Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:37:58 GMT

ملت ایران زیر بار تحمیل بی حجابی نخواهد رفت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۴۵۸۲

ملت ایران زیر بار تحمیل بی حجابی نخواهد رفت

امام جمعه موقت تهران گفت: ما به حجاب بانوان مان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی نفرت داریم؛ ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه این هفته گفت: در زمینه حجاب دیروز بخشی از خون جگر رهبر انقلاب و نایب امام زمان (عج) را مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از زمان رضاخان تحمیل فرهنگی برای برداشتن حجاب آغاز شد. امروز برخی افرادی که پدران شان در دین شاخص بودند می آیند و حرف هایی درباره حجاب می زنند.

صدیقی تاکید کرد: حجاب برای بانوی ایرانی نشان استقلال فرهنگی و اصالت دینی است. ما به حجاب بانوان مان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی نفرت داریم، ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: به برخی مسئولان تذکر می دهم در مجالسی که تشکیل می شود، در سفری که به کرمانشاه رفته بودیم شب شهادت حضرت زهرا (س) مجالسی که در تراز انقلاب و شهدا نبود تشکیل شد.

وی ادامه داد: در تهران هم چنین مجالسی در ولادت حضرت زهرا (س) تشکیل شد؛ اگرچه مسئولان عذرخواهی کردند و گفتند در جریان نبودند اما باید مواظبت کنند و کار را به دست کسانی ندهند که مجبور به عذرخواهی شوند.

صدیقی اظهار داشت: حضرت آقا هم دیدید با چه استحکام و بیان لطیفی مسائل را بیان کردند. صدا و سیما و جراید باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و برای تقرب به این الگو زمینه سازی کنند.

وی با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی در زنان ایران گفت: زنان ایرانی در معرکه جهاد شهدای زیادی تقدیم کردند و دامانی فقیه پرور، شهید پرور و مدیر پرور دارند و در صحنه های سیاسی و انقلابی دوشادوش مردان مانند حضرت فاطمه زهرا (س) فعالیت می کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز در عرصه های علمی، پژوهشی و معرفتی بانوان ما گاهی از مردان ما پیشی می گیرند؛ این هنر انقلاب و امام راحل و رهبری پیامبرگونه آمیخته با حکمت ایشان بود.

باید مساله ازدواج را جدی گرفت و موانع آن را رفع کرد

وی با تاکید بر اینکه ما بر بانوان کشورمان مباهات می کنیم گفت: زنان دنیای شرق را فریب دادند که زنان غربی آزاد هستند اما امروز از زبان مسئولان دسته اول غربی می شنویم که به دلیل خشونت های جنسی و غیرجنسی مردان در غرب، زن غربی جایگاهی از هویت انسانی برای خود احراز نکرده است و احساس حقارت دارد. خشونت در خانواده های غربی و در میان مسئولان آنها رواج دارد.

صدیقی ادامه داد: چندی پیش نخست وزیر انگلیس وزیری را به کابینه معرفی کرد به نام وزیر تنهایی، از ۵۴ میلیون جمعیت انگلستان ۹ میلیون نفر تنها هستند زیرا ازدواج در این کشورها کمرنگ شده و ازدواج با حیوانات باب شده است. اگر رشد جمعیت با این روند در غرب پیش برود بساط بشریت برچیده می شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید مساله ازدواج را جدی گرفت و موانع آن را رفع کرد، گفت: خانواده ایرانی با جمعیت انبوه قشونی برای اسلام و امام زمان(عج) تدارک ببیند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JzZ

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه کیهان نوشت:

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901235

دیگر خبرها

  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست