Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@10:38:12 GMT

گابریل از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۸۹۵۶

تارنمای «دویچه وله آلمان» امروز (پنجشنبه) افزود: این دیپلمات ارشد آلمانی در توئیتی نوشت: به فعالیت های خود به عنوان یک از اعضای منتخب بوندستاگ (پارلمان آلمان) ادامه خواهد داد. خدمت به حزبم افتخار بزرگی برای من است که عمیقا از آن خوشحال هستم.

گابریل گفت: در ساعات پایانی روز چهارشنبه از این تصمیم حزب سوسیال دمکراتیک (اس پی دی) آگاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتظار می رود حزب اس پی دی روز جمعه رسما جانشین گابریل و انتصابات دیگری از این حزب در دولت ائتلافی جدید به ریاست «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را اعلام کند.

حزب اس پی دی آلمان به دنبال توافق یکشنبه گذشته بر سر تشکیل دولت ائتلافی، با اعضای محافظه کار مرکل در ائتلاف جدید همکاری می کند.

گابریل از سال ۲۰۱۳ معاون صدر اعظم آلمان بوده است. وی در اولین ائتلاف بزرگ مرکل در پست وزیر محیط زیست بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ خدمت کرد. وی همچنین بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ وزیر اقتصاد بوده است.

این سیاستمدار آلمانی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ رهبر حزب اس پی دی بود. وی از آغاز سال گذشته میلادی جانشین «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه پیشین آلمان شد.

 اعضای حزب چپ میانه سوسیال دمکرات آلمان روز یکشنبه پس از ۵ ماه از انتخابات پارلمانی فدرال آلمان با ۶۶.۰۲ درصد رای مثبت با تشکیل دولت موسوم به «ائتلاف بزرگ» با حزب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل موافقت کردند.

با رای مثبت اعضای حزب سوسیال دمکرات انتظار می رود که مرکل از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) چهارمین دوره صدر اعظمی خود را بطور رسمی آغاز کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی اشتوتگارت 3-1 بایرن مونیخ (بوندس لیگا آلمان 2023/24)

در چارچوب هفته سی‌ ودوم بوندسلیگا، اشتوتگارت مقابل بایرن مونیخ با نتیجه 3-1 پیروز شد.

دانلود (48.9MB)

دیگر خبرها

  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • خلاصه بازی اشتوتگارت 3-1 بایرن مونیخ (بوندس لیگا آلمان 2023/24)
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت