Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   پیامبر خدا(ص) فرمودند: «آنگاه که روز رستاخیز برپا گردد، منادی از جانب خدا ندا می‌دهد: «اهل صبر کجایند؟»، پس عده‌ای از مردم از جای خود بلند می‌شوند و گروهی از فرشتگان به استقبال آنان می‌روند و به آن‌ها می‌گویند: «آن صبر و شکیبایی که کردید چه صبری بود؟» آن ‌عده می‌گویند: «ما بر انجام طاعت و فرامین الهی و نیز دوری از معصیت خدا صبر نمودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» در این حال، منادی از جانب خدا ندا می‌کند: «بندگان من راست می‌گویند، رها را برای آنان باز کنید و از مقابلشان به کنار روید تا بدون حساب، داخل بهشت شوند.»

حضرت آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث می‌گوید: یک دسته‌ای گردن ها را می‌کشند؛ یک گروه از ملائکه هم به پیشواز آن‌ها می‌آیند. مثل اینکه الان کسی از این جمع سوال کند که کی سید است؟ یک عده سید بلند می‌شوند. قیامت هم همینطور است، بعد ملائکه از آن ها سوال می‌کنند: «شما در دنیا بر چه چیز صبر کردید؟» آن ها پاسخ می‌دهند: «ما بر طاعت خداوند و همچنین بر دوری از معصیت خدا صبر میکردیم»

وی افزود: ماه رمضان مصادف شده بود با روزهای بلند تابستان، با اینکه برای ما دشوار بود، اما روزه می‌گرفتیم. شب‌های زمستان برای خواندن نماز شب بلند می‌شدیم و با سختی در آن سرما وضو می‌گرفتیم. این صبر بر طاعت است.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: صابران به ملائکه می‌گویند: «ما بر دوری از معصیت خداوند صبر نمودیم.» گناه نمی‌کردیم، وقتی چشممان به نامحرم می افتاد، سرمان را پایین می‌انداختیم، غیبت نمی‌کردیم، دروغ نمی‌گفتیم، دلمان می‌خواست گناه کنیم اما صبر می‌کردیم و مرتکب گناه نمی‌شدیم.

وی در پایان گفت: در این هنگام منادی از طرف خدا ندا می‌کند که: «بنده من راست گفت که من بر طاعت خدا و دوری از معصیت خدا صبر کردم، راه اینها را باز کنید تا بدون حساب وارد بهشت شوند.» خدایا، توفیق صبر بر عبادت و صبر گناه را به ما مرحمت بفرما تا گناه نکنیم.

منبع: عقیق

انتهای پیام/

عملی که شما را بی حساب به بهشت می برد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد

مجید احمدی مسئول پخش آسفالت شهرداری شهرکرد گفت: برای تسهیل تردد شهروندان در آرامستان بهشت رحمت آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر این آرامستان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد

وی افزود: بر همین اساس با استفاده از چهار هزار و ۲۰۰ تن آسفالت در ۱۱ روز معابر آرامستان آسفالت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب