Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص بازار ارز و اقدامات اخیر دولت گفت: بخشی از نوسانات قیمت ارز به اقداماتی که خارج از کشور طراحی شده بود، بر می گردد. کشورهایی چون آمریکا، اسرائیل و عربستان که با ایران خصومت دارند و حتی امارات که یک اتاق جنگی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده و همه موضوعات مربوط به کشورمان را رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد:  یکی از برنامه های آنها این است تا در حوزه اقتصادی و ارزی اخلال ایجاد کنند که البته اثرگذاری آن بسیار کم بوده است. همه اقدامات آنها شاید فقط ۱۰ درصد می‌تواند در بازار ارزی ما تاثیر بگذارد.

پورابراهیمی اظهار کرد: بخشی از نابسامانی‌های بازار ارز به وضعیت مدیریت داخلی برمی‌گردد. ما انتظار داریم بانک مرکزی با یک رویکرد کاملاً تخصصی در این حوزه وارد شده و نظام ارزی کشور را مدیریت کند.

او افزود: خوشبختانه تورم نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده و مشاهده می کنیم وضعیت اقتصادی کشور  نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منابع ارضی کشور در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول افزایش چشمگیری داشته است.

او با بیان اینکه قیمت نفت در سال گذشته کمتر از ۳۰ دلار بوده اما امروز به بالاتر از ۶۰ دلار رسیده است، تصریح کرد:  قیمت مس، فولاد، سنگ آهن که صادرکننده عمده آن در منطقه هستیم، افزایش پیدا کرده است. منابع ارزی ما 2/5 برابر مصارف ارضی مان را تشکیل می دهد.

او عنوان کرد: دولت باید اقدامات جدی تری انجام دهد؛ البته بخشی از اقداماتی که انجام شده نشانگر این است که بازار ارز قابل مدیریت است. ما روش افزایش سود سپرده را قبول نداریم زیرا آثار منفی در تولید و نظام بانکی کشور به وجود خواهد آورد.

نماینده مردم کرمان افزود: خواهشمندیم بانک مرکزی اقدامات خود را با یک رویکرد کارشناسی بهتر و با هماهنگی مجلس در ماه های آینده در دستور کار قرار دهد.

او تاکید کرد: مشکلات بازار ارز جذب سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد  زیرا تصمیم سرمایه‌گذارانی که می خواهند وارد بازار شوند، در مقابل نوسانات نرخ ارز متفاوت خواهد بود که اثر منفی در پی خواهد داشت.

پورابراهیمی در پایان گفت: ما باید به ثبات برسیم تا بتوانیم هم سرمایه گذاری های جدید را جذب کنیم و هم سرمایه گذاری هایی که قبلاً انجام شده را حفظ کنیم که این دو بخش تحت تاثیر رفتار بازار ارز خواهد بود.

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است

به گزارش همشهری آنلاین؛ شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود و امروز - شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳- نیز شاخص آلودگی هوا روی عدد ۶۷ است و کیفیت هوای پایتخت همچنان در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) قرار دارند و ایستگاه سرخه حصار در منطقه ۱۳ با شاخص ۳۰ تنها ایستگاهی است که وضعیت پاک (سبز) در آن ثبت شده است.

این در حالی است که در ۴ ایستگاه یعنی شادآباد منطقه ۱۸، شهرداری منطقه ۱۹، پارک سلامت منطقه ۱۷ و پاسداران منطقه ۳) وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) ثبت شده و عدد شاخص در هیچ ایستگاهی وضعیت ناسالم برای همه (قرمز) را نشان نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است و این آمار برای سال ۱۴۰۲ ، ۶ روز هوای پاک ، ۳۱ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

کد خبر 847377 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها آلودگی هوا آب و هوا - ایران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت