Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:49:28 GMT

قم| فراخوان کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۶۰۸۵

قم| فراخوان کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی آغاز شد

نخستین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی به همت مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت برگزار می‌شود. ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ استانها قم نظرات

عابدین سیاحت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، صلح را مقوله‌ای دانست که بشر از ابتدای خلقت به آن نظر داشته و اظهار داشت: انسان همواره در پی شرایطی آرام و به‌دور از کشمکش بوده است، با این وجود در اعصار گوناگون بشر به دلیل تعارض در خواسته‌ها و در نتیجه فقدان صلح، متحمل رنج‌ها و خسارت‌های بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اهمیت صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به عنوان یک آرمان بشری گفت: صلح مقوله‌ای است که در اندیشه و آثار دانشمندان، فلاسفه و جامعه شناسان در ترسیم آرمان‌شهر مورد توجه قرار گرفته است، بر این اساس می‌توان متناسب با دیدگاه و باورهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی صلح را به گونه‌های مختلف تبیین و ترسیم کرد.

رئیس مرکز توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت بیان کرد: مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در راستای گسترش صلح، نوع‌دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، در نظر دارد با فراخوان صاحب‌نظران و اندیشمندان گامی را در توسعه صلح بردارد و نخستین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی را برگزار کند.

سیاحت با اشاره به محورهای این کنفرانس بین‌المللی ابراز کرد: آموزش و صلح، پژوهش و صلح، اخلاق و صلح، فلسفه و صلح، آینده‌پژوهی و صلح، حقوق و صلح، سیاست و صلح، اقتصاد و صلح، تاریخ و صلح، فرهنگ و صلح، عقلانیت و صلح، کرامت و صلح، عدالت و صلح، زیست مسالمت‌آمیز و صلح، نخبگان و صلح، جامعه و صلح، خانواده و صلح، زنان و صلح، کودکان و صلح، حقوق بشر و صلح، حقوق حیوانات و صلح، هنر و صلح و ورزش و صلح محورهای اصلی برگزاری این همایش هستند.

وی ادامه داد: همچنین محیط‌زیست و صلح، بهداشت و صلح، جغرافیا و صلح، سازمان‌های بین‌المللی و صلح، سازمان‌های مردم‌نهاد و صلح، دولت و صلح، جنگ و صلح، فناوری‌های نوین و صلح، فضای مجازی و صلح، بازی‌های رایانه‌ای و صلح از دیگر محورهای این کنفرانس بین‌المللی به شمار می‌رود.

رئیس مرکز توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت گفت: این کنفرانس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در ایران، جزیره کیش برگزار می‌شود و به هر سه زبان دریافت مقالات خواهد داشت، علاقه‌مندان مهلت‌دارند چکیده مقالات خود را تا 30 مهرماه سال 97 و متن کامل مقالات را تا 30 دی‌ماه به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

سیاحت خاطرنشان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه ثبت‌نام می‌توانید به صفحه اختصاصی کنفرانس در سایت مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت به آدرس https://icpcr.com/fa/admission/conference مراجعه کنند.

وی با بیان آدرس دبیرخانه این همایش و آدرس الکترونیکی آن تصریح کرد: آدرس دبیرخانه کنفرانس برای ارسال مقالات؛ قم، بلوار جمهوری، تقاطع شهید محمود نژاد، ساختمان الهیه، واحد 16، دفتر مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت و آدرس ایمیل به conference@icpcr.com  است.

انتهای پیام/م

R7854/P1486/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک استان یزد آغاز به کار کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079132 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟