Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@02:58:08 GMT

قاچاق انسان لای پنبه

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۹۳۷۴

قاچاق انسان لای پنبه

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
ماموران گمرک بازرگان در جریان ۲عملیات جداگانه ۳زن و مرد را که قصد داشتند با مخفی‌شدن در محموله‌های باری راهی ترکیه شوند، دستگیر کردند.

به گزارش همشهری، چند روز پیش زمانی که مأموران گمرک بازرگان در مرز ایران و ترکیه سرگرم بررسی کامیون‌هایی بودند که قصد خروج از کشور را داشتند به یکی از آنها که بار پنبه حمل می‌کرد، مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی مدارک راننده نشان می‌داد که این کامیون محموله پنبه را از ترکمنستان بارگیری کرده و بعد از ورود به ایران قصد دارد از طریق مرز بازرگان به ترکیه برود.

مأموران برای بررسی بیشتر محموله کامیون آن را به قسمت ایکس‌ری بردند و هنگام عبور کامیون از مقابل ایستگاه ناگهان تصویری از یک مرد در داخل کامیون و بین محموله پنبه در مانیتور نمایان شد. مأموران پس از آن اقدام به بازکردن در کامیون کردند و به این ترتیب مرد جوان که قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشت، دستگیر شد.

در بررسی‌ها معلوم شد که او یک ایرانی است و قصد داشته از این طریق به ترکیه برود. وی پس از دستگیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. مرد جوان تنها فردی نبود که آن روز و هنگام خروج غیرقانونی از مرز دستگیر شد. مأموران گمرک در ادامه به کامیون دیگری که محموله مس حمل می‌کرد، مشکوک شدند. مبدأ این کامیون نیز کشور ترکمنستان و مقصد آن ترکیه بود.

مأموران هنگام عبور کامیون از دستگاه ایکس‌ری متوجه 2زن سالخورده شدند که در قسمت بار کامیون مخفی شده بودند. این دو نفر نیز دستگیر شدند و معلوم شد که اهل یکی از کشورهای همسایه هستند و قصد داشتند با این شگرد به ترکیه بروند که گیر افتادند. آنها نیز پس از دستگیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

بنابر اعلام روابط عمومی گمرک ایران، همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز کشفیات قاچاق انسان توسط مأموران گمرک نیز افزایش یافته است. اوایل اسفند نیز یک زوج جوان ایرانی با مخفی‌شدن در لای بار پنبه یک کامیون ترانزیتی قصد عبور از مرز و سفر غیرقانونی به ترکیه را داشتند که با هوشیاری مأموران گمرک شناسایی و دستگیر شدند. تاکنون بیش از 500مورد قاچاق انسان به‌صورت فردی یا گروهی، ایرانی یا اتباع سایر کشورها از سوی گمرک ایران کشف و در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است.

در همین زمینه: آقای وکیل منجی گروگان شد بررسی حوادث خیابان پاسداران در جلسه غیرعلنی مجلس سوله‌ای در بیابان‌های وان ؛ اسارتگاه ۱۸۰دختر و پسر نجات ۳۵ کوهنورد یاسوجی در ارتفاعات بوشهر مادر برای ربودن پسرش آدم‌ربا اجیرکرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۳ دستگاه آزمایشگاهی خارجی قاچاق به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در بازرسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی از یک آزمایشگاه در شهرستان نجف‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده میدانی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان نجف‌آباد مشخص شد فردی در حال ساخت و راه‌اندازی یک شرکت تولیدی مربوط به تجهیزات پزشکی بوده و اقدام به انبار کردن تعدادی دستگاه آزمایشگاهی به‌صورت انبوه کرده است که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات تخصصی و با شناسایی محل مورد نظر، مأموران انتظامی به همراه کارشناسان سازمان غذا و دارو به آنجا اعزام و طی بازدید و بازرسی به عمل آمده موفق به کشف ۳ دستگاه آزمایشگاهی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های قاچاق کشف شده برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: با شناسایی فرد متخلف، اقلام کشف شده تحویل سازمان غذا و دارو و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل که در حال رسیدگی است.

کد خبر 751165

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج کشف شد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور