Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبیین سلوک رفتار حضرت فاطمه زهرا(س)، دیدگاه اسلام به حجاب و سخنان اخیر روحانی و کم عقل نامیدن منتقدان، از اهم محورهایی بود که ائمه جمعه در خطبه‌هایشان به آن‌ها پرداخت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، خطبه های نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان شرقی برگزار شد و تبیین سلوک رفتار حضرت فاطمه زهرا(س)، دیدگاه اسلام به حجاب و سخنان اخیر روحانی و کم عقل نامیدن منتقدان، از اهم محورهایی بود که ائمه جمعه در خطبه‌هایشان به آن‌ها پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری چهارشنبه آخر سال، ابراز داشت: هیچ‌کس مخالف شادی نیست اما بعضاً شادی مقطعی و لحظه‌ای خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه دشمن بیشترین سرمایه توطئه‌های خود را روی زنان کشور گذاشته است، افزود: چرا نویسندگان و به اصطلاح روشنفکران ظاهری هر روز در مورد حجاب حرف جدیدی می‌زنند چرا که می‌دانند اگر نقش مثبت زنان در جامعه را به منفی تبدیل کنند موفق خواهند شد.

وی یادآور شد: ادعا می‌کنند در قرآن هیچ صحبتی از رعایت حجاب نشده است بلکه آیات متعددی در مورد رعایت حجاب و عفاف زن وجود دارد و بارها خطاب به پیامبر اکرم(ص) توصیه کرده‌اند که زنان و دختران از روسری‌های بسیار بزرگ استفاده کنند و مراقب باشند زینت‌هایشان آشکار نشود تا به تبع این کار روح و جسم‌شان در آرامش باشد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب از مسئولان خواست برخورد چکشی با بدحجابان نداشته باشند و آنان را با امر به معروف اقناع نمایند تا فضا برای سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود.

مطهری‌اصل سالروز تاسیس کانون‌های مساجد را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساجد باید محور هر چیزی باشد چرا که در زمان پیامبر اکرم(ص) تمام کارهای سیاسی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی در مساجد انجام می‌گرفت و امید است دوباره به این حالت برگردیم و جایگاه مساجد هر چه بیشتر تقویت یابد.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) بانوی بزرگ اسلام ابراز کرد: این بانوی بزرگ علاوه بر سیره پاک خود ابعاد مختلف یک همسر، فرزند و مادر نمونه را داشته‌اند که به حق باید زنان جامعه ایشان را الگوی خود در همسرداری، فرزند پروری و زندگی اقتصادی و معنوی قرار دهند.

وی افزود: خواهران و برادران ما باید شیوه درست زیستن، انفاق کردن، کمک به دیگران و بالا بردن تقوا را از حضرت فاطمه (س) یاد گرفته و زندگی خود را به آن نسبت اصلاح کنیم به طوریکه حتی روابط زن و شوهرها نیز باید براساس احترام به یکدیگر باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: ایشان اسوه بود و اگر همه بخواهند به کمال برسند باید از آن حضرت پیروی کنند.

 

ضرورت کمک به خانواده‌های نیازمند و خرید کالای ایرانی در آستانه سال نو   به گزارش میانا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زواری نسب در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۸ اسفندماه در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر میانه بابیان اینکه اطاعت از امر خداوند موجب خشنودی و کسب رضایت همگان است، افزود: بهترین بهانه برای کسب رضایت پروردگار و اهل‌بیت(ع) کمک به خویشاوندان و نیازمندان جامعه باسنت حسنه احسان و نیکوکاری است.  خطیب جمعه میانه بر لزوم مشارکت مردم در طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در آستانه سال نو تأکید کرد و افزود: بدون شک این کمک‌ها دست به افراد و خانواده‌های نیازمند واقعی و شناخته‌شده از سوی این نهاد انقلابی خواهد رسید.   وی بر لزوم احیای سنت‌ها و عمل به دستورات دینی و نمود آن در اعمال مؤمنین تأکید و اظهار داشت: عمل صالح و نیکو موجب جذب افراد  به سمت دین اسلام و زیبایی‌های آن است.   زواری نسب بر لزوم رعایت حجاب از سوی بانوان در آئین‌های سنتی و  صله ارحام به‌ویژه در عید نوروز تأکید کرد.   وی همچنین  با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: زنده نگه‌داشتن و گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا ازجمله اعمال نیک در قدر و منزلت مادران و همسران جامعه است.   خطیب موقت نماز جمعه میانه با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی در ۲۵ اسفند ۱۳۵۸ بر لزوم تکریم خانواده ایثار کران و شهدا در جامعه تأکید کرد.   حجت‌الاسلام زواری نسب ضمن درخواست از مردم این شهرستان  در این ایام خرید عید سال نو نسبت به خرید کالا و جنس ایرانی، گفت: این کار علاوه بر کمک به اقتصاد مقاومتی باعث چرخیدن چرخ کارخانه‌ها می‌شود.     باید در تقسیم منافع معدن مس سونگون عدالت برقرار شود/ آقای روحانی منتقدان را کم‌عقل می‌نامید و ادعای استقبال از نقد را دارید؟   به گزارش آوای ورزقان، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ورزقان با تبریک میلاد حضرت زهرا (ص)، خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا (ص) بانوی بهشتی است و زندگی حضرت زهرا یک الگو است   وی افزود: هدف زنان در جامعه غربی جلب نظر مردان است، در مجالس غربی مردان باید لباس کامل می‌‌پوشند ولی زنان بدون لباس و عریان.   مسعود مهدوی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب، یادآور شد: چهل سال است که دشمنان انقلاب دائم در توطئه علیه جمهوری اسلامی هستند، این همه خرج،زحمت و فکر می کنند ولی تلاششان عقیم است.   وی در ادامه از شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت؛ به جای آن که آقای شهردار از ادامه مجلس رقص جلوگیری کند با برنامه همراهی می کند، واقعا جای تأسف است.   امام جمعه ورزقان متذکر شد: متاسفانه اخیر آقای رئیس جمهوری گفتند هر کسی از دولت انتقاد کند کم عقل است،آقای رئیس جمهور چرا مشکلات مردم را انکار می کنید؟ چرا ادعا می کنید از انتقاد استقبال می کنید؟   وی در ادامه به مسائل شهرستان ورزقان اشاره کرد و گفت؛ مدیر عامل جدید شرکت ملی مس باید فکر و تفکرش را نسبت به معدن سونگون و شهرستان ورزقان تغییر دهد، باید عدالت در تقسیم منافع اجرا شود و عادلانه برخورد شود،این همه خرج کردند برای طرح های توسعه معدن سونگون باید این طرح ها ادامه یابد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت

نماینده تبریز در مجلس گفت: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.    احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.   این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.   وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.   علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.   وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

دیگر خبرها

  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند