Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصراله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با بیان اینکه راهیان نور یکی از حرکت های بسیار اثرگذار و ماندگار در حوزه مباحث فرهنگی جامعه است،گفت: چون دفاع مقدس یک فرهنگ است، نیز بود که این فرهنگ با تمام شدن ایام دفاع مقدس تمام نشود و درایت رهبربزرگوار انقلاب بود که باعث شکوفایی چنین حرکت های عظیم مردمی به سوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد و ایشان تلاش کردند که روحیه دفاع مقدس و پرداختن به این موضوع به اتمام نرسد و با احیای این ارزش ها، جامعه برکات و ثمرات بعدی اش را حس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، نهایت تلاش های دشمن این بود که دفاع مقدس را که از ناحیه مردم ما به پیروزی ختم شد را بد جلوه دهد اما ما نشان دادیم که کشوری مظلوم واقع شدیم و در طول جنگ تحمیلیِ، به مردم ما آسیب های متعددی از جهات ظاهری و نیروهای انسانی وارد شد اما ایستادگی، رمز پیروزی ما بود.


حجت الاسلام پژمان فر در ادامه با بیان اینکه برگزاری جشنواره سرزمین نور در اردوهای راهیان نور، نمایانگره خوش سلیقگی و ذوق مسئولان راهیان نور است، گفت: این جشنواره هم یکی از جشنواره های بابرکت راهیان نور است و یک فرصت برای انتقال حس و حال معنوی زائران راهیان نور از طریق ادبیات و هنری به مردم است تا معنویت این سفرها را بیشتر درک کنند و پی به عظمت شهدا ببرند.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: جشنواره سرزمین نور باعث می شود که عواطف زائران راهیان نور به سایر مردم هم انتقال پیدا کند و از این طریق موجب اشتراک فکری گسترده شود و مضمون این اشتراک فکری در ضرورت وحدت،ایثار،شهادت،مقاومت،ایستادگی و ...خلاصه می شود.


وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم کسانی که این برنامه را انجام می دهند و تلاش دارند این موضوع را علی رغم همه کارشکنی های برخی مسئولان انجام دهند، بتوانند از این مسیر که بوی ارزش ها و معنویت دفاع مقدس می دهد را به خوبی حفظ کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده این استان پس از ۹ سال وقفه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، به سرزمین وحی اعزام شدند.

«سیدمحسن قوامی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به لطف خداوند متعال و با عنایت به پیگیری ها و تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت و سازمان های مرتبط اعزام زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه از ایران به عربستان از سوم اردیبهشت ماه شروع و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروز اولین پرواز گروه اعزامی زائران از فرودگاه شهید دستغیب و در قالب یک کاروان ۱۲۰ نفره از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سرزمین وحی اعزام شدند که ۳۰ نفر از این تعداد زائر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرواز اولین گروه اعزامی عمره گزاران از استان کهگیلویه وبویراحمد راس ساعت ۱۷ امروز ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳ فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من