Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد گفت : از مجموع 11690دختر متولد شده درسال 96 دراستان یزد 3510نفر با القاب وعناوین حضرت زهرا نامگذاری شده اند.

محمدعلی مکرمی افزود: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال جاری ، نام‌های فاطمه ، زهرا ، زینب ، حلما ، ریحانه ، نازنین زهرا ، یسنا ، فاطمه زهرا ، ثنا ، و محیا به ترتیب ده نام منتخب یزدی‌ها برای دختران خود بوده که وجود شش نام و لقب حضرت فاطمه زهرا در بین این اسامی نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرمی اظهار داشت: نام فاطمه با 927 بار انتخاب در صدر اسامی منتخب قرارگرفته و نام‌های زهرا ( 443 ) ، حلما ( 351) ، ریحانه ( 257 ) ، نازنین زهرا ( 256 ) و  فاطمه زهرا ( 168 ) مرتبه انتخاب‌شده است .

همچنین نام‌های معصومه ، زهره ، بتول ، طیبه ، فریده ، مهدیه ، سعیده ، صفیه ، حبیبه ، حکیمه ، حدیثه ، عالیه ، کوکب ، رحیمه ، حوریه ، حانیه ، انسیه ، عارفه ، وحیده ، رضیه ، راضیه و حسنا ، نیز از نام‌هایی است که با فراوانی کمتر در رتبه‌های بعدی قرار دارند .

این مسئول بابیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام ، به برخی از این ترکیب‌ها شامل: نازنین فاطمه ، یاسمین زهرا ، حلماسادات ، هدیه زهرا ، یگانه زهرا ، فاطمه حلما و فاطمه حسنا اشاره کرد .

 وی با استناد به آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور از نام‌گذاری نزدیک به 13 میلیون نفر بانام  و القاب حضرت فاطمه(س) در سراسر کشور خبر داد .

مکرمی با اشاره به وجود بیش از 6میلیون نفر سادات در کشور گفت: خانواده بزرگ سادات بالغ‌بر 3میلیون و 111هزار نفر سید و 2میلیون و 650 هزار نفر سیده هستند که استان‌های مازندران ، یزد و قم بیشترین تعداد فرزندان حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) را در خود جای‌داده‌اند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

کد خبر 6088258

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • کیانی دومین طلا را کسب کرد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود