود.

 برهمین اساس و به دستور رییس جمهور محترم دراولین مجمع ملی سلامت دراسفند ماه سال گذشته و همچنین ابلاغ مشترک وزیر محترم کشور و اینجانب مقرر شد سالانه این مجمع دراستانها و شهرستانها با حضور نمایندگان مردم و کلیه دستگاهها ی دولتی مرتبط و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل گردد.

با توجه به مسئولیت و تعهد جنابعالی درحوزه های مختلف اجرایی استان به ویژه دربرنامه های مشترک با نهادهای مدنی و مدیریت استان، به موجب این ابلاغ به عنوان رییس مجمع سلامت استان مازندران  منصوب می شوید تابابهره گیری از این الگوی مترقی ومشارکت همه بخشهای دولتی و غیر دولتی و عمومی مردم، از سلامت جامعه با اقدام درموارد ذیل حمایت نمائید:

۱- بررسی وضعیت سیمای سلامت استان درشورای برنامه ریزی و توسعه استان و انتخاب گفتمان غالب(تم) مجمع سلامت استان

۲- نظارت بر تشکیل کمیته های اجرایی و برنامه ریزی مجمع سلامت استان مطابق دستورالعمل

۳- شرکت درمجمع سلامت شهرستان

۴- اطمینان از حضور و مشارکت مردم درمجمع سلامت استان و مجامع شهرستانی

۵- طرح مصوبات مجامع سلامت درشورای برنامه ریزی و توسعه استان وکارگروه های مرتبط آن

۶- انتقال نظرات چالش ها و تجارب برتر استانی در خصوص توسعه سلامت استان به سطح ملی

امید است با حمایت کلیه مدیران استانی اساتید و پژوهشگران حوزه سلامت و مردم در سایه برگزاری مجامع سلامت در استان شاهد ارتقا شاخص های سلامت در جامعه ایران اسلامی باشیم توفیق شما را از خداوند سبحان خواستارم.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما