Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه یکی ازوظایف شهرداری احیا کردن چنارها و خیابان ولیعصر (عج) است، گفت:درختان این خیابان مورد بی توجهی قرار گرفت و در آستانه نابودی قرار داشت.




به گزارش خبرگزاری، مهدی حجت در خصوص ایده جایگزینی درختان تازه نفس با چنارهای بیمار خیابان ولیعصر گفت: مجموعه خیابان ولیعصر خصوصا به سبب درختانی که در آن وجود دارد، محبوب همه شهروندان تهرانی است و مشهوریت جهانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا توجه به آن برای شهرداری هم از اولویت خاصی برخوردار بوده است.

وی افزود: آنچه که مورد نظر بود، این است که با گذشت زمان درختانی که به صورت‌های مختلف و در سال‌های گذشته به آن‌ها بی توجهی شده بود و ارزش ملی و جهانی داشت، در آستانه نابود شدن بودند و خیابان ولیعصر آن چهره زیبا و واقعی خود را از دست داده بود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران دلایل خشک شدن چنارهای خیابان ولیعصر را بی توجهی به درختان، نحوه آبیاری چنارها و کشیدن خط بی.آر.تی دانست و گفت: این خیابان شبیه به جاده شده بود و باید تدابیر لازم به منظور ساماندهی وضعیت آن اندیشیده می‌شد.

حجت با تاکید بر اینکه پایتخت داشت به تدریج حیثیت و هویت واقعی ولیعصر را از دست می‌داد، عنوان کرد: از این رو فکر کردیم اولین وظیفه ما احیا این خیابان و بازگرداندن حالت طبیعی آن است. اما از آنجایی که کاشت درختان کوچک و نهال نمی‌توانست تاثیر زیادی داشته باشد و به سرعت این بازگشت را ممکن نمی کرد، تصمیم گرفتیم درختانی با بیش از 10 سال سن و با 50 سانتی متر قطر را جایگزین کنیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه این روند زمان بر است، گفت: امیدوارم تا سال آینده شاهد خیابانی باشیم که دوباره درختانش سر در آغوش هم دارند. 

true برچسب ها : خیابان ولی عصر شهرداری تهران مهدی حجت true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه