Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجف آباد، اصفهان - ایرنا - عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در حال بررسی و بازنگری جرایم مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست برای تصویب در صحن علنی است.

به گزارش ایرنا، ' ابوالفضل ابوترابی ' روز جمعه در همایش ' منابع طبیعی و قانون ' که با حضور فرماندهان یگان های حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان در مجتمع شهید کاظمی نجف آباد برگزار گردید، به تلاش های این کمیسیون برای اصلاح قوانین در راستای حفظ منابع طبیعی ، آب و محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این پیوند در تلاشیم تا با اصلاح قوانین، جرایم در عرصه های منابع طبیعی از حالت کیفری ( در قانون حداکثر 6 ماه حبس دارد ) به تخلف تغییر کند تا در قبال آن، فرد متخلف به کاشت درخت، حفاظت از مراتع و منابع طبیعی و انجام فعالیت های فرهنگی در این زمینه محکوم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حفظ منابع طبیعی و آب تاکید شده اما متاسفانه حفظ این منابع در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.
ابوترابی بیان کرد: بی توجهی به اجرای صحیح قوانین و جدی نگرفتن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، کشور را با چالش هایی از جمله آلودگی های هوا، هجوم ریزگردها، خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها مواجه کرده است.
وی افزود: برای موفقیت در زمینه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید از مشارکت مردم، دانش آموزان، دانشجویان، کشاورزان و دامداران استفاده کنیم.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس به کاهش نزولات آسمانی در استان اصفهان اشاره کرد و خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی را برای ساکنان این خطه خطرآفرین دانست و گفت: ضرورت دارد تا برای جلوگیری از تشدید مشکلات زیست محیطی اصفهان چاره اندیشی شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان نیز تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری نیست و در این راستا باید از مشارکت مردم در حفظ سرمایه های ملی استفاده کنیم.
' محمدحسین شاملی ' بدون اعلام میزان بارش ها در استان اصفهان طی سالجاری آبی افزود: کاهش بارش ها در سال جاری، ضرورت اعمال مدیریت صحیح برای حفظ وضعیت منابع طبیعی موجود و جلوگیری از تخریب آنها را دوچندان کرده است.
وی افزود: در این پیوند یکی از وظایف مهم اداره کل منابع طبیعی و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی است.
در این همایش همچنین سرهنگ ' اصغرشعبانی ' فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال 95 بیشترین آتش سوزی در منابع طبیعی استان اتفاق افتاد گفت: امسال با انجام فعالیت های فرهنگی و برگزاری جلسات آموزشی برای علاقه مندان و بهره برداران منابع طبیعی، 80 درصد آتش سوزی ها در مراتع و منابع طبیعی استان اصفهان کاهش یافت.
همایش یک روزه ' منابع طبیعی و قانون ' با همکاری اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان نجف آباد روز جمعه با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان، امام جمعه نجف آباد، نماینده مردم نجف آباد در مجلس، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نجف آباد در مجتمع شهید کاظمی این شهر برگزار شد.
شهرستان نجف آباد با 285 کیلومتر مربع وسعت و 330 هزار تَن جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرارداد.
وسعت بیابان های ایران 20درصد مساحت کشور است در حالی که این رقم در استان اصفهان به 30 درصد می رسد.
بیابان های اصفهان بیشتر در نیمه شرقی این استان قرار دارد.
از 15 تا 21 اسفند با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7131/ 2093

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیمه شب گذشته دو تن و ۱۲۰ کیلوگرم از یک خودرو عبوری نیسان کشف و ضبط شد، ابراز داشت: این خودرو از نیشابور عازم شهریار بود که در شاهرود زمین گیر شد.

وی ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه شهید نوری شاهرود موفق به شناسایی این محموله شدند، افزود: محموله به طور ماهرانه، حرفه‌ای و به شکل کتابی چیده شده بود که در نوع خود نادر است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه یگان حفاظت با هرگونه مصادیق قاچاق چوب به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: راننده دستگیر پرونده فرد تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشاورزان اضافه کرد: تخریب حوزه محیط زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست و لذا حراست و حفاظت آن یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم هر گونه تخریب را حتماً گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 6098674

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب