Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:22:21 GMT

مشهد| نخستین مراسم شب خاطره حماسه فاطمیون برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۴۶۸۸

مشهد| نخستین مراسم شب خاطره حماسه فاطمیون برگزار شد

از سوی حوزه هنری خراسان رضوی نخستین مراسم شب خاطره حماسه فاطمیون برگزار شد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، نخستین مراسم شب خاطره «حماسه فاطمیون»  برگزار شد. در این مراسم که با حضور پررنگ خانواده‌های مهاجران افغانستانی مقیم مشهد همراه بود تعداد زیادی از رزمندگان مدافع حرم نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به کسانی که نام «مدافع حرم» دارند غبطه می‌خورم و در پیش شما احساس کوچکی می‌کنم.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی افزود: پس از پیچیده شدن نظام طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد که مهاجران افغانستانی نیز در آن شرکت داشتند. این مبارزات تا به امروز ادامه یافته است و اکنون تفکر انقلاب اسلامی در منطقه میدان دار شده است.

وی در ادامه افزود: امروز محبین تفکر انقلاب اسلامی جغرافیا دارند. این جغرافیا ایران، عراق، سوریه، جنوب خلیج فارس و یمن را در بر گرفته است و اکنون باید این سرزمین حفظ شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در مقبال این جریان لشگر متحدی قرار گرفته است که یک‌سر آن صهیونیست‌ها هستند و سر دیگر‌ آن آمریکا و  جریان‌های تکفیری هستند. همچنین منافقین امروز کنار این سه جریان هستند. 

خاموشی افزود: مدافعین حرم حشد الشعبی و غیره را داریم که هر کدام مثل حزب الله لبنان در سرزمین خود دفاع می‌کنند. به کسانی که فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند غبطه می‌خورم و به خانواده‌های ایشان می‌گویم که فرزندان شما پرچم‌دارانی هستند که مسیر حق را روشن می‌کنند.

همچنین رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

محسن مؤمنی شریف ضمن اشاره به خاطره‌ای از رزمندگانی که با پای پیاده از زیارت اربعین به جنگ‌های دفاع از حرم می‌پیوستند گفت: باید امروز از خود بپرسیم که این چه پدیده‌ای است که در قرن بیست و یکم خداوند به ما جوانانی عطا کرده که هر روز بیش از دیروز مشتاق جهاد و شهادت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: دشمنان ما فکر نمی‌کردند که با آغاز کردن جنگ چنین اتفاقی بیافتد و آن‌ها با این جنگ به دنبال نابودی اسلام بودند. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پایان گفت: امروز مدافعانی برای اسلام به وجود آمده است که فاطمیون تنها یکی از آن‌ها است. نام فاطمیون امروز با ویژگی هایی چون شجاعت، بصیرت، ایمان، احترام و جهاد همراه است.

در نخستین بخش از مراسم خاطره‌گویی رزمندگان لشکر فاطمیون جانباز روح‌الله بختیاری به بیان برخی نکات در زمینه مجاهدت‌های سربازان لشکر فاطمیون و جریان جانبازی خویش پرداخت.

همچنین جانباز مدافع حرم حمید شجاعی برخی خاطرات خود را بیان کرد. وی از نقش پررنگ مادرش در این مجاهدت ها یاد کرد. مادر این جانباز مدافع حرم، دو فرزند و همسر خود را برای دفاع در برابر نیروهای تکفیری تقدیم کرده است. جانباز مدافع حرم هادی میرزایی سومین فردی بود که در شب خاطره حماسه فاطمیون به خاطره گویی پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گروه کُر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی به همراه گروه نمایش آیینی به اجرای برنامه پرداختند. در این برنامه تعدادی از سرودهای انقلابی و حماسی به همراه نمایشی از جهاد رزمندگان در دوره های مختلف اجرا شد. 

پس از این اجرا، سیده یگانه سجادی، فرزند شهید مدافع حرم سید اسدالله سجادی، دکلمه‌ی نامه‌ای به پدر شهیدش را قرائت کرد. در قسمتی از این نامه فرزند درشهید بزرگوار مدافع حرم خطاب به پدر شهیدش گفت: «پدر! پرچمت بر زمین نیافتاده؛ امروز پرچم سبز تو به دست هزاران عاشق مبارز است».

در ادامه این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای لشکر سرافراز فاطمیون تقدیر به عمل آمد. مادران و خواهران دعوت شده از خانواده هایی بودند که بیش از دو فرزند خود را در راه دفاع از حریم اهل بیت تقدیم کرده بودند.

در بخشی از این مراسم مادران و خواهران شهدای مدافع حرم از پوستر طراحی شده به مناسبت شب خاطره حماسه فاطمیون رونمایی کردند. این پوستر توسط صابر شیخ‌رضایی، از طراحان برجسته کشوری طراحی شده و همزمان با این رونمایی، پایگاه‌اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری نیز این پوستر را برای اولین بار منتشر کرد.

در بخش پایانی خاطره‌گویی شب خاطره‌ها، سه رزمنده دیگر از لشکر فاطمیون به بیان خاطرات خویش پرداختند. جانباز مدافع حرم حجت‌الله مرشدلو در این مراسم خاطره اصرار‌های مکرر خود برای حضور خویش در جبهه‌های دفاع از حریم اهل بیت(ع) را بیان کرد. همچنین سیدحسن حسینی جانباز روشندل لشکر فاطمیون نیز مورد تقدیر خانواده ها قرار گرفت. 

مراسم شب خاطره حماسه فاطمیون در شب میلاد حضرت فاطمه(س) در محل سینما آفریقا برگزار شد. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار سه کارگاه سه روزه هنرمندان افغانستانی با موضوع «مقاومت» نیز دایر شد.

انتهای پیام/ح

R41347/P1357/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد با حضور حجت الاسلام هادی صاحبقرانی و جمع کثیری از علما و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام رحمانی طلبه‌ای جهادی است

هادی صاحبقرانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات ۲ ساله حجت الاسلام فلاح اظهار کرد: در تبلیغات اسلامی زیست برادرانه داریم و هم افزایی و تعاملات در محیطی دوستانه برقرار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: امیدوارم حجت السلام فلاح با حضور در تبلیغات حرم مطهر امام رضا (ع) نقش آفرینی موفق داشته باشد.

وی ضمن اشاره به سوابق اجرایی حجت الاسلام رحمانی گفت: روحانیون فرماندهان کف میدان هستند و امروز برای قدردانی از زحمات آقای فلاح و حمایت‌های رحمانی حضور داریم.

صاحبقرانی بیان کرد: حجت الاسلام رحمانی طلبه‌ای جهادی است که امیدواریم با توجه به سوابق گسترده و تیم اجرایی خویشان با جمعیت ۳ و نیم میلیونی در مشهد با ساختاری منظم منشأ خیر برای تبلیغات اسلامی باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی متعلق به مردم است، افزود: اینکه جلسه بدون مسؤولان اجرایی و کاملاً مردمی برگزار شد و این نشانه مردمی بودن این نهاد است‌.

وی با اشاره به اینکه هدف ما پیاده سازی جهاد تبیین است، بیان کرد: این نهاد در راستای جهت دادن حرکت‌های مردمی و روشن کردن مسیر و ضرورت مقابله و ترویج اندیشه‌های انقلاب اسلامی با تولید فکری و اندیشه‌های نوین گام بر می‌دارد.

صاحبقرانی گفت: در سال‌های اخیر رشد تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام مبلغ رشد فزاینده داشته است و قبل از دوران فعالیت بنده، در دهه اول محرم تبلیغات اسلامی به روستای بالای صد خانوار روحانی اعزام می‌کرد اما سال گذشته به روستاهای ۲۰ خانوار نیرو اعزام و حتی به ۶ روستاهای ده و ۵ خانوار نیز مبلغ اعزام می‌کردیم و باید اذعان کرد ما به تمام روستاهای استان روحانی اعزام کردیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت السلام فلاح قدردانی و حجت الاسلام رحمانی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معرفی شد.

کد خبر 6098345

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم