Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - امام جمعه موقت قم گفت: اسلام مترقی ترین اندیشه فلسفی و منطقی را در خصوص زنان دارد و دنیای امروز با همه پیشرفت های خود نیازمند بهره گیری از این الگو و سبک زندگی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس این شهر با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) افزود: اسلام به همه وجود زن توجه دارد و اگر محدودیت هایی برای زنان قرار داده برای تنظیم مصالحی است که برای دنیا و آخرت آنان مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اسلام نظام خود را بر اساس به تکامل رسیدن زن و مرد قرار داده است و در این دین مصلحت زن، خانواده و جامعه در کنار یکدیگر دیده می شود.
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم آزادی های کشنده در جامعه بر اساس جهالت مدرن در جامعه ترویج و بنیان خانواده دچار آسیب شود، زن مظهر جامعه متعالی است و زنان ما با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) خود را در شعاع ارزش های اسلامی قرار می دهند.
وی افزود: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و وسوسه های گوناگون آن، تمام تلاش خود را برای تخریب بنیان های عفاف و حجاب در جامعه ما به کار گرفته اند اما زنان ما با رعایت ارزش های اسلامی، پاسدار این حکم الهی هستند و چند مورد ناچیز نیز نمی تواند الگوی عفاف و حجاب زن مسلمان در عصر انقلاب اسلامی را تخریب کند.
وی در ادامه با اشاره به فضیلت های حضرت فاطمه (س) گفت: مفسران قرآن کریم بیان می کنند مصداق بیش از 130 آیه این کتاب الهی در وجود حضرت فاطمه (س) نمایان است و علمای شیعه و اهل سنت نیز در زمینه فضایل این حضرت، روایت های بسیاری نقل کرده اند.
اعرافی افزود: حضرت زهرا (س) الگوی زنان مسلمان در تمام تاریخ است و پاکی نهفته در وجود ایشان را می توان به عنوان الگوی زن شایسته به دنیا معرفی کرد.
وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) همواره غم خوار پدر و همراه شوهر بود و در نهایت جان خود را در راه دفاع از حریم لایت فدا کرد و به شهادت رسید.
مدیر حوزه های علمیه همچنین توجه به ایثارگران را از جمله مهمترین ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: سرمایه 200 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 50 هزار آزاده که با خون دل ها به دست آمده، بسیار ارزشمند است و باید همگان قدردان این فداکاری ها باشیم.
وی بیان کرد: استان قم نیز به سهم خود بیش از 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که باید از خدمات این ایثارگران و خانواده های ایشان به نحو شایسته قدردانی کرد.
وی در ادامه، برگزاری اردوهای راهیان نور را به عنوان یک راهکار موفق برای ترویج ارزش های مبتنی بر جهاد و شهادت در میان جوانان امروز عنوان کرد و افزود: فراهم کردن زمینه و بستری برای ارتباط نسل جوان ما با ارزش های دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور بسیار سنت مهم و راهبردی است که باید تداوم داشته باشد.
اعرافی همچنین به جایگاه مهم مسجد در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باید در کشور بیش از 100 هزار مسجد آباد داشته باشیم که در آن نماز به جماعت اقامه شود، اما اکنون با این رقم فاصله داریم و باید تمام تلاش خود را برای افزایش مساجد آباد که جایگاه تقویت بنیه فرهنگی، مطالعه و مکان ترویج عقاید و افکار دینی در جامعه است به کار گیریم.
وی همچنین توجه به مقوله محیط زیست را وظیفه ای شرعی دانست و ادامه داد: همه باید با اراده جمعی به دنبال حفظ محیط زیست، گسترش منابع طبیعی و درختکاری باشیم و اجازه ندهیم طبیعت به دست عده ای ناآگاه تخریب شود.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود مردم را به شرکت در جشن نیکوکاری فراخواند و گفت: در جامعه اسلامی نباید فقر و محرومیت وجود داشته باشد و مسئولان در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند.
وی بیان کرد: جشن نیکوکاری که در آستانه نوروز برگزار می شود، فرصت خوبی برای یاری رساندن به محرومان جامعه و ازبین بردن فقر و نابرابری است.
وی در ادامه به اهمیت تشکیل ستاد های تسهیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: در شهر قم که دومین شهر زیارتی کشور و پایگاه انقلاب است، سالانه بیش از 20 میلیون زائر آمد و شد می کنند که بیشتر آن در ایام نوروز است، بنابراین مسئولان و مردم باید اهتمام بیشتری برای پذیرایی از زائران داشته باشند.
اعرافی همچنین به موضوع برگزاری جشن های مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: ما به وجود شادی حلال در جامعه اهمیت می دهیم و حوزه های علمیه آمادگی دارند تا نظرات فقهی خود را در این زمینه به مسئولان ارائه دهند، اما نباید در جامعه به اسم شادی شاهد حرمت شکنی و ترویج ضد ارزش ها باشیم.
وی بیان کرد: از مسئولان انتظار می رود برای شادی های حلال برنامه ریزی و از همراهی با حرمت شکنان پرهیز کنند.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به اتخاذ برخی از مواضع ناشایست از سوی دولت های غربی واکنش نشان داد و گفت: اصل مصلحت و برقراری ارتباط با دنیا را مهم می شماریم اما در برابر مواضع زشت و دخالت جویانه بیگانگان ایستادگی می کنیم.
وی ادامه داد: امروز دولتمداران غربی با آن سابقه بد در برجام، سخن از قدرت موشکی ایران می زنند؛ لازم است مسئولان در برابر آنان قاطع ایستادگی کنند.
اعرافی گفت: دوران فضولی های بیجا تمام شده است و امروز دشمنان با سد استوار مقاومت انقلاب اسلامی رو به رو هستند و به هیچ یک از آرمان های شیطانی خود نخواهید رسید.
7405/ 1175

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی