Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نوشت، سونگ یونگ مو وزیر دفاع این کشور گفت دیگر لزومی ندارد آمریکا زیردریایی هسته ای و دیگر تجهیزات و تسلیحات پیشرفته خود را برای این رزمایش مشترک اعزام کند.

این گزارش حاکی است اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی که ظاهرا با مزاح همراه بوده است می تواند نشانی از این باشد که دو کشور فعلا برنامه رزمایش را اجرایی نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کشور به طور مبهم اشاره کرده اند این رزمایش در ماه آوریل برگزار می شود اما حالا که قرار است سران کره شمالی و آمریکا همدیگر را ملاقات می کنند و دو کره نیز در حال برگزاری نشست سران هستند برنامه برگزاری رزمایش در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

بخصوص آنکه وانگ یی وزیر خارجه چین هم در مصاحبه با خبرنگاران در پکن گفت که با توقف رزمایش کره جنوبی و‌ آمریکا و متوقف شدن آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی، شرایط برای گفت و گوی مستقیم آمریکا و کره شمالی فراهم شده است.

وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارات را در ملاقات با اسکات سوییفت فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام مطرح کرده و گفته است که اتفاقات زیادی در روابط دو کره افتاده و مذاکراتی میان دو کشور انجام شده است.

وی مستقیما به این رزمایش اشاره کرد و گفت که کره جنوبی و آمریکا برنامه رزمایش را برای ماه آوریل تدارک دیده اند اما قرار است اجلاس سران دو کره در این ماه برگزار شود.

وزیر دفاع کره جنوبی در حالی که دوربین های تلویزیونی چهره ای متبسم از او نشان می دادند گفت که لازم نیست آمریکا دیگر تجهیزات و زیردریایی هسته ای برای رزمایش اعزام کند.

با این وصف مقام های وزارت دفاع پس از این اظهارات که حالا جنجالی شده است تلاش زیادی کردند که تبسم وزیر دفاع را به این تعبیر کنند که او مزاح کرده است.

قرار کره جنوبی و آمریکا این بوده که این رزمایش مشترک سالانه پس از بازی های پارالمپیک زمستانی برگزار شود اما هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

امروز جمعه «چانگ یو یانگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد که به درخواست «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، دیداری میان وی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تا ماه مه (اردیبهشت ۹۷) صورت خواهد گرفت.

رهبر کره شمالی همچنین وعده داده است آزمایش های هسته ای کره شمالی را به طور کامل متوقف کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی