Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@06:24:00 GMT

تنش در روابط لندن-مسکو بر سر یک جاسوس دو جانبه

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۲۶۳۲

رویداد۲۴-"ترزا می" نخست وزیر انگلیس اعلام کرد در صورت اثبات نقش دولت مسکو در حمله عصبی به سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه و دخترش، یولیا در جنوب انگلیس، لندن به این اقدام "واکنشی مناسب" نشان خواهد داد. سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه و دخترش، یولیا روز یکشنبه بر روی یک نیمکت در خارج از یک فروشگاه به صورت بیهوش پیدا شدند و از آن زمان در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال اخراج سفیر روسیه از این کشور، به شبکه خبری آی‌تی‌وی گفت: اگر ثابت شود که دولتی پشت این پرونده قرار دارد، ما کاری را انجام می‌دهیم که مناسب باشد، کاری که درست باشد.

می در نخستین اظهار نظرش درخصوص این موضوع پس از آنکه پلیس اعلام کرد که در این اقدام از عامل عصبی استفاده شده، اذعان کرد: اما بهتر است به پلیس زمان و فضای کافی داده شود که تحقیقات خود را در این باره انجام دهد.

متخصصان دولتی مواد استفاده شده در این اقدام را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند در شناسایی عاملان آن کمک‌کننده باشد اما اطلاعات به دست آمده را به طور عمومی اعلام نکرده‌اند.

می افزود: قطعا اگر نیاز به در نظر گرفتن واکنشی متقابل وجود داشته باشد دولت این کار را خواهد کرد. این کار را در زمان مناسب و بر اساس محکم‌ترین مدارک انجام خواهیم داد.

هر دو قربانی این حمله بیهوش و در شرایط بحرانی اما پایدار قرار دارند و کارآگاه نیک بیلی نیز که در اثر برخورد با مواد به کار گرفته شده در این اقدام آسیب دیده است، در وضعیت سلامتی نگران‌کننده‌ای به سر می‌برد.

کایر پریچارد، رییس پلیس شهرستان ویلتشر پس از ملاقات با بیلی در بیمارستان اظهار کرد: حال او خوب است. او مثل همیشه‌اش نیست اما در حال درمان است. او خیلی نگران و مضطرب است. بیلی در شب این حادثه بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

پریچارد تصریح کرد که به دنبال این اقدام ۲۱ نفر برای درمان به بیمارستان فرستاده شده‌اند.

در پارلمان انگلیس چندین قانونگذار با درخواست امبر راد، وزیر کشور انگلیس مبنی بر ممانعت از گمانه‌زنی‌ درخصوص مسئولان این اقدام "بی‌شرمانه" مخالفت کردند. برخی از اعضای پارلمان نیز رسیدگی دوباره به پرونده مرگ تبعیدشدگان روس در انگلیس طی سال‌های اخیر را خواستار شدند.

راد افزود: این اقدام، قتل عمد بوده و به بی‌رحمانه‌ترین و علنی‌ترین شیوه ممکن انجام شده است. به محض آنکه مطمئن شویم چه کسی مسئول این اتفاق است، واکنشی مناسب و سختگیرانه نشان خواهیم داد.

اسکریپال پیش از دستگیری‌اش در سال ۲۰۰۴ به نفع اطلاعات انگلیس به ده‌ها مامور روس خیانت کرد. وی در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال حبس محکوم و در سال ۲۰۱۰ و در پی معاوضه با جاسوسان روس، از جانب انگلیس پناه داده شد.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم

مردم در شهر لندن پایتخت انگلیس یک تظاهرات باشکوه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار کردند. نکته جالب توجه دیده شدن پرچم یا حسین (ع) در دست حامیان فلسطین بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه