Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- محقق و فعال اجتماعی افغانستان ناامنی را تنها دلیل ناامیدی در میان افغان ها دانست و گفت در مذاکرات صلح با طالبان باید به حقوق زنان توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم صفی روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع افغانستان برگزار شد، افزود: افغانستان شاهد پیشرفت زیادی از سال 2001 بوده است که در ظهور نسل جدید و پر جنب و جوش جوانان، نمایندگان زن، بخش های جامعه و تقویت یک نظام دموکراتیک، امیدوار کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از 17 سال پیش، افغان ها در مسیر آینده ای آرام و پایدار قرار گرفته اند. این درگیری ها به یک حافظه دور افتاده تبدیل خواهد شد که ما از سرمایه گذاری بین المللی و تعهد به حمایت از این امید، استقبال می کنیم.
این محقق اجتماعی افغان به ترس از جنگ با گروه هایی همچون طالبان هم اشاره کرد و گفت: افغان ها مجازات را برای کسانی که غیرنظامیان را هدف قرار می دهند، خواستارند. طالبان برخلاف تعهد قانونی برای حفاظت از غیر نظامیان، همچنان به حملات در مناطق پرجمعیت و بدون توجه به زندگی غیر نظامیان ادامه می دهد.
صفی اضافه کرد: من از شورای امنیت در جامعه بین المللی می خواهم تا اطمینان حاصل شود که برای صلح و آشتی در افغانستان تلاش کنند. صلح و آرامش در افغانستان امکان پذیر است، اما بازیگرانی نشان دادند که به آسانی زنان و جوامع مدنی را نادیده می گیرند و اقدامات برای تقویت فرهنگ را مجازات می کنند.
وی عدم امنیت و مشکلات مربوط به آن را تنها علت ناامیدی در میان افغان ها دانست و افزود: اگرچه پیشنهاد صلح با طالبان و توافق ملی در مورد نیاز به صلح وجود دارد، اما هنوز نگرانی های جدی و متفاوتی در مورد بهترین راه پیش رو در مورد اینکه چگونه باید به سوالات اساسی پاسخ داد، مطرح است.
فعال اجتماعی افغانستان با طرح این پرسش که آیا در مذاکرات حل و فصل نهایی، حقوق زنان حفظ خواهد شد؟ گفت: لازم است که دولت برای تعریف صلحی که از نتیجه آشتی حاصل شود، به زنان توجه کند و یافته های ما نشان می دهد که زنان بر این باورند که آینده حقوق آنها به نتایج فرایند صلح وابسته است.
صفی همچنین به نقش پاکستان اشاره کرد و افزود: شورای امنیت و جامعه بین المللی باید پاکستان را متقاعد سازد که به طور سازنده همه تلاش ها را برای جلوگیری از تهدید تروریسم و حمایت از گفت و گوی افغانستانی برای صلح به کار گیرد.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است