Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:40:50 GMT

روز زن فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۵۲۵۹

روز زن فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران افزود: معرفی برجستگی‌های شخصیتی دختر پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان مادر نمونه و همسری فداکار بهترین الگو برای مادران و زنان ایرانی و جهان اسلام است.
وی بیان کرد: نامگذاری روز میلاد این بانوی بزرگوار به نام روز زن و مادر علاوه بر تکریم و احترام به زنان مایه افتخار برای آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جوانان بدانند احترام به والدین به‌ویژه مادر سبب برکت دنیوی و اخروی می‌شود.
حجازی اظهار کرد: درصورتی‌که زنان جامعه اسلامی اخلاق و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند می‌تواند موجب پرورش نسلی پویا که از نظر علمی، فرهنگی و تمام زوایا شوند.
وی، انتخاب روز میلاد فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن، را نشان از جایگاه رفیع زن و مادر دانست.
بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام در ایران به نام روز مادر نامگذاری شده است.
حجازی به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: صیانت از جنگل‌ها و مراتع زیربنای توسعه پایدار است.
وی گفت: حفظ این گنجینه‌های خدادادی که ارکان توسعه اقتصادی و اجتماعی است نیازمند مشارکت جدی مردم است.
در ایران از 15 تا 22 اسفند ماه هفته به اسم هفته منابع طبیعی نامگذری شده است.
2082/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟