Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:23:36 GMT

جشنواره مد ولباس، نهالی در حال شکوفایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۰۹۳۹

جشنواره مد ولباس، نهالی در حال شکوفایی

تهران - ایرنا - هفتمین جشنواره بین المللی مد لباس فجر این هفته با معرفی طراحان برگزیده با همراهی هنرمندان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ششم تا سیزدهم اسفند ماه برگزار شد که این هفته بخش بین الملل با حضور 10 کشور افتتاح شد.
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس در آیین افتتاحیه افزود: حضور بیش از 2 هزار و 500 اثر در بخش های مختلف و بیش از هزار نفر در بخش طراحی و دانشگاهی این دوره از جشنواره مدو لباس فجر نشان دهنده ظرفیت های طراحان و تولید کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کنار فعالیت در ایران تعداد زیادی نیز در بخش بین المللی شرکت کرده و ظرفیت ها را معرفی می کند که شاهد فعالیت چشمگیر در رویدادهای آسیایی و اروپایی هستیم که اخیر در جشنواره مدو لباس در برلین یکی از نفرات برگزیده از طراحان ایرانی بوده است.
در این دوره از جشنواره، هنرمندان و صاحبان برند از 10 کشور فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، عراق، هنر، روسیه و دانمارک حضور دارند.
همچنین آیین اختتامیه بخش علمی دانشگاهی، موسسات و صنعت هفتمین جشنواره مد و لباس فجر یکشنبه برگزار شد و قبادی در این آیین افزود: نهال مد و لباس در حال تقویت و ثمربخشی است و شیرینی این جشنواره آن است که زحمات شما طراحان، تولید کنندگان و صنعتگران هر سال به بار می نشیند.
وی با بیان اینکه عرصه مد و لباس در حال توسعه و نمایان شدن است، ادامه داد: تولیدات علمی و محتوا در عرصه مد و لباس ارتقا یافته و صرف نظر از برخی اشکالات جهشی طی سال های اخیر در آثار بخش رقابتی و غیر رقابتی این ارتقا حائز اهمیت است.
قبادی گفت: یکی از نکات مهم در این بخش جشنواره حضور بیش از 10 هزار نفر در کلاس ها بود که نشان می دهد طی پنج سال اخیر این هنر صنعت توسعه پیدا کرده است.
رییس کارگروه مد و لباس داشت: با زحمات بخش علمی دانشگاهی و صنعت و موسسات، نگاه در کشور به حوزه مد و لباس در حال تغییرات است، زحمات فعالان این عرصه شکل و ماهیت ظاهری یک ملت را تغییر می دهد.
همچنین 14 اسفند ماه اختتامیه جشنواره مدو لباس فجر برگزار شد که قبادی خبر از امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مدو لباس با کشور عراق خبر داد.
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، با اشاره به جایگاه لباس به عنوان یک نیاز در پوشانندگی و همچنین دارا بودن جنبه‌های هنری در عناصر آن بیان کرد: در بین اجزای هویتی جوامع، اجزای هنری بیش از هر چیز دیگری مؤثرند و در این بین لباس و معماری، مهمترین اجزای بصری هویت‌یابی و هویت‌سازی هستند.
وی گفت: لباس هر جامعه به ویژه جامعه ایرانی با این نگاه قابل تشخیص است که تا چه اندازه با فرهنگ، تاریخ، هنر و زیبایی‌شناسی ما تناسب دارد و از سویی دیگر لباس با اقتصاد کشور نیز دارای پیوست است.
همچنین در این آیین طراحان برتر معرفی و تقدیر شدند.
این هفته تولد هنرمندان پیشکسوت متولد اسفند ماه در باغ زیبا برگزار شد و هنرمندان به مناسبت روز درختکاری نهال هایی را کاشتند و زادروز تولدشان جشن گرفته شد.
نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای نیز در بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.
این جشنواره 19 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می شود.
فراهنگ ** 9338 ** 1071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»