Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ورود آمریکا به خاورمیانه خودزنی محض بود و امروز آمریکا سرافکنده تر از گذشته باید از منطقه خارج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ سردار اسماعیل قاآنی عصر امروز در یادواره شهدای دانشجوی تربت حیدریه اظهار داشت: در دوران چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی حوادثی باعث شد تا واژه های ارزشمندی که گرد و غبار آنها را فراگرفته بود غبارروبی شوند و بعنوان یک مکتب در جامعه اسلامی نهادینه و به سایر کشورهای آزادیخواه جهان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرهنگ دفاع مقدس را یکی از این واژگان برشمرد و افزود: در دوران هشت سال جنگ سخت نظامی که از سوی جبهه استکبار بر این کشور تحمیل شد همه ملت پای کار آمدند و واژه دفاع مقدس را به منصه ظهور رساندند، دفاعی که تا پیش از این در دنیا چنین نامی نداشت و فرزندان این کشور آن را متبلور ساختند.

قاآنی تصریح کرد: این جنگ تحمیلی دارای گنج های گرانبها و ارزشمندی است که برای نسلها قابلیت استخراج دارد و هر میزان توانا تر باشیم می توانیم بهره و اثر بهتری از آن نصیب خود کنیم.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس جبهه استکبار همه توان و تجهیزات خود را برای عامل سر سپرده یعنی صدام بعثی بسیج کرده بود تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد و این در شرایطی بود که ایران حتی از حداقل های امکانات نظامی بی بهره بود و طرف مقابل با 14 لشکر پیاده، زرهی و مکانیزه در مقابل این کشور صف آرایی کرده بود.

وی موفقیت در دوران دفاع مقدس را مرهون مکتب مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن دانست و گفت: جوانان غیور این سرزمین با اطاعت پذیری از ولی فقیه زمان خود با فرهنگ برگرفته از مکتب عاشورا دشمن را زمین گیر کردند.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القری جهان اسلام، دانشگاه تحصیل مکتب مقاومت و کانون جوشش فرهنگ عزت و آزادگی است.

قاآنی اضافه کرد: امروز هر کجا نظام اسلامی ایران وارد می شود فرهنگ مقاومت و عزت را به آنجا تزریق می کند و این عقبه و زیر ساخت متعلق به فرزندان این ملت است که به سایر ملتهای آزادیخواه جهان منتقل کردند.

ورود آمریکا به منطقه خودزنی محض بود

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ورود آمریکائی ها به منطقه را خودزنی محض عنوان کرد و افزود: 16 سال قتل و کشتار مردم بی گناه و مظلوم افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم برای تسلط بر ایران طراحی شد و به حول و قوه الهی امروز آمریکائی ها سرافکنده تر از گذشته باید از منطقه خارج شوند.

وی بیان کرد: آنها با ورود  به افغانستان تمام توان و تجهیزات خود را با 100 هزار نیروی نظامی برای مقابله با ایران آماده کرده بودند اما در محاسبات خود تهاجم از یک جناح را ریسک می دانستند لذا به بهانه دیگر عامل سر سپرده خود ینی صدام بعثی را از بین بردند و کشور عراق را به اشغال در آوردند تا به اصطلاح بتوانند از دو جناح بر ایران فشار وارد کنند.

قاآنی اظهار کرد: تمام معادلات و محاسبات جبهه استکبار به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و جمهوری اسلامی ایران بدون حضور فیزیکی و دخالت مستقیم کسانی را تربیت کرد که توانستند در مقابل آمریکائی ها باایستند.

وی از راه اندازی جنگ های نیابتی برای شکست زنجیره مقاومت در غرب آسیا بعنوان دیگر توطئه جبهه استکبار یاد کرد و افزود: آمریکائی ها اذعان کردند در این هشت سال گذشته 6 هزار میلیارد دلار برای گروههای تروریستی و اهداف شوم خود در منطقه غرب آسیا هزینه کردند، اما به حول و قوه الهی نتیجه این سیاست های خصمانه گسترش فرهنگ مقاومت در کشورهای همسایه بود.

امروز طرح نیل تا فرات صهیونیست ها به کیان و بقای اسرائیل تنزّل یافته است

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فلسطینیان بعنوان دیگر شاگردان مکتب مقاومت جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: امروز 70 سال از مقاومت فلسطینیان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد و در این 20 سال گذشته شاگردی فلسطینیان پای درس ایرانیان آزادی قدس شریف را بیش از پیش نزدیکتر کرده است.

قاآنی گفت: در سال 1967  اسرائیل به سه کشور عربی حمله کرد و در فاصله سه روز این کشورها را با شکست مواجه کرد اما امروز می بینیم صهیونیست ها در برابر مقاومت 22 روزه مردم  غزه که عرض این منطقه تنها حدود 6 کیلومتر است  عاجر و ناتوان مانده اند.

وی با بیان اینکه موازنه ایران با امریکا موازنه رعب است نه قدرت، افزود: در شرایطی که همه امکانات مادی دنیا در اختیار جبهه استکبار است اما آنها همچنان به وحشت افتاده و دائم مسئله ایران را بعنوان مهمترین و اساسی ترین مسائل خود مطرح می کنند.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز در مرکز مطالعات صهیونیست ها طرح نیل تا فرات به کیان و بقای اسرائیل تنزل یافته و اکنون در رعب و هراسند و نمی دانند تا 10 سل اینده خواهند بود با اینکه از صفحه روزگار محو خواهند شد.

یادواره هفت شهید دانشجوی تربت حیدریه به همت دانشگاه عالی این شهرستان عصر امروز در سالن آمفی تئاتر این مرکز آموزش عالی برگزار شد.

تربت حیدریه دارای 675 شهید، 2500 جانباز و 141 آزاده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر

تصویری از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا مشاهده می‌کنید./ بیسیمچی مدیا

دیگر خبرها

  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود