Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال شورجه کارگردان فیلم "حماسه مجنون" در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه راهیان نور باعث آشنایی نسل جوان امروزی با حماسه ها و رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس می شود، گفت:حضور زائران راهیان نور در ایام نزدیک به نوروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می تواند برای بسیاری از جوانان و نسل های امروز و کسانی که آن مقطع تاریخی و حماسه آفرین را ندیده و درک نکرده اند، اتفاق جالبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیاز است که نسل جوان ما از نزدیک با سختی های شهدا و رزمندگان و تلاش های نیروهای بسیج،سپاه و ارتش ما آشنا شوند و بدانند که قهرمان آفرینی شهدا باعث شکست رژیم بعث عراق گردید و این در حالی است که در دوران دفاع مقدس، قریب به 30 کشور از دنیا، صدام را برای جنگ به ایران حمایت تسلیحاتی و نظامی می کردند اما شهدای ما توانستند با رشادت های خود، سرزمین های غصب شده توسط دشمن را باز پس بگیرند.


شورجه در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور می تواند به عنوان یک فرصت عظیم، تاریخ دفاع مقدس را به نسل امروز بازگو کند، تاکید کرد: راهیان نور یکی از کارهای بزرگ فرهنگی و اثرگذار است که این فرصت را به جوانان می دهد تا نسل به گذشته خود اطلاعات بیشتری کسب نمایند.


این کارگردان کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره سرزمین نور که بوی راهیان نور و دفاع مقدس می دهد، بازتاب همین حرکت عظیم و جلوه نورانی راهیان نور است، گفت: به نظر می رسد این جشنواره فرهنگی و هنری، فرصت خوبی برای زائران راهیان نور است تا استعدادهای ادبی و هنری خود را معرض دید قرار دهند.


وی اظهار داشت: تولید آثار فیلم کوتاه توسط فیلم سازان جوان، می تواند آغاز حرکتی برای کارهای بزرگ در آینده نزدیک با مضمون ارزشی باشد و می توان گفت که جشنواره سرزمین نور می تواند مشوق خوبی برای جوانان و زائران راهیان نور برای تولید آثار فاخر دفاع مقدس در حوزه های ادبی و هنری باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است