Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از حضور پرشور کودکان در هفتین نمایشگاه کتاب کردستان خبر داد و گفت: نصف درآمد غرفه نقاشی بر روی صورت برای کودکان سرطانی اختصاص یافته است.

یگانه سلیمان بیگی در حاشیه هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: غرفه نقاشی کودک همزمان با افتتاح هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در سنندج گشایش یافت و در طول مدت برپایی این نمایشگاه کودکان زیادی از این غرفه بازدید کردند و آموزش نقاشی دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: غرفه ایستگاه آموزش نقاشی رایگان برای کودکان از ابتکارات این نمایشگاه بود که به همت نگین وکیلی مدیر موسسه رویای رنگی سنندج و با هدف نهادینه شدن هنر در نسل های آینده دایر شد.


سرپرست اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین با اشاره به فعالیت غرفه نقاشی صورت کودکان عنوان کرد: این غرفه نیز با همکاری گروه تئاتر تیک تاک اداره می شود و نصف درآمد این غرفه  به نفع کودکان سرطانی هزینه می شود.

 

سلیمان بیگی، حضور کودکان در نمایشگاه را موجب نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی در بچه ها دانست و افزود: تلاش کردیم ناشران زیادی هم که در عصر چاپ کتاب برای کودکان فعالیت می کنند در این نمایشگاه حضور یابند که خوشبختانه این غرفه ها با استقبال کودکان و خانواده هایشان مواجه شد.

 

وی هدف از برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان را ترویج فرهنگ و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و یادآور شد: بالا بردن سطح آگاهی جامعه، توسعه فرهنگی جامعه با عرضه کتاب، ایجاد موج‌آفرینی شور و نشاط، تشویق و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی، ایجاد تعامل بین ناشران و مردم و توزیع مناسب و متعادل کتاب در سطح استان از جمله دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب در استان است.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است