Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره بر اینکه 1400 نفر از بیماران ایجرودی توسط گروه جهادگران سلامت بصورت رایگان ویزیت شدند، گفت: بیش از 400 خدمت و پروسیجر تخصصی از قبیل سونو گرافی و کشیدن دندان و ترمیم و جرمگیری و... در بیمارستان ایثار ایجرود انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی محمدی  امروز در گفت وگو با خبرنگار ایجرود خبر، با اشاره بر اینکه در سومین اکیپ بزرگ جهادگران سلامت 10 پزشک و دندانپزشک عمومی، 16 پزشک متخصص، 2 نفر پزشک فوق تخصص و 40 نفر کادر پرستاری و مامایی و بهداشتی درمانی و امدادی در بیمارستان ایثار شهرستان ایجرود حضور داشتند، اظهار داشت: تعداد 40 نفر در این گروه بزرگ را به صورت فنی و خدماتی، تدارکات و انتظامی فعالیت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این حرکت بزرگ پزشکان، دندانپزشکان، جامعه فرهیخته و خیر پزشکی مصداق بارز حرکت جهادی، انقلابی و اقدام و حرکتی بی نظیر و منحصر به فرد در این سطح و اندازه گسترده در سطح کشور است، عنوان کرد: ضرورت دارد این حرکت خوب و خیر خواهانه و خودجوش و داوطلبانه و نوآورانه خیلی خوب و متناسب با ارزش، اطلاع رسانی شود.

مسئول کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه  1400 ویزیت پزشکی و دندانپزشکی و بیش از 400 خدمت و پروسیجر تخصصی از قبیل سونو گرافی و کشیدن دندان و ترمیم و جرمگیری و... در بیمارستان ایثار ایجرود انجام شد، ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری سلامت محور همه چیز حتی عروج انسان است لذا سلامت مبنای توسعه پایدار و عامل تهذیب نفس و ارتقای رتبه و درجه انسانی هم تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تعداد 40 بیمار مراجعه کننده دندانپزشکی به خاطر آنستریل شده تجهیزات و ابزار و عدم امکان ارائه خدمت به مرکز جامع سلامت زرین آباد و کلینیک شفیعیه ارجاع داده شدند، گفت: خدمات این بیماران هم رایگان انجام خواهد شد.

محمدی یاد آور شد:  حوزه سلامت یک حوزه بسیار وسیع و گسترده و حساس و پر اهمیت و تخصصی و پیچیده و پر هزینه و پر چالش و پر مخاطب است لذا همه وظیفه دارند تا دست وزارت بهداشت را بگیرند و کمک کنند و به جمع جهادگران بی ادعا بپیوندند تا سلامت جامعه سامان پیدا کند.

مسئول کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: انتظارات و توقعات از حوزه سلامت به لحاظ همین اهمیت و حساسیت بسیار بالا و فراتر از امکانات و منابع انسانی و مادی و تجهیزات است و لذا همه به خصوص عزیزان مطبوعات و خبرگذاری ها کمک کنند ضمن اطلاع رسانی درست و هنرمندانه و فاخر خدمات ارزشمند همکاران سخت کوش و پرتلاش ما در حوزه سلامت، این انتظارات و توقعات را تعدیل و اصلاح و منطقی کنند اگرچه وزارت بهداشت متولی اصلی سلامت جامعه است اما مراقبت از سلامتی مردم در همه ابعاد و برای همه آحاد جامعه فقط وظیفه و تکلیف این وزارتخانه نیست و همه مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مثل مردم و همه مسئولین و طرز فکر و اقدام و عمل آنها در این خصوص بسیار موثر است و باید همه در این خصوص ایفای نقش و وظیفه کنند.

وی اذعان کرد: اگر بناست موضوع سلامت مردم حل و فصل شود و سامان پیدا کند باید سلامت در اولویت اول فکری و ذهنی و برنامه ریزی و اقدان عملی و اجرایی قرار گیرد.

محمدی با اشاره بر اینکه ترویج توجه مردم به موصوع خود مراقبتی "مردم باید به سلامت خودشان اهمیت بدهند و وقت بگذارند و هزینه کنند و خود درمانی نکنند و به نظر تخصصی و علمی همکاران ما تمکین کنند"، ادامه داد: ترویج و تبلیغ و فرهنگ سازی و نهادینه کردن توسعه همکاری های فکری و مادی و معنوی مردم در حوزه سلامت، مطبوعات و خبرگزاری ها و نهادهای فرهنگی کمک کنند تا سرمایه و جریان فرهنگی اجتماعی حامی سلامت شکل بگیرد و مردم به آینده امیدوار شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مراقبت نکنیم و مواظب نباشیم منابع اختصاص یافته به حوزه سلامت پایدار و کافی نیست و اگر دریا هم باشد با این شیوه ای که ما عمل می کنیم حتما خشک می شود، بیان کرد: ضرورت دارد مردم هم به این مسئله بیشتر توجه کنند ؛ به صورت غیر ضروری و مکرر به پزشکان متخصص و فوق تخصص و مراکز مراجعه نکنند فلذا سیستم سطح بندی و ارجاع را رعایت کنند و از خود درمانی خوداری کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد