Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آیین پایانی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم در شب میلاد یگانه گوهر هستی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هدف گذاری و جهت گیری مناسب، برخورداری­ از پشتیبانی مطالعاتی کافی، وجود عنصر زیبایی شناسی و جاذبه، مثلث طلایی بود که رئیس رسانه ملی به عنوان راهبرد به برنامه سازان گوشزد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیمای رسانه ملی در این مراسم با تاکید بر عزم رسانه ملی برای تولید آثاری فاخر صحبت‌هایی درباره بودجه این سازمان کرد.
در این این جشنواره ۱۶۳ اثر در ۴ بخش مجموعه تلویزیونی، مستند، مسابقه تلویزیونی و پویانمایی زیر ذره بین داوران رفتند
در بخش مجموعه تلویزیونی از ۲۴ سریال بخش نهایی، «پایتخت ۴» بهترین از نگاه مردم شد.
در این بخش همچنین محمدرضا شفیعی بهترین تهیه کننده برای مجموعه «کیمیا» شد.
علیرضا طالب زاده نویسنده و عزیز الله حمید نژاد کارگردان نیز در این بخش دو برای برای «چرخ فلک» جایزه گرفتند.
بهناز جعفری برای «زیر پای مادر» و فرهاد آییش برای «پرده نشین» و «دیوار به دیوار» بهترین بازیگران زن و مرد شناخته شدند
سروش صحت برای «لیسانسه‌ها» جایزه ویژه هیئت داوران و احسان خواجه امیری برای سریال «۸ و نیم دقیقه» جایزه بهترین تیتراژ  تلویزیونی از نگاه مخاطبان را کسب کردند.
در بخش پویانمایی جایزه بهترین فیلمنامه به سیاوش زرین آبادی و حیدریان برای «پهلوانان» رسید. 
محمد میر وهابی برای «سارا و سامان» جایزه بهترین طراحی شخصیت را از ان خود کرد.
جایزه بهترین طراحی فضا به بهروز یغماییان برای «موزه» رسید.
جایزه بهترین انیمیت (متحرک سازی) به محمد مهدی احمدی برای «تاریخ از این ور» تعلق گرفت.
عمران طالبی نیز برای «بازمانده» جایزه بهترین موسیقی را به خود اختصاص داد.
بابک و بهنود نکویی برای «روبی و جوجه ها» نیز جایزه بهترین کارگردانی را گرفتند.
جایزه بهترین تهیه‌کنندگی به رضا تقدسی برای «مهارت‌های زندگی ۲» رسید.
جایزه بهترین میان برنامه به رضا علی اکبریان کاهانی برای «فوتبال مدرن» تعلق گرفت.
جایزه بهترین کلیپ موزیکال به مهناز یزدانی و حسین نظر پور برای «شادمانه» اهدا شد.
جایزه بهترین دستاورد‌های فنی و هنری به وحید شاکری برای «رقص قاصدک ها» رسید.

در بخش مسابقات تلویزیونی، بلال الفت برای «ناهار فامیلی» جایزه بهترین مسابقه میدانی را گرفت.
جایزه بهترین کارگردانی مسابقه میدانی به مجید بهرامی مقدم برای «تیپ مخصوص» رسید.
جایزه بهترین مسابقه استودیویی به حسین حسین خانی برای «جادوی صدا» اهدا شد.
جایزه بهترین کارگردانی مسابقه استودیویی به مسابقه «دستپخت» رسید.
جایزه بهترین اجرا به افشین زی‌نوری برای ۲ مسابقه «جادوی صدا» و «هوش برتر» در شبکه‌های سه و نسیم تعلق گرفت.
جایزه بهترین طراحی صحنه و دکور به محمد هاشمی برای مسابقه «هوش برتر» در شبکه نسیم داده شد، همچنین از پیمان قانع برای برنامه دکور برنامه «کودک‌شو» در شبکه نسیم تجلیل شد.
وحید مرتضوی برای برنامه‌های «بشارت» و «اسرا» مورد تقدیر ویژه هییت داوران قرار گرفت.
همچنین جایزه ویژه قرارگاه کارآفرینی به حسین افشار برای مستند «مسابقه خانه ما» اهدا شد.
در بخش مستند آرش لاهوتی برای «آبی کمرنگ» جایزه بهترین فیلم مستند را گرفت.
جایزه بهترین مجموعه مستند تلویزیونی به سید مازیار هاشمی برای «دکوپاژ» رسید.
جایزه بهترین کارگردانی به فتح الله امیری و نیما عسگری برای «محیط بان و پلنگ» داده شد.
همچنین محمد کارت برای «آوانتاژ» این جایزه را به خود اختصاص داد.
جایزه بهترین پژوهش به محمد مقدم برای «ایران در سپیده دم» اهدا شد.
جایزه ویژه مستند به موسی جابری برای «اقلیم» داده شد.
تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم رسانه ملی محسن خزایی و گرامی داشت یاد شهید یزن کحیل تصویر بردار شبکه العالم که دور روز قبل به توفیق شهادت نائل آمد از دیگر بخش‌های جشنواره جام جم بود.
در این جشنواره همچنین از اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت (فاصله) و داوود میرباقری خالق «مختارنامه» نیز تجلیل شد.
در این دوره از جشنواره آثار تولیدی در فاصله زمانی زمستان ۹۲ تا پاییز ۹۶ داوری شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها

در دو سال گذشته، اغلب آثار جدی سینمای ایران در اکران، حریف کمدی‌ها نشده‌اند. در میان آثار اکران شده، کمدی «فسیل» به دلیل فضای متفاوت و استفاده جذاب از حال و هوای دهه ۵۰ و ۶۰ و به یمن حضور بهرام افشاری، فروشی خیره کننده داشت و بقیه کمدی‌ها که اغلب آنها به واسطه حضور پژمان جمشیدی، مخاطب جذب کردند، تکرار مکررات و فاقد هر نوع، نوآوری بودند. نوروز امسال، «بی بدن» (مرتضی علیزاده) روی پرده رفت.

فیلمی تلخ و بر اساس یک ماجرای واقعی که علاوه بر استفاده از حضور الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی، بخشی از مخاطبش را مرهون جنجال‌هایی است که بازیگر نقش اصلی و تهیه‌کننده در جشنواره فجر کلید زدند، اما بی‌انصافی است اگر امتیازهای «بی بدن» را فقط پای این حاشیه‌ها بگذاریم. اتفاقا الناز شاکردوست بازی درستی در این فیلم دارد و موضع فیلمساز نسبت به بررسی یک رویداد و توجه به ماجرای قصاص، بدون بازی‌های رسانه‌ای و احساساتی، قابل توجه است. علیزاده در نخستین فیلمش، تلاش کرده برخلاف جریان موجود شنا کند، تن به ابتذال بازار نداده و با پرداختن به یک قصه زنانه، با حال و هوای جامعه همراهی کرده است. «بی بدن» بدون این که شعار بدهد، فیلمی جدی است، فیلمی کامل و بدون ایراد نیست، اما نیاز امروز جامعه ما ساخت چنین آثاری است. کاظم دانشی که پیشتر در فیلم ستایش شده «علفزار» استعدادش را نشان داده بود، شخصیت موثر «بی بدن» است، می‌توان منتظر فیلم بعدی علیزاده بود ولی تا همین جا هم، او یکی از استعدادهای سینمای ایران در یکی دو سال گذشته است.

استقبال از نمایش «بی بدن» و فروش خوب فیلم، (فیلم پس از تمساح خونی در رده دوم جدول است) نشان می‌دهد بر خلاف جو موجود، فیلم‌های اجتماعی می‌توانند پرفروش باشند. «بی بدن» در حالی فروخته که فیلم خوب هومن سیدی (خشم و هیاهو) نوروز ۹۵ اکران شد و با وجودی که مانند «بی بدن» اشاره ای به یک رخداد واقعی داشت، در گیشه شکست سنگینی خورد. توجه به «بی بدن» توجه به سینمای جدی و آبرومندی است که این روزها، حیاتش را سینمای کمدی مختل کرده است.

در حالی که جریان اصلی سینمای ایران، می کوشد مخاطب جذب کند، در گروه «هنر و تجربه»، مستند «قوی دل» روی پرده رفته. فیلمی که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داشته و جایزه بهترین مستند از دید تماشاگران، بهترین مستند جایزه آوینی و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده است. علی فراهانی صدر کارگردان جوان این مستند است که یک وجه مشترک با «بی بدن» دارد.

«قوی دل» مانند «بی بدن» بر اساس پرونده ای واقعی ساخته شده، احمد قوی‌دل، شخصیت اصلی فیلم درگیر پرونده خون‌های آلوده می‌شود، اما یک تنه مبارزه کرده و در نهایت، پیروز پرونده می‌شود. نکته جالب در فیلم، ساختار بازیگوشانه و طنزآمیز نیمه نخست فیلم است، فراهانی صدر، به روایت یک قصه تراژیک پرداخته و با وجود وفاداری به سینمای مستند و عناصرش، فیلمی مخاطب پسند ساخته است. «قوی دل» را مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تهیه کرده و سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره فیلم فجر را هم دریافت کرده است. همان قدر که تماشای «بی بدن» تکان دهنده و اثرگذار است، دیدن «قوی دل» در کنار تاثیرگذاری، امیدبخش است. جهانی که فیلم ترسیم می‌کند، با وجود تیرگی و دشواری‌هایش، می‌تواند تغییر کند،اگر همه ما انگیزه و شور و عشق احمد قوی دل را داشته باشیم.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897883

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد