Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آدابی در مورد وضعیت حضور بانوان در ورزشگاه گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها موضوعی فراقوه‌ای است و باید در سطح مسوولان سه قوه طرح شود و این موضوعی نیست که قوه‌قضائیه یا وزارت ورزش بخواهد آن را حل کند بلکه باید در سطح کلان نظام حل شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری شبستان، حمیدرضا آدابی معاون قضایی، نظارت و بازرسی دادگستری کل استان تهران امروز(پنج شنبه ١٧اسفندماه) در اولین سمینار آموزشی تخصصی حقوقی روسای ادارات حقوقی و املاک ادرات کل ورزش و جوانان استان ها که در هتل لاله برگزار شد با اشاره به موضوع دعوای اراضی ورزشی دارای معارض اظهار داشت: اسناد مالکیت معارضین فرآیندی دارد اگر تعارضات و مالکیت برای یک محل یا دو مجموعه باشد این ملک حالت تعارضی می‌گیرد و شخص در دادگاه باید رفع مساله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای این کار ابتداء باید تشکیل پرونده تعارض داد و دارنده دارای سند مالکیت باید درخواست ابطال دهد، اگر در نحوه تعرضات تصرف وجود دارد مرجع قضائی باید تعیین تکلیف کند، به همین منظور ما با تمام مجموعه‌ها تعامل داریم و دادگستری با تمام دعوایی که ادارات مختلف طرح می‌کنند پاسخگو می‌شود و برای وزارت ورزش هم ما یک داگستری مخصوص برای رسیدگی به دعوای ایجاد کردیم.

آدابی در پاسخ به خبرگزاری شبستان در مورد مساله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز گفت: این موضوعی نیست که قوه‌قضائیه یا وزارت ورزش بخواهد آن را حل کند بلکه باید در سطح کلان نظام حل شود یعنی این که موضوع مربوط به یک وازرتخانه نمی‌شود.

معاون قضایی، نظارت و بازرسی دادگستری کل استان تهران تاکید کرد: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها موضوعی فراقوه‌ای است و باید در سطح مسوولان سه قوه طرح شود و حتی یکی از سران قوه نیز نمی‌تواند این موضع را به تنهایی پیگیری کند.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که در بسیاری از موارد موضوعات اجتماعی است و خارج از دایره حقوقی است و موضوع حضور بانوان در ورزشگاه نیز از این قبیل است و نباید فراموش کرد که این موضوع از جنس خقوقی نیست.

آدابی در مورد اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر کم عقلی برخی از منتقدین تصریح کرد: انتقاد باید سازنده باشد و در راستای از بین بردن یک مجموعه نباشد و انتقاد اگر سازنده باشد همه از آن استقبال می‌کنند، همه ما خواستار انتقاد دلسوزانه هستیم و کسی از این امر شکایت نخواهد کرد.

 

حضور زنان در ورزشگاه یک موضوع فراحاکمیتی و فرامدیریتی است

در ادامه این مراسم گل محمدی مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران نیز با بیان اینکه ما در تهران از حمایت سازمان بازرسی برخوردار هستیم، اظهار کرد: در این زمینه اگر ما ارتباط خوبی برقرار کنیم می‌توانیم بخشی از حقوق از دست رفته سازمان بازرسی را بازگشت بدهیم و امید است چند دهه میلیارد حقوق از دست رفته وزارت ورزش را بازگردانیم.

وی ادامه داد: این سمینار کاربردی، آموزشی و علمی بود که برای آموزش همکاران حقوقی ادرات کل استان‌های کشور توسط معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش برگزار شد، برگزاری این سمینار به خاطر ضرورت توجه به اهمیت موضوع حقوقی و مستندسازی اموال وزارت ورزش و رسیدگی به دعوی وزارت ورزش نسبت به اموال آنها بود.

مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: آشنایی با آخرین قوانین و مقررات حقوقی و اجرایی مبتلاء به دستگاه ورزش و جوانان یک ضرورت است که ما در این سمینار به آن پرداختیم، در این مراسم ما از افراد اجرایی و علمی استفاده کردیم تا تمامی افراد در جلسات پرسش و پاسخ مشکلات خود را حل کنند.

گل‌محمدی یادآور شد: امروز ما شاهد بالارفتن قیمت زمین در کشور هستیم و از این رو مشکلات حقوقی ما بالا رفته و به نحوی پست حقوقی در ادارات ما تشریفاتی شده است و ما سعی کردیم در این سمینار راه‌حل‌های کاربردی را نشان دهیم تا افراد صاحب اندیشه بتوانند از حقوق از بین رفته ادارات دفاع کنند.

وی در پاسخ به خبرگزاری شبستان مبنی بر پیگیری حقوقی وزارت ورزش و جوانان در جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: مساله حضور زنان در ورزشگاه حقوقی نیست و این موضوع حاکمیتی و مدیریتی است، البته برخی مسئولین به خاطر مسائل فرهنگی حاضر به حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیستند و برخی نیز به خاطر ناهنجاری‌ها در ورزشگاه‌ها این موضوع را منع می‌کنند.

مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: در حال حاضر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها امکان پذیر نیست زیرا بحث خدمات‌رسانی ما به این عزیزان در حدی نیست که بتوانیم پذیرا این موضوع باشیم.

گل‌محمدی اضافه کرد: البته عده اندکی معتقد به عدم حضور بانوان هستند ولی در مجموعه همه موافق بودن بانوان در ورزشگاه‌ها می‌باشند، آقای سلطانی‌فر نیز در برخی جلسات این موضوت را بررسی کردند و کم‌کم این موضوع در حال رفع است و درخواست وزیر این است که به این موضوع دامن نزنند.

وی توضیح داد: ضمنا فراموش نکنیم تا به امروز شرایط حضور بانوان در ورزشگاه های سرپوشیده فراهم شده است و شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌های سرباز همچنان فراهم نشده است و البته ما باید ابتداء شرایط فرهنگی را فراهم کنیم تا خانم‌ها بتوانند از این فضا استفاده کنند.

مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران در مورد واکنش تند برخی از مراجع و مسئولین به این اتفاق نیز توضیح داد: همه در این کشور باید تابع قوانین باشیم ولی در بالاترین سطح مسئولین طراز اول، مراجع و حتی صاحبان قدرتی موظف هستند که براساس قانون اعلام‌نظر کنند و در این حوزه باید تعاملات تا جایی بالا برود که برای همه اثبات شود که حضور بانوان هیچ خلاف شئوناتی ایجاد نمی‌کند.

گل‌محمدی بیان کرد: فصل الخطاب همه باید قانون اساسی جمهوری اسلامی باشد و کسی خارج از قانون نباید موضوعی را مطرح کند، از نظر برخی حضور زنان خلاف شرع است و یک مرجع شاید این اقدام را خارج از چهارچوب دینی بداند ولی باید موضوع را به درستی برای این عزیزان هم بیان کنیم.

 

مشکل امروز ورزشگاه‌های ما عدم مستندسازی ملکیت است

آقای فلاح سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب ما در بخش مستندسازی عدم وضعیت مستندات در بخش املاک بوده است، خاطرنشان کرد: اگر آمار اراضی و تفکیک سند آن از سوی استان‌ها به درستی برای ما ارسال شود ما می‌توانیم عملکر بهتری داشته باشیم تا این چالش‌های امروزی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: چگونگی نحوه تغییر کاربری اراضی ورزشی نیز برای استان‌ها ارسال شده است و ما از تمامی استان‌ها می‌خواهیم که نظرات خود را برای ما بفرستند تا بتوانیم وضعیت استان‌ها ارارزیابی کنیم.

سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: دستورالعمل تشکیل کمیسیون مستندسازی و حل اختلاف در ستاد استان‌ها انجام شده است، در واقع دستگاه‎های مختلف باید این کمیسیون‌ها را برگزار کنند و متاسفانه فقط شش استان برای ما این گزارش کمیسیون را ارسال کردند.

فلاح ابراز داشت: حتما نباید مدیرکل یک استان در سیبل اتفاقات قرار گیرد و این ضعف است که یک مدیر حقوقی بررسی مناسب ندارد و همین عدم اشراف کار را بعدها با چالش مواجه می‌کند و در واقع اگر جای هرکسی درست مشخص شود و هرکسی کارخود را به درستی انجام دهد تا اعتمادها سلب نشود مشکلات در همه بخش‌ها حل خواهد شد.

وی از تشکیل سمینارهای آموزشی تا اردیبهشت سال بعد خبر داد و گفت: این سمینارها باید در اردیبهشت سال بعد مجدد برگزار شود زیرا باید موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا چالش‌های پیش رو از بین برود.

سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: این اولین سمینار تخصصی وزارتخانه بود و ما همه اساتید ثبتی و مدیران قضایی و دولتی را در این برنامه دعوت کردیم و کارگاه پرسش و پاسخ هم در این برنامه ایجاد شد تا مشکلات حقوقی مرتفع شود.

فلاح یادآور شد: متاسفانه یکی از معضلات که ما مبتلا به آن هستیم ورزشگاه آزادی و تختی انقلاب است که دارای وضعیت معارض است به دلیل اینکه ما قبل از سال ٩٠ هیچ برمانه‌ای برای کار مستندسازی املاک انجام نشده است، بنیاد مستضعفین امروز برای ورزشگاه تختی سند گرفته در حالی که ما سندسازی کردیم که از گذشته این مجموعه برای ورزش بوده و این نشان از ضعف سندساری ما دارد.

وی افزود: امروز 583 مجموعه ورزشی ما تنها مستندسازی شده است و در حدود ٢٠درصد معارض برای سندهای مجموعه‌های ورزشی داریم، اگر دغدغه کلی مسئولین راجب معارضین حل شود مشکل ما حل می‌شود، بسیاری از ورزشگاه‌های ما چون مستندسازی را تا به حال انجام نداده‌اند باعث شده که برخی از سازمان‌ها بعد از انقلاب مدعی ملکیت برخی از مجموعه‌های ورزشی شوند.

سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان در مورد حضور زنان در ورزشگاه نیز گفت: تا به حال مشکل حضور زنان به معاونت حقوقی وزارت ورزش ارائه نشده است، این موضوع یک حقوق شهروندی است که از همه سیستم این موضوع باید بررسی شود.

 

وضعیت مالکیت ورزشگاه تختی و مجموعه تشریفات نامعلوم است

در ادامه لیلا جباری رییس اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص رفع تعارض از اراضی ورزشی گفت: آنچه در عمل اتفاق افتاده این است که در واگذاری‌ها مباشرتا زمین را تصریف نمی‌کنیم بلکه این اراضی از سوی شهرداری و منابع طبیعی و زمین شهری به ما واگذار می‌شود و به دنبال این واگذاری، در اراضی احداث‌هایی انجام و بعدا مشخص می‌شود که ارضای دارای معارض هستند.

وی افزود: واگذاری‌ها از زمان گذشته مانند مجموعه ورزشی تختی وجود داشته است؛ در مورد ورزشگاه تختی سند به نام ما مشخص شده اما بعد از سال 52 و 53 و احداث مجموعه‎هایی در این اراضی در سال های 68 تا 70 احکامی از دادگاه انقلاب صادر شده است، این گونه نیست که سند بگیریم و بعد تایید مالکیت. زمانی که زمین را گرفته‌ایم از دستگاه متولی گرفته‌ایم و ما سند موجود و صورت جلسه واگذاری را در حکم سند می‌دانیم.

جباری اضافه کرد: هم اکنون 15 پرونده رفع تصرف از اراضی ورزشی تهران مفتوح است که از این جمله می‌توان به ورزشگاه تختی، بوستان نسل جوان و مجموعه ورزشی تشریفات اشاره کرد.

رییس اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درباره سمینار آموزشی - تخصصی حقوقی هم گفت: این سمینار تعامل بین ادارات حقوقی ادارت کل ورزش سراسر کشور بود و برای رفع و رجوع بسیاری از مشکلات چاره ای اندیشیده شد.

وی در پاسخ به خبرگزاری شبستان مبنی بر تکلیف زمین‌هایی که از پیش از انقلاب بلاتکلیف مانده است گفت: یکی از محورهای این سمینار مطرح شد موضوع دعوت از آقای تفقدی رییس سازمان ثبت است تا همکاری صورت گیرد تا مشکلات پیش از رخ دادن حل شود، عمده فعالیت اداره حقوقی وزارت ورزش موضوع مالکیت زمین های ورزشی است اما در راستای قراردادهای سازمان‌های مختلف، کمیته انضباطی و دعوای حقوقی مختلف هم ما وارد عمل می‌شویم.

در پایان این مراسم با حضور خادم، میرسلیمیان، گل محمدی و فلاح از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

این سمینار، توسط معاونت حقوقی و امور ورزش وزارت ورزش و جوانان و اداره کل حقوقی وزارتخانه به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور

کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین  در خصوص موضع وزارت ورز و جوانان در مورد تلاش مالکان جدید برای تغییر نام باشگاه استقلال اظهار داشت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وی افزود: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی

هاشمی همچنین گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از هزار و ۵۱۷ نفر از قهرمانان و دست اندرکارانی را که سال گذشته موفق شدند برای کشور افتخارآفرینی کنند، با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌کنیم و  ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش این عزیزان تقدیم خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است