Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@21:06:02 GMT

نامگذاری یک روز از سال به اسم روز اسدآباد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۱۴۴۰

نامگذاری یک روز از سال به اسم روز اسدآباد

تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها، آثار باستانی فراوان، وجود روستاهای فراوان با ظرفیت‌های گوناگون و از همه مهم‌تر میراث ماندگار متفکر شرق سیدجمال‌الدین چند دلیل مهم برای مجاب شدن بنام روز اسدآباد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ این روزها یکی از مظاهر تمدن شهرها ، نامگذاری یک روز خاص از سال بنام آن شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین این شهرها با حرص و ولع زیاد پیگیر کارهایی هستند تا در روزی که به اسم محل خدمتشان نامگذاری شده، بتوانند هرچه بیشتر برای شهرشان تبلیغ کنند.

اینکه این تبلیغات چه زمانی به درد شهر و اهالی آن بخورد سؤال زیاد سختی نیست. البته ممکن است جواب سؤال سخت باشد اما برای مسئولین تنبل که حال این کارها را ندارند.

جذب گردشگر، معرفی منابع و تولیدات، جذب سرمایه‌گذار و صدور فرهنگ غنی از مسائلی ست که به‌شدت تحت رصد مسئولین ریزبین قرار دارد که در این روز نسبت به پیاده نمودن آن اقدام می‌نمایند.

دیار سیدجمال بستر بسیار مناسبی برای نامگذاری یک روز بنام خود را دارد. کسانی که فکر می‌کنند این ادعا غیرقابل انجام است از دوستان خود در شهرهایی مثل تویسرکان، کنگاور و بهار (ثبت استانی) بپرسند که این ادعا چگونه در شهرشان محقق شد؟

تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها، آثار باستانی فراوان، وجود روستاهای فراوان با ظرفیت‌های گوناگون و از همه مهم‌تر میراث ماندگار متفکر شرق سید جمال‌الدین چند دلیل مهم برای مجاب شدن بنام روز اسدآباد اسـت.

اما دلیل مهم دیگری که شاخک ما را نسبت به انجام این کار حساس می‌کند انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 است که فرصتی بی‌نظیر برای معرفی شهرمان است.

نامگذاری یک روز از سال به اسم اسدآباد و ثبت کشوری آن سهم کوچک ما و شهرمان از این اتفاق است که باید موردتوجه متولیان قرار بگیرد.

شورای فرهنگ عمومی نیز به‌عنوان بازوی توانمند شهرستان در این حوزه نقشی محوری در انجام این رسالت را بر عهده دارد و ضروری است اعضای آن نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزند.

در چند سال گذشته اقدامات خوبی همچون برگزاری جشنواره‌های محلی و معرفی اصولی روستاها از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام‌شده است که می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای این اتفاق مبارک باشد.

مدیر خوش‌فکر اداره میراث قسمتی از مسیر را برای این مهم مشخص کرده است و نکته‌ی بزرگ دیگر یک ندای یاعلی از سوی مسئولین ارشد شهرستان است.

اسدآباد اینک می‌تواند با برخورداری از این پتانسیل گام مهمی را در عرصه فرهنگ برداشته و تمدن زیبای خود را بار دیگر تثبیت کند.

برگزاری همایش سید جمال‌الدین نیز از سوی اداره فرهنگ خبر از بستن نطفه‌ی این فکر در ذهن این نهاد برجسته فرهنگی دارد که آن را به فال نیک می‌گیریم.

برای آشنا شدن با موضع دو اداره مرتبط با این موضوع گفتگوهایی جداگانه با روسای اداره میراث و فرهنگ و ارشاد داشتیم که در ادامه قابل‌مشاهده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: روح این پیشنهاد بسیار زیباست و دلایل فراوانی در طول سال برای این نام‌گذاری وجود دارد.

کامران اکبری‌شایگان تصریح کرد: شهدای گران‌قدر شهرمان، تنوع محصولات کشاورزی و برداشت آن‌ها و مهم‌تر از همه شخصیت سید جمال‌الدین همه از مناسباتی ست که می‌توان به‌عنوان روز اسدآباد نامگذاری کرد.

وی همچنین از آمادگی کامل نهاد مطبوعش برای همکاری با نهادهای فرهنگی برای اجرای این اتفاق خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: هیچ‌کدام از شهرهای استان روزهایشان را ثبت کشوری نکرده‌اند و اقدام آنان در نامگذاری یک روز از سال صرفاً در محدوده استان بوده است.

رضا قاسمی ضمن استقبال از این پیشنهاد سایت آواسیدجمال اظهار کرد: 18 اسفند روز بزرگداشت سیدجمال است که به‌نوعی روز اسدآباد نیز هست.

وی در پایان بیان کرد: تا آنجا که در اختیار ما باشد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد

دریافت 60 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098670

دیگر خبرها

  • حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد
  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • تشکیل کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل