Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@06:49:39 GMT

سهم صنایع کوچک از صادرات چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۰۹۶۹

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ واحد صنعتی کوچک در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: برآورد حجم صادرات صورت گرفته از طریق صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی حدود شش میلیارد دلار است که فقط حدود دو میلیارد دلار آن توسط صادرکنندگان با اظهارنامه گمرکی ثبت شده است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری صورت گرفته در مورد صادرات صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی در سال جاری حدود دو میلیارد دلار بود که در ۱۱ ماهه محقق شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۰ میلیون دلار دیگر به این رقم اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در ارتباط با پتانسیل صادراتی کلیه واحدهای صنعتی کوچک در سراسر کشور، بیان کرد: پتانسیل صادراتی کلیه خوشه‌های صنعتی در بخش SME ها رقمی معادل ۱۷ میلیارد دلار است که حدود هشت میلیارد دلار آن توسط صادرکنندگان اظهار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار توسط صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی صادرات صورت می‌گیرد، اعلام کرد: هدف‌گذاری در سال جاری دو میلیارد دلار بود و در سال آینده این هدف‌گذاری با رشد ۲۵ درصدی معادل ۲.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟